اخبار داغ

درخواست نظارت آمریکایی بر انتخابات ایرانی

3 نماینده جمهوریخواه برای سفر به ایران و نظارت بر انتخابات، ویزای ایران می‌خواهند

3 نماینده جمهوریخواه برای سفر به ایران و نظارت بر انتخابات، ویزای ایران می‌خواهند
3 نماینده جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، صدور ویزای کشورمان برای سفر به ایران و نظارت بر انتخابات، بازدید از مراکز اتمی و اطلاع یافتن از وضعیت «گروگان آمریکایی» را خواستار شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، 3 نفر از نمایندگان آمریکایی درخواست حضور در این کشور و نظارت بر روند انتخابات را مطرح کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس گزارش پایگاه خبری کنگره (هیل)، این سه نماینده آمریکایی که عبارتند از «مایک پومپئو» نماینده کانزاس، «لی زلدین» نماینده نیویورک و «فرانک لوبیوندو» نماینده نیوجرسی، روز پنج‌شنبه به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نامه‌ای ارسال و درخواست صدور ویزا را مطرح کرده‌اند.

,

آنطور که هیل گزارش داده، جمهوری‌خواهان مزبور همچنین نامه‌ای برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری»، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال و از این دو شخصیت ایرانی برای عملیاتی شدن سفر خود، درخواست کمک کرده‌اند.

,

نمایندگان مزبور همچنین اعلام کرده‌اند که علاوه بر نظارت بر انتخابات ایران، قصد نظارت بر میزان پایبند ماندن ایران به توافق هسته‌ای و بازدید از زندان محل بازداشت شهروند آمریکایی را نیز دارند.

,

لی زلدین پس از ارسال نامه درخواست ویزا، علت این اقدام را اینگونه تشریح کرد: «آمریکایی حق دارند اطلاعات معتبر و دست اول از حقیقت موجود این روزهای ایران داشته باشند؛ حقیقت مربوط به اجرای توافق هسته‌ای، وضعیت آمریکایی‌ به گروگان گرفته شده و اهداف سیاست خارجی ایران از جمله این موارد است.»

,

پومپئو که دوست دارد یکی از سه مسافر به مقصد ایران باشد، افزوده: «اگر ایران واقعاً آنطور که اوباما و جان کری ادعا می‌کنند، می‌خواهد شریک آمریکا در ایجاد صلح باشد، در این صورت رهبران ایران نباید برای صدور ویزای ما و فراهم کردن مقدمات دستور کار این سفر، مشکلی داشته باشند؛ منتظر پاسخ به موقع ایران هستیم.»

,

نمایندگان آمریکایی همچنین می خواهند از 3 مرکز هسته‌ای کشور بازدید کرده و در خصوص شلیک آزمایشی موشک عماد و موارد مربوط به بازداشت موقت 10 تفنگدار آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس، گزارش بگیرند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه