اخبار داغ

کشف باند دزدان بار مسافران هواپیما

کشف باند دزدان بار مسافران هواپیما
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از شناسایی و دستگیری 16 سارق بار هواپیما در قالب 4 باند سرقت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صداوسیما، سردار سرتیپ حسن مهری گفت:‌این سارقان کارکنان یکی از شرکتهای هواپیمایی هستند که در حین انجام خدمات فرودگاهی به بار مسافران دستبرد می زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ارزش اموال سرقتی اعتراف شده بیش از یک میلیارد تومان است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

,

سردار مهری گفت: پس از دریافت نزدیک به 68 شکایت مردمی در اواسط شهریور امسال ، پلیس فرودگاههای کشور وارد عمل شد و نسبت به کنترل و شناسایی سارقان اقدام کرد.

,

وی با بیان اینکه یکی از سارقان با تغییر چهره و سوء استفاده از کارت بانکی سرقت شده پس از حضور در بانک و تعویض کارت ملی ، اقدام به برداشت 27 میلیون تومان پول کرد ، گفت: سارق پس از حضور در صرافی فرودگاه امام در حال خرید دلار از طریق دوربین مدار بسته صرافی شناسایی و دستگیر شد.

,

سردار مهری افزود:‌سارق دستگیر شده در اعترافات خود موجب شناسایی 15 نفر دیگر از همدستانش شد. این پرونده همچنان باز است تا بقیه سارقان شناسایی و دستگیر شوند.
وی افزود : مدارک شناسایی ،‌کارت بانکی، پول ، طلا ،‌ارز و کالاهای ارزشمند با حجم کم از اموال مسروقه ای است که این سارقان آنها را در داخل انبار بار هواپیما از چمدانهای مسافران سرقت و در زیر لباس خود جاسازی و خارج می کردند.

,
,

سردار مهری گفت: نبود دوربین در انبار دپوی چمدانها در داخل هواپیما موجب سوء استفاده این سارقان شده است.

,

وی همچنین از اعتراف این سارقان به چند مورد سرقت از بار مسافران خارجی خبر داد و گفت: ‌ایمیل های دریافتی از شرکت های هواپیمایی خارجی موید این موضوع است.

,

سردار مهری افزود : برابر قوانین بین المللی ، قراردادن پول،‌طلا و اموال گران قیمت با حجم کوچک در داخل ساک و چمدان ممنوع است و شرکت های هواپیمایی فقط برابر با وزن چمدان خسارت پرداخت می کنند که بسیار ناچیز است.

,

وی از مردم خواست با حمل پول ،‌ طلا ، مدارک و اموال گران قیمت خود در کیف دستی از تحویل آن به انبار بار هواپیما خودداری کنند.

,

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور گفت: پس از کشف این سرقتها ، شرکتهای هواپیمایی موظف شدند تا با تجهیز دوربینهای مدار بسته داخل انبار بار هواپیماها را نیز نظارت و کنترل کنند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه