اخبار داغ

متخصص علوم آزمایشگاهی خبر داد:

درمان سرطان با سلول‌های بنیادی حاصل از خون بند ناف/ سرطان سینه شایع ترین سرطان در قزوین است

درمان سرطان با سلول‌های بنیادی حاصل از خون بند ناف/ سرطان سینه شایع ترین سرطان در قزوین است
متخصص علوم آزمایشگاهی با اشاره به درمان سرطان با سلول‌های بنیادی حاصل از خون بند ناف گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه‌های مختلف در نظر داریم از خون بند ناف برای ریشه کن کردن بیماری دیابت و سرطان استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر غلامرضا رحمانی در گفت و گو با سرویس سلامت شاخص، در خصوص وضعیت دانش سلول‌های بنیادین در استان قزوین اظهار کرد: این سلول‌ها جزئی از خون بندناف هستند که در بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.‎

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

متخصص علوم آزمایشگاهی با اشاره به روند پیشرفت بیماری‌های واگیردار در چندساله اخیر، گفت: قبل از پیشرفت علم پزشکی بیماری‌های واگیردار بیشترین مرگ و میر را داشت که با طراحی و تکمیل خانه های بهداشت به ویژه در روستاها این بیماری‌ها ریشه کن شدند.

,

این مسئول با اشاره به تمرکز سلول‌های بنیادی بر روی انواع سرطان، ابراز کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه‌های مختلف در نظر داریم  از بند ناف خانم‌های باردار برای ریشه کن کردن بیماری دیابت و سرطان استفاده کنیم.

,

رحمانی با بیان اینکه مرکز جمع آوری و ذخیره بند ناف در قزوین وجود دارد، تاکید کرد: خانم‌های بادار می‌توانند یک ماه قبل از فارغ شدن برای ذخیره بند ناف به این مرکز مراجعه کرده و روند کار خود را پیگیری کنند.

,

این متخصص علوم آزمایشگاهی توضیح داد: رشد خوب سلول‌های بنیادی خون بندناف و قابلیت تبدیل شدن به سایر سلول‌های بدن از مزایای این سلول‌ها است که اگر چه از نظر ذخیره سازی هزینه‌بر است اما از نظر درمانی ارزش بالایی دارد.

,

رحمانی با اشاره به اینکه سرطان سینه به عنوان شایع ترین سرطان در استان، اعلام کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته برای درمان سرطان سینه مراکزی جهت درمان این نوع سرطان  در استان در حال پیگیری است تا همشهریان بتوانند روند معالجات خود را در استان انجام دهند.

,

وی در ادامه گفت: علاوه بر سرطان سینه؛ سرطان معده، مری و کلیه  در استان رایج است  که خوشبختانه همه با دستاوردهای حاصل از سلول‌های بنیادی قابل درمان است.

,

رحمانی با بیان اینکه سرطان واگیردار نیست، افزود: سرطان از سرکش شدن سلول‌های بدن به وجود می‌آید که غذاهای صنعتی، آلودگی صوتی و محیطی، انواع دودها به ویژه دود قلیان و سیگار از عوامل ایجاد این نوع بیماری هستند.

,

وی در انتها با اشاره به خواص برگ زیتون در درمان دیابت، فشار خون و چربی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای سالم به ویژه گنجاندن سبزیجات در وعده‌های غذایی می‌تواند در سلامت بدن بسیار موثر باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه