اخبار داغ

خبر فوری:

انفجار در مرکز پلیس "دیارباکر" ترکیه/ 5 نفر کشته و 39 نفر زخمی شدند + تصاویر

انفجار در مرکز پلیس "دیارباکر" ترکیه/ 5 نفر کشته و 39 نفر زخمی شدند + تصاویر
انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل مرکز پلیس، شهر "دیارباکر"، ترکیه، سبب کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 39 نفر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی مقامات امنیتی ترکیه، دیشب (چهارشنبه)، ساعت 23:30 به وقت محلی، خودرویی بمب گذاری شده، در مقابل ساختمان خدماتی و خانه های سازمانی پلیس شهر کردنشین "دیارباکر" ترکیه، منفجر شد که سبب تخریب ساختمان خدماتی پلیس، کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 39 نفر  گردید. 2 تن از کشته شدگان از اقوام نیروهای پلیس بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق اطلاعیه فرمانداری "دیارباکر"، هم زمان با انفجار رخ داده، مرکز فرماندهی ژاندارمری شهر و مرکز امنیتی شهر مورد حمله موشکی از سوی اعضای گروهک "پ.ک.ک" قرار گرفته است که به این حمله از سوی نیروهای امنیتی و پلیس با شلیک گلوله و موشک، در آن پاسخ داده شده است.

,

5 کشته و 39 زخمی در انفجار مهیب دیارباکر

, 5 کشته و 39 زخمی در انفجار مهیب دیارباکر, 5 کشته و 39 زخمی در انفجار مهیب دیارباکر,

بلافاصله بعد از انفجار رخ داده،  تعداد زیادی آمبولانس، ماشین آتش نشانی و نیروی مرکز آفت، به محیط ارسال شدند. همچنین تعداد زیادی نیروی ژاندارمری و پلیس برای بررسی شرایط و برقراری امنیت به محل حادثه اعزام شدند.

,

در انفجار رخ داده، در مقابل خانه سازمانی پلیس، 2 نفر از نزدیکان پلیس کشته شده و 6 پلیس و 8 نفر از نزدیکان پلیس در کل 14 نفر زخمی شدند. همچنین در اثر انفجار، یک ساختمان در نزدیکی خانه سازمانی پلیس، تخریب شده است که با آغاز عملیات امداد و نجات در ساختمان تخریب شده، متوجه شدند که 3 نفر از شهروندان کشته شده و 5 نفر به صورت زخمی از زیر آوار بیرون آورده شدند. در ساختمان های اطراف خانه های سازمانی پلیس نیز، در کل 20 نفر زخمی شده اند که تمامی آسیب دیدگان به بیمارستان شهر منتقل شده اند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی و ارتش ترکیه طی یک ماه اخیر مناطق کردنشین این کشور را برای مقابله با نیروهای "پ.ک.ک" که مستقر در شهرها به محاصره درآورده و در آنها حکومت نظامی اعلام نموده و مقررات منع آمد و رفت به اجرا گذارده اند و حتی در برخی مناطق اقدام به تخلیه مردم از خانه های خود کرده اند.

,

گفتنی است، حملات نیروهای پ.ک.ک قبل از انتخابات پارلمانی ترکیه، بعد از 2 سال آتش بس شدت گرفته است که سبب درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی و شبه نظامیان این گروهک شده است. ارتش ترکیه چندین دفعه، به انبارهای تسلیحات، مخفیگاه ها و مقر اقامت ابن گروهک در شمال عراق و کوه های شرق و جنوب شرق ترکیه، حمله هوایی نموده و تعداد زیادی از نیروهای آن ها را ساقط نموده است. 

,

اعضای این گروهک به سوی شهرها حرکت کرده و با حفر تعداد زیادی خندق و حملات مسلحانه سبب سلب ارامش در مناطق کردنشین شده اند.

,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه