اخبار داغ

صندوق بیمه کشاورزی؛

چشم انتظاری کشاورزان فراهان برای دریافت غرامت از صندوق بیمه کشاورزی

چشم انتظاری کشاورزان فراهان برای دریافت غرامت از صندوق بیمه کشاورزی
صندوق بیمه کشاورزی تاکنون 40 درصد از خسارات کشاورزان فراهان را پرداخت کرده و 60 درصد خسارات کشاوزران فراهان به دلیل عدم اعتبار صندوق کشاورزی پرداخت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  فراهان خبر؛ یکی از کارکردهای بیمه کشاورزی، کاهش ریسک اقتصادی در فعالیتهای کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,
 
,
حمایتها و خدمات «بیمه کشاورزی» تولید کننده و سرمایه گذار را در برابر مهمترین مانع یا چه بسا دشمن خود، یعنی ناامنی و نبود اطمینان، مطمئن تر می سازد.
,
 
,

 در سال گذشته کشاورزان شهرستان فراهان برای افزایش قدرت مقابله با خطرات بخش کشاورزی و کاهش ریسک اقدام به بیمه محصولات کشاورزی کردند.
,
,
 
,
بیشترین خسارات وارده به محصولات کشاورزی فراهان، سرمازدگی بوده است، اما تاکنون با تائید خسارات وارده به کشاورزان صندوق بیمه کشاورزی، خسارات کشاورزان را پرداخت نکرده است.
,
 
,
صندوق بیمه کشاورزی تاکنون 40 درصد از خسارات کشاورزان فراهان را پرداخت کرده اما 60 درصد خسارات کشاوزران فراهان به دلیل عدم اعتبار صندوق کشاورزی پرداخت نشده است.
,
 
,
علی کودزری یکی از کشاورزان فراهان که تاکنون موفق به دریافت غرامت از صندوق توسعه کشاورزی نشده است در مصاحبه با خبرنگار فراهان خبر گفت: سال گذشته 160 هکتار از اراضی زیر کشت گندم خود را بیمه کردم، و امسال 300 هکتار از اراضی کشاورزی را بیمه کردم.
, فراهان خبر, فراهان خبر,
 
,
وی افزود: طلب من از صندوق بیمه کشاورزی 6 میلیون است و صندوق بیمه تا امروز ریالی بابت غرامت به من پرداخت نکرده است، در حالی که باید غرامت کشاورزان خسارت دیده در تیرماه پرداخت شود.
,
 
,
کودزری توضیح داد: پیگیری های فروانی برای دریافت خسارت بیمه انجام داده ام اما صندوق بیمه کشاورزی در جواب می گوید« بودجه برای پرداخت غرامت نداریم» تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است.
,
 
,
کشاورز فراهان گفت: سال گذشته برای بیمه گندم، هکتاری 25 هزار تومان برای گندم آبی و هکتاری 17 هزار تومان برای گندم دیم پرداخت کردم.
,
 
,
وی بابیان اینکه امسال هم برای بیمه کشاورزی اقدام کرده است، گفت: امسال مبلغ چهار میلیون و پانصد تومان برای بیمه گندم به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کرده ام ولی از سال آینده با ادامه این روند محصولات کشاورزی خود را بیمه نمی کنم.
,
 
,
بهزاد شتریه، کشاورز فراهانی با اشاره به عدم پرداخت غرامت کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزی گفت: سال گذشته 25 هکتار از اراضی زیر کشت گندم را بیمه کردم و حدود 900 هزار تومان به صندوق بیمه واریز کردم.
,
 
,
وی گفت: امسال به دلیل سرمازدگی، گندم تولیدی من خسارت وارد شد، برای دریافت خسارت به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کردم اما تاکنون بیمه مبلغی برای غرامت خسارت گندم واریزنکرده است.
,
 
,
شتریه با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی، اعتبار لازم را برای پرداخت غرامت به بیمه شدگان ندارد، گفت: امسال 50 هکتار از اراضی زیر کشت گندم مزرعه ام را بیمه کرده ام ولی درصورت عدم پرداخت غرامت خسارت دیدگان، کشاورزان فراهان برای بیمه اقدام نمی کنند.
,
 
,
در حالی که صندوق بیمه کشاورزی به دنبال اجباری کردن بیمه تمام محصولات کشاورزی است، عدم پرداخت غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی، سبب ناامیدی و انصراف کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی شده است .
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه