اخبار داغ

مدیر شهرسازی ومعماری همدان خبر داد:

ارسال طرح های ناحیه مرکزی و جنوبی همدان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور

ارسال طرح های ناحیه مرکزی و جنوبی همدان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور
مدیر شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: دو طرح توسعه ناحیه‌ای مرکزی وجنوبی استان همدان جهت تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ محمد حسین مرادی اظهار داشت: طرح ناحیه‌ای مرکزی و جنوبی استان همدان به ترتیب در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در سال 89 و 93 به تصویب رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

وی گفت: این دو طرح پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال و پس از تصویب نهایی ابلاغ خواهد شد.

,

مرادی اظهار کرد: طرح ناحیه ای شمالی در مورخ 7/10/94 در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب نهایی رسید و به استان ابلاغ شد.

,

وی افزود: طرح ناحیه‌ای مرکزی شامل شهرستان‌های همدان ، بهار و اسدآباد ، طرح ناحیه‌ای شمالی شامل شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین و رزن و طرح ناحیه ای جنوبی شامل شهرستان های تویسرکان، نهاوند و ملایر است.

,

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان  وسعت کل پروژه ناحیه ای مرکزی، شمالی و جنوبی را 19 هزار و 491 هکتاراعلام کرد و گفت: : وسعت طرح ناحیه ای شمالی  هفت هزار و 830 هکتار، مرکزی پنج هزار و 361 هکتار و جنوبی شش هزار و 201 هکتار بوده است.

,

وی در زمینه چگونگی روند تهیه طرح‌های ناحیه‌ای استان اظهار کرد: طرح‌های ناحیه‌ای به منظور تدوین سیاست‌ها و ارائه راهبردها در زمینه هدایت، توسعه و استقرار مطلوب مراکز فعالیت، مناطق حفاظتی و توزیع متناسب خدمات در یک یا چند شهرستان همگن تهیه می‌شوند.

,

مرادی افزود: هدف از طرح های ناحیه ای استان، برنامه ریزی و توسعه کالبدی فضا و سکونتگاههای شهری و روستایی  استان و سلسله مراتب آنها از لحاظ مراکز ناحیه ای ،مرکز مجموعه ها ، منظومه ها و حوزه های استان و توزیع متوازن خدمات با استفاده از پتانسیل های هر ناحیه است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه