اخبار داغ

یادداشت/

فرهنگ غلط پوشش غربی سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند

فرهنگ غلط پوشش غربی سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند
یکی از عوامل مخرب در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح و جسم آدمی پدیده شوم بی حجابی و بدحجابی است که برگرفته از فرهنگ غلط پوشش غربی می باشد و سلامت وامنیت جوامع اسلامی را نشانه رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، یادداشت/  فرهنگ غنی ترین هویت هر جامعه ای است که دیگر جوامع آن جامعه را با آن می شناسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

چنانچه در جامعه ای، فرهنگی که قادر نباشد عناصر فرهنگی مفید را جذب و عناصرغیر مفید را دفع کند و درالگوهای مختلف اجتماعی از ثبات لازم برخوردار نباشد، فرهنگ مهاجم با الگودهی آن را تخریب خواهد کرد لذا ارزش ها و هنجارهای آن را نادیده گرفته شده و با غلبه و تهاجم، ارزش ها و الگوهای مورد نظر خویش را جای گزین می کند تا ازاین طریق به اهداف خود دست یابد.

,

, ,

یکی ازعوامل مخرب در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح وجسم آدمی پدیده شوم بی حجابی و بد حجابی می باشد و هرجامعه ای برای اثبات و رشد و بالندگی نیاز به سلامت جسمی و روانی دارد پس توجه به مسئله بی حجابی از ضروریات یک جامعه است.

,

 

,

برای پی بردن به مفهوم بدحجابی نیاز مبرم به درک واژه حجاب می باشد. هر جامعه ای برای دستیابی وحراست از ارزشهای اجتماعی خود هنجارهایی دارد پوشش اسلامی نیز از جمله هنجارهای جامعه ما می باشد.

,

 

,

پوشش نامناسب پی آمدها و آثار جبران ناپذیری در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد و امنیت جامعه دارد که گاه مسیری انحرافی و بازگشت ناپذیری را پدید می آورد.

,

 

,

در جامعه ای که بدحجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هر چه بیشتر زینت آرایی، روز به روز بیشتر شده و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری را متوجه خود ساخته ، در معرض دید همگان قرار گیرند و البته رواج این امر سبب نا امنی در جامعه خواهد شد.

,

 

,

سلامت جامعه در گرو سلامت فرد است زمانیکه بشر برای سلامت خود ارزش قائل باشد، به سلامت جامعه هم ارزش می نهد و بیماری جامعه را بیماری خود خواهد دانست. در این بین می بایست نقش فرهنگسازی صحیح در جهت ترویج حجاب و شاناساندن آثار مخرب بدحجابی از سوی نهادهای فرهنگی و دستگاههای مربوطه پررنگ تر شودتا با آگاهی لازم افراد جامعه انتخابی درست را داشته باشند.

,

همچنین نباید نقش سازمانها و تبلیغات غربیها را برای نیل به اهداف مخرب خود، نادیده گرفت. چه بسا با کمرنگ نمودن آنها می توان راه برگسترس بی حجابی و بد حجابی بست .

,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه