اخبار داغ

آیت الله واعظ طبسی در همایش فجر آفرینان:

رهبر انقلاب در برابر طرح های آمریکایی خط امام خمینی(ره) را دنبال کرده اند/ گاهی شخصیت‌های برجسته که مسئولیت‌های بزرگی هم دارند، آن طور که فکر می‌کردیم نیستند

رهبر انقلاب در برابر طرح های آمریکایی خط امام خمینی(ره) را دنبال کرده اند/ گاهی شخصیت‌های برجسته که مسئولیت‌های بزرگی هم دارند، آن طور که فکر می‌کردیم نیستند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: موضع گیری در برابر دولت آمریکا که همه کشورهای اروپایی نسبت به او احساس ضعف می کنند، بیانگر علم، ایمان و دین داری و تعهد رهبر معظم انقلاب نسبت به معیارهای اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، آیت الله واعظ طبسی طی سخنانی در همایش فجر آفرینان که با حضور استادان و علمای حوزه علمیه خراسان و ائمه جماعت مساجد مشهد مقدس در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: نه ایمان بدون علم و نه علم بدون ایمان نمی تواند وظایف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را درک کند و بر اساس آن فکر صحیح ارائه دهد و اندیشه ها را متحول و انسان ها را جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

 

,

این عضو خبرگان رهبری از دین داری و علم به عنوان دو معیار غیر قابل تغییر در همه اعصار و زمان ها یاد و عنوان کرد: گاهی مشاهده می کنیم، شخصیت های برجسته که موقعیت اجتماعی و قضاوت افکار عمومی درباه آن ها زمینه حضورشان در مسئولیت های بزرگ را ایجاد کرده، آن طور که فکر می کردیم نیستند و در مقابل نیز افرادی که از نظر آشنایی با مسائل دینی، فقه و دانش رتبه بالایی دارند، مغفول می مانند.

,

 

,

ملاک ها در انتخابات

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی هم چنین با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: ملاک ما در انتخابات نیز باید دین داری و علم افراد باشد. البته فرد دین داری که می خواهد وارد مجلس شود، باید تدبیر نیز داشته باشد و بتواند از حرف هایش، دفاع کند. باید اهل منطق باشد و برای نزدیک شدن دل های نمایندگان به یکدیگر نیز تلاش کند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین تاکید کرد: در انتخاب نمایندگان به هیچ عنوان نباید به نسبت هایی هم چون دوستی و برادری و مشکلات شخصی که با افراد داریم توجه داشته باشیم. بلکه باید بر اساس معیارهایی که گفته شد، انتخاب کنیم.

,

 

,

وی ابراز امیدواری کرد که با وحدت، یکپارچگی و صمیمیت آحاد مردم، انتخاباتی برگزار شود که مشت محکمی در برابر آمریکا و دیگر معاندان نظام اسلامی باشد.

,

 

,

دین داری و علم امام خمینی(ره)

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی جامع و کامل از منظر این دو معیار یاد کرد و گفت: همه امتیاز و برجستگی امام خمینی(ره) در این بود که دین داری و علم، دانش و فقاهت در ایشان جایگاه بسیار برجسته ای داشت و برهمه علما و مراجع آن روز مقدم بود.

,

 

,

وی با اشاره به نگرانی هایی که درباره ورود امام راحل به ایران اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ وجود داشت، یاد آور شد: با وجود همه این ها، امام فرمودند: من باید به ایران بروم و در کنار برادرانم در مقابل دشمن خون خوار و خون ریز بایستم. این امر نشان دهنده منبع عظیم ایمان امام و پایبندی محکم و استوار ایشان نسبت به دین و اسلام عزیز بود.

,

 

,

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان افزود: امام خمینی(ره) با توجه به مقام، علم، فقاهت، شجاعت، صراحت و توانایی ویژه شان در نشان دادن قدرت معنوی در برابر دشمن، آن چنان به افرادی که قصد ربودن منابع ملی ما و برخی کشورها را داشتند، تودهنی زدند که هنوز هم مزه آن را در مشامشان حس می کنند.

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه مسئولیت، مسئولیت پذیری و افرادی که مسئولیت را قبول می کنند مراتب گوناگونی دارد، گفت: مسئولیت امام راحل(ره)، مسئولیت بسیار سنگینی بود؛ چراکه نگاه به مصالح دنیای اسلام، ملت اسلام و جامعه اسلامی جزو وظایف ایشان به حساب می آمد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه امروز هم همان ویژگی ها در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی متبلور است، اظهار کرد: اگر غیر از این بود، منطقه ما وضع دیگری پیدا می کرد.

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی موضع گیری مقام معظم رهبری در برابر طرح های آمریکایی درباره سرنوشت سوریه را یاد آور شد و تاکید کرد: موضع گیری در برابر دولت آمریکا که همه کشورهای اروپایی نسبت به او احساس ضعف می کنند، بیانگر علم، ایمان و دین داری و تعهد رهبر معظم انقلاب نسبت به معیارهای اسلامی است.

,

 

,

مسئولیت سنگین حوزه های علمیه

,

 

,

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه وظیفه حوزه های علمیه را در برهه حساس کنونی بسیار متفاوت و مهم قلمداد کرد و گفت: همه مردم موظفند که ازاسلام حمایت و دفاع کنند و مردم ما به این وظیفه عمل کرده و نشان داده اند که نیرو و اراده مردمی می تواند قدرت های مستبد را بشکند. ولی در عین حال مسئولیت ما حوزویان در برابر حفظ اصول و مبانی دینی با عموم مردم متفاوت است.

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی، حمایت از اسلام و مسلمانان از طریق بالا بردن سطح اطلاعات را وظیفه همه حوزویان دانست و خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم جدای از نظام جمهوی اسلامی تصمیم بگیریم و بدون نگاه به نظام حرف بزنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه ما حق نداریم بدون توجه به مصالح جامعه اسلامی جلسه برگزار و درباره مسائل حزبی و جناجی تبادل نظر کنیم، افزود: تشکل و تشکیلات در هر کشور و جمعی آزاد و لازم است، اما در اسلام حد و حدودی دارد که باید رعایت شود.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه ویژه روحانیت در بین توده های مردم، تصریح کرد: برخی صحبت ها و تهمت ها که گاهی از سوی عده ای مطرح می شود، نباید تاثیری در روحیه ما داشته باشد و هم چنان باید در راه دین، حفظ قرآن و اصول و مبانی دینی بایستیم و از آبرویی که خدا و انقلاب به ما داده برای این انقلاب هزینه کنیم.

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی ضمن مطلوب توصیف کردن مسیر حرکت و فعالیت های حوزه علمیه خراسان، گفت: ما نگذاشتیم افکاری که می توانست موجب التهاب در فضای جامعه و اختلاف شود به حوزه نفوذ کند. البته این کار از طریق زور انجام نشد. بلکه با تبلیع، نصیحت و یادآوری به سرانجام رسید.

,

 

,

انتظارها از روحانیت به جاست

,

 

,

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انتظارات ویژه مردم از روحانیت به جا و درست است، اظهار کرد: اگر احیاناً در جایی اختلافی وجود دارد، ما باید خودمان این اختلاف را حل کنیم، صمیمیت به وجود بیاوریم و دل ها را بهم نزدیک کنیم؛ نه اینکه ما در یک سخنرانی و موضع گیری طوری سخن بگوییم که فضا ملتهب و متشنج شود. چه نتیجه ای خواهیم برد جز زیان به خودمان که زیان به نظام است؟

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر اینکه تبلیغ با بیان اصولی و منطقی و قابل فهم می تواند انسان های زیادی را جذب کند، افزود: بنا بر این انتظار از ما زیاد است و امیدواریم بتوانیم به خوبی این انتظار را بر آورده کنیم.

,

 

,

وی هم چنین با بیان اینکه امروز روحانیت از بالاترین جایگاه برخوردار است، گفت: امروز نه آمریکا، نه اروپا و نه هیچ کشوری نمی تواند بدون نظر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری درباره مسائل منطقه و برخی مسائل جهانی تصمیم بگیرد. این عزت استغناء، استقلال، اقتدار و سرافرازی ما دربرابر قدرت های بزرگ مسئله کمی نیست و به برکت انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) به دست آمده است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب در بدو ورود به ایران اسلامی و سخنان پوتین، تصریح کرد: این عزت، افتخار، بزرگی و اقتدار عظیم را خداوند متعال نصیب ملت ما کرده که یک روحانی دین دار، فقیه و مرجع تقلید، امام جامعه اسلامی شد و در سراسر جهان تاثیر گذاشت.

,

 

,

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

,

 

,

آیت الله واعظ طبسی در بخش دیگری با یادآوری توطئه ها و دسیسه های افرادی هم چون بازرگان و بنی صدر در برهه های حساس انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این انقلاب با قدرت معنوی و علمی و تقوا و پرهیزکاری در برابر خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) ماندگار شد و امروز نیز ما باید این ارزش ها را حفظ کنیم. جایگاه اصلی متولی این امر نیز حوزه های علمیه است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط حوزه های علمیه به مراتب بهتر نسبت به گذشته است، عنوان کرد: امیدوارم روزی روحانیت بتواند توانمندی خود را در رهبری مسائل سیاسی و اجتماعی نشان دهد و اثبات کند که نه تنها یک کشور که قدرت رهبری همه جهان را دارد.

,

 

,

 توجه به روستاها و حاشیه شهر

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی هم چنین در بخش دیگری با اشاره به نیاز برخی روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ به روحانی، تاکید کرد: افراد جوان، اهل سخن و مطلع که می توانند در بین مردم اثر گذار باشند، باید در این زمینه اهتمام کنند و در مناطق نیازمند حضور یابند. ما نیز به عنوان متولیان امور به وظایف خود در این زمینه عمل خواهیم کرد.

,

 

,

 

,

در ابتدای این دیدار نیز پس از تلاوت کلام الله مجید و مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت، سید جعفر ماهرخسار، حجت الاسلام والمسلمین حائری؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی توضیحاتی را درباره وضعیت حضور روحانیون در مساجد استان ارائه داد.

,

 

,

انتهای پیامl

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه