اخبار داغ

شیوع بیماری تب برفکی در محلات/آغاز اقدامات تشدیدی و خارج از برنامه شبکه دامپزشکی در این شهرستان

شیوع بیماری تب برفکی در محلات/آغاز اقدامات تشدیدی و خارج از برنامه شبکه دامپزشکی در این شهرستان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان محلات گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی طبق روال هر ساله در سطح شهرستان انجام شده است و در حال حاضر نیز اقدامات لازم انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح محلات، حمیدرضا قهرمانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان محلات در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید خبر شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان محلات گفت: بیماری تب برفکی از بیماری های رایج بین احشام و بیماران زوج سم است که دامپزشکی هر ساله برنامه دقیقی برای جلوگیری از شیوع آن در دستور کار دارد که طبق روال انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات, صبح محلات,

وی ادامه داد:تب برفکی به علت سرعت بالا در انتشار بسیار زیان بار است از همین رو شبکه دامپزشکی علاوه بر اجرای برنامه‌های خود به محض مشاهده ورود این بیماری به منطقه اقدامات تشدیدی و خارج از برنامه خود را آغاز می‌کند.

,

قهرمانی با اشاره به اجرای سه نوبت مایه کوبی دام‌های سنگین برای بیش از ۲ هزار راس دام موجود در سطح شهرستان از ابتدای سال تا کنون گفت: با اقدامات انجام شده در سطح شهرستان، تلفات شیوع بیماری تب برفکی که قالبا از خارج از مرزها به کشور وارد می‌شود مربوط به دام‌های سبک و اغلب جوان است که توان مقابله با این بیماری را ندارند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان محلات همچنین افزود: ورود گوشت دام به چرخه مصرف از ضوابطی برخوردار است این ضوابط از ورود گوشت دام آلوده به بیماری تب برفکی به چرخه مصرف جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن بیماری تب برفکی بیماری مخصوص احشام و دام است و به انسان سرایت نمی‌کند.

,

وی در خصوص راه‌های جلوگیری از انتشار این بیماری در بین دام گفت: جابجایی دام با هماهنگی و نظارت دامپزشکی مبدا و مقصد، ضد عفونی کردن خودروها و وسایل حمل و نقل دام، کنترل تردد در دامداری‌ها و ضد عفونی کردن جایگاه نگهداری دام از مهمترین اقدامات جهت جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری است که دامپزشکی شهرستان محلات نیز جهت جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به توزیع مواد ضد عفونی کننده میان دامداران کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه