اخبار داغ

پیش‌بینی آینده خودروهای چینی در بازار ایران

پیش‌بینی آینده خودروهای چینی در بازار ایران
با اجرایی شدن برجام می‌توان منتظر وقوع چه اتفاق‌هایی در بازار خودروهای چینی در ایران بود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اقتصاد، کپچر و کلیو4 نام دو خودرویی است که شرکت رنوی فرانسه تولید کرده و قرار است به بازار ایران وارد شود. علاوه بر حضور این دو خودرو با اجرای برجام و توافقات حاصل شده بین ایران و غرب پیش‌بینی می‌شود مسیر برای ورود دیگر خودروهای اروپایی هم هموارتر شود. این اتفاقات برای بازارهای ایران و غرب خوشایند است، اما حتما چین که در دوران تحریم در عرصه واردات خودروهای خارجی به ایران یکه‌تاز بود، از ورود رقیب استقبال نمی‌کند، خودروهای غربی تا چه اندازه می‌توانند حضور خودروهای چینی را در خیابان‌های ایران کمرنگ کنند؟ 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


علیرضا پورحسنی، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در این باره توضیح می‌دهد: طبعا انتشار اخبار مربوط به ورود خودروهای اروپایی انتظار مشتری ایرانی را بالا می‌برد، اما حتی در این شرایط هم باید توجه داشت قیمت خودروی اروپایی با خودروی چینی قابل مقایسه نیست. طیف قیمت خودروی چینی از 40 تا 100 میلیون تومان است، در حالی که قیمت خودروهای وارد شده با برندهای معروف دنیا به چند صدمیلیون تومان می‌رسد؛ بنابراین هر یک از این خودروها مشتری خاص خود را در بازار دارند. 

او در ادامه درباره آینده فعالیت چین در بازار خودروی ایران گفت: البته چینی‌ها هم برای حفظ مشتری خود در ایران تلاش می‌کنند با افزایش تسهیلات و تخفیفات و ترفندهای این چنینی در بازار پیش بروند. تاکنون کیفیت خودروهای چینی مطلوب نبود ولی ورود خودروهای خارجی می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت و سرویس‌ها باشد. 

در جدول زیر قیمت چند نوع از خودروهای چینی موجود در بازار نشان داده شده است.

,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه