اخبار داغ

داعش دلیل لغو سفر بوکسورها به قطر

داعش دلیل لغو سفر بوکسورها به قطر
رئیس فدراسیون بوکس گفت: تشخیص دادم به قطر نرویم چون شاید داعش بوکسورها را می‌کشت!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، بوکس از جمله‌ رشته‌های المپیکی است که در طول این سال‌ها همیشه به دلیل نداشتن پخش مستقیم نتوانسته آن طور که لازم است در بین رشته‌های دیگر خودنمایی کند. پخش مستقیم بازی‌های المپیک 2012 لندن و بازی‌ های آسیایی اینچئون ثابت کرد که این رشته در بین مردم جامعه جایگاه خوبی دارد. شاید خیلی از مردم جامعه تصور می‌کردند که رشته بوکس بسیار ورزش پرخطری است اما پس از پخش مستقیم مسابقات ملی پوشان در رقابت‌ةای گوناگون بین‌المللی ثابت شد که این رشته آن طوری نیست که در ذهن مردم جا افتاده است. طبق آمارهایی که کارشناسان ورزش اعلام کرده‌اند، رشته‌هایی مثل فوتبال، کشتی، ووشو، تکواندو، جودو، کاراته و ... از لحاظ پرخطر بودن برای ورزشکاران در جایگاه بالاتری از بوکس قرار دارند. طبق صحبت‌های احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس که در واقع پدر بوکس ایران است تا به امروز حتی یک مورد آسیب دیدگی جدی در تاریخ این رشته در ایران گزارش نشده است، اما این در حالی است که ما در رشته‌هایی مثل فوتبال و کشتی و ... افرادی را داشته‌ایم که به دلیل مصدومیت سلامتی خود را برای همیشه از دست داده‌اند. متاسفانه این رشته پس از روبرو شدن با اقبال عمومی همچنان با عدم پخش مستقیم روبرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
احمد ناطق نوری طی صحبت‌هایی را در مورد رشته پر طرفدار بوکس داشت که گزیده‌ ای از صحبت‌های وی در ادامه آماده است:
 
 گویا مسئولان وزارت وزیر ورزش و جوانان نیز علاقه‌ای به بوکس ندارند.
 
آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز از نظر بهداشتی گفتند که این بوکس زیاد خوب نیست و به سلول های مغزی آسیب می‌رساند. بنده نیز گفتم اقای دکتر! شما که پزشک نیستی و این ورزش در یک جایی از دنیا انالیز می شود، مثلا دانشگاه "هاپکینز آمریکا" و آنجا همه ورزش ها را انالیز کرده‌اند و بوکس در رده 19 قرار دارد. شما که کشتی گیر هستید کشتی در رده 17 ورزش‌های پرخطر دنیا قرار دارد. به او گفتم من که از سال 68 در این رشته فعالیت داردم و تا به حال یک نفر در رینگ بوکس مشکلی پیدا نکرده است و اگر بوده من این فدراسیون را تعطیل می‌کنم، اما طرف روی تشک کشتی به دلیل فشار به گردنش قطع نخاع شد و همان جا فوت کرد. یا اینکه در رشته وزنه برداری، ورزشکار وزنه را بلند کرده و فشاری که به او وارد شد باعث قطع نخاع شدن او شده و فوت کرده است.
 
شما بارها مدعی شده‌اید که با یک کیف دستی آمده‌اید به فدراسیون بوکس، آیا ناطق نوری که به پدر پارلمان ایران نیز شهرت دارد هیچ وقت نخواسته از شهرت خود برای گسترش ورزش بوکس استفاده کند تا این چمدان با جذب دوستان و اسپانسرها پر پول شود؟
 
من همیشه به دوستانم گفته‌ام که به بوکس کمک کنید، اما پیش هیچکس گدایی نکردم . مثلا طی چند روز گذشته یکی از دوستان مبلغ صدمیلیون تومان به حساب ما واریز کرد. او در کار ساخت و ساز است و به او گفتم که نمی‌خواهد یک میلیارد به فدراسیون کمک کند و در حد توان خود به ما کمک کند که خوشبختانه پس از صحبت‌های من تماس گرفت و صد میلیون تومان به ما کمک کرد. این اولین پولی است که اینگونه به دست ما امسال رسیده است.
 
یعنی نمی‌توانید بیشتر از این از دوستان کمک دریافت کنید؟
 
نه عادت ندارم گدایی کنم. از این طرف و آن طرف به برخی از دوستانم می‌گفتم که به ما کمک کنید، اما آنها می‌گفتند این کار را برای ما انجام بدهید و یا مثلا فلان کار برای من جور کنید تا من هم به شما کمک کنم. خوشبختانه من اهل این حرفا نیستم. آنها در قبال کمک کردن از من کار می‌خواستن که من هم گفتم؛ من شرفم را نمی‌فروشم. 27 سال نماینده مجلس بودم و شما یک نفر بیاورید و اگر مدعی شود که من یک قدم جایی کج رفته باشم به شما جایزه می‌دهم. "مایییم و نوای بی نوایی - بسم الله اگر حریف ماییی"
 
وضعیت بوکس با شرایط موجود زیاد سر حال نیست و همیشه می‌نالیم.
 
همه ما می‌نالیم که پول نداریم، اما وضع بوکس ما خوب است.
 
اما بوکسورهای ما پول می‌خواهند و گویا نداریم.
 
نه خیر. کدام ورزشکاری را دیده‌اید در رشته‌ها دیگر پول بگیرد. در حال حاضر کدام ورزشکار حقوق ثابت دریافت می‌کند؟
 
خیلی از ورزشکاران حقوق می‌گیرند.
 
حقوق ثابت مال ورزشکارانی است که سهمیه المپیک می‌گیرند.
 
بازیکنان تیم‌های ملی رشته‌های دیگر حقوق ثابت می‌گیرند.
 
بله فوتبال، والیبال و بسکتبال همه پول می‌دهند. ما پول نمی‌دهیم. اگر کسی بتواند بیاید پول بگیرد به او پول می‌دهم.
 
پس معتقدین مشکل مالی ندارید؟
 
نه مشکل مالی داریم؛ گدایی بلد نیستیم. اصلا قانون نیست که کسی که ورزش کند و پول بگیرد. اگر یادتان باشد کسی که باشگاه می‌رود پول می‌دهد و پولی نمی‌گیرد و اگر کسی به رده قهرمانی رسید حقوق می‌گیرد. در حال حاضر احسان روزبهانی سهمیه کسب کرده و کمیته ملی المپیک ماهیانه دو میلیون تومان به او حقوق می‌دهد.
 
شما به عنوان کسی که سال‌ها نماینده مجلس و عضو کمیته ملی المپیک بودید.( در این بخش، رئیس فدراسیون بوکس اجازه نداد ادامه سوال پرسیده شود)
 
کار سیاسی را با ورزش قاطی نکنید.
 
به هرحال حضور شما و نقش شما می‌توانست موثر باشد و کمک کند.
 
من در حال حاضر کمک می‌کنم به ورزش. همه آن وسایل و تجهیزات را خریده‌ام و آذوقه آنها را نیز تامین می‌کنم.
 
اما قبول کنید که اتفاق خاصی در فدراسیون بوکس رخ نمی‌دهد.
 
چه اتفاقی باید رخ دهد؟
 
اینکه آمادگی حضور در مسابقات جهانی را داشته باشیم ؟!
 
هرجا مسابقه بوده ما رفتیم و هر جا هم باشد می‌رویم.
 
اما ما مسابقات جهانی قطر در بخش بزرگسالان را از دست دادیم.
 
کجا؟
 
مسابقات قهرمانی جهان که قرار بود 2 تا 3 نفر از بوکسورها راهی قهرمانی جهان شوند اما شما گفتید شانس کسب مدال ندارد و می‌خواهند برای سفر توریستی بروند و در پایان هم اعزام نشدند.
 
من به آنها گفتم؟!
 
بله تکست صحبت های شما موجود است.
 
اگر کسی می‌خواسته برود مسابقات و من نگذاشته‌ام و شما ثابت کنید، نامرد هستم اگر همین امروز استعفا ندهم.
 
اما در آن مقطع قرار بود ورزشکاران ما اعزام شوند که مخالفت شد.
 
نه خیر چنین چیزی نبوده است. اصلا چه کسی به شما گفته است.
 
شما گفتید شانس مدال آوری نداشتیم و به همین دلیل اعزام صورت نگرفت.
 
من به شما گفتم؟!
 
بله، شما و دیگر مسئولان فدراسیون در گفت‌وگو با رسانه‌ها چنین موضوعی را مطرح کردید.
 
من به شما گفتم؟ من اصلا شما را ندیده‌ام!
 
تلفنی صحبت کردیم.
 
زمانی که تیم آماده نباشد، کسی را به مسابقات اعزام نمی‌کنم که آبرویم برود. وقتی بودجه کم باشد و آمادگی کامل نداشته باشند، دیوانه که نیستم اجازه بدهم به مسابقات بروند. باید اول تمرین کنند، در غیر این صورت اگر همین طوری راهی مسابقات شوند، می‌شوند توریست. من خودم بوکس کار کرده‌ام و‌ می‌دانم بوکس یعنی چه.
 
اما در آن مقطع لحظه آخر اعلام کردید که تیم اعزام نمی‌شود.
 
چه کسی گفت؟
 
شما و دبیر و سرمربی...البته سرمربی که نداریم.
 
بله، ما در تیم ملی "سر" نداریم.
 
البته قبول دارید که به دلایل عجیبی 2 تیم ملی و دو سرمربی داریم و دو مربی!
 
سرمربی کسی است که به مربیان آموزش بدهد و ایراد کار آنها را بگیرد. نمی‌شود یک عده راه بیفتند و بگویند که ما سرمربی هستیم. من خودم این کاره‌ام!
 
البته این خودش جای بحث دارد که بعد از این همه سال بوکس به یک سرمربی نمی‌رسد.
 
ما سرمربی نمی‌خواهیم. ما مدیریت تیم های ملی داریم. حسین نهرودی استاد و پروفسور و اینکاره است. یا روح ا.. حسینی قهرمان آسیا در دو دوره هستند و دکترای ورزش دارند. نهرودی زمان طاغوت بود و هنوز همه او را قبول دارند! حالا دوتا مربی تیم های آماتور و نیمه حرفه ای آمده‌‌اند هرکدام می‌گویند من سرمربی هستم.
 
پس اگر سرمربی لازم نبود چرا ولادیمیر را آوردید؟
 
او را به عنوان یک کارشناس از خارج آوردیم تا به مربیان ما درس بدهد، اما بعد از چندماه احساس کردیم که مفید نیست. ما یک مربی به نام "زاگارو" از کوبا به ایران آوردیم و پس از مدتی همه به جمع بندی رسیدیم که خوب نیست و او به کشورش بازگشت. در حال حاضر نیز سرمربی تیم ملی کوبا است. حالا همه مدعی هستند که من سرمربی هستم. واقعیت این است که من زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌روم. نه مزدبگیرم نه بدهکارم. کاملا به کارم مسلط هستم!
 
چرا فدراسیون بوکس بعد از مدت ها به یک گزینه به عنوان سرمربی اعتماد نمی‌کند؟
 
من سیستمم این طور است.
 
اما طی سال‌های گذشته ما سرمربی داشتیم.
 
نه نداشتیم. حکم سرمربی را بیاورید تا پولش را بدهم. عقلم می‌رسد. من مدیر هستم، شما که نیستید و نمی‌توانید بگویید باید سرمربی داشته باشیم. مدیر تیم‌های ملی را گذاشته‌ایم تا هم تیم ملی را اداره کند و هم اینکه تناقض‌ها را بر طرف کند اما شما تناقض ایجاد می‌کنید. تخریب دیگران کار درستی نیست. شما حق ندارید پشت فلان مربی بگویید که او مربی بدنساز است. من باید تناقضات را حل کنم.
 
دلیل اعزام نشدن تیم ملی به قطر واقعا مشکلات سیاسی بود؟
 
شما تشخیص ندادید. من تشخیص دادم و مصلحت ندانستم تیم اعزام شود. احساس خطر کردم. اگر یک داعشی می‌آمد و 5نفر را می‌کشت چه؟
 
اما طی چند وقت اخیر تیم ملی امید در کشور قطر حضور داشت و مشکلی پیش نیامد.
 
من مسئول خودم هستم.
 
داعش فقط برای شما خطر داشت؟
 
من خودم سیاسی هستم.
 
یعنی دوپینگی بودن حسن شاهینی تاثیر در عدم اعزام تیم ملی به قطر نداشت؟
 
نه اصلا.
 
در آن مقطع شایعه‌هایی مطرح شد، مبنی براینکه چون دوپینگ شاهینی مثبت اعلام شده تیم نیز به قطر اعزام نشد.
 
آنها در حال تمرین بودند که تست دوپینگ گرفته شده بود و آنجا تست منفی بود. گویا به آنها چند عدد لیوان داده بودند و گفته بودند بخورید و برای شما خوب است.
 
به عنوان رئیس فدراسیون بوکس گفتید قطر نروند، اما یک نکته وجود دارد. آیا شورای برون مرزی که مسئول این موضوع است با عدم اعزام موافق بود؟
 
اگر آنها می‌گفتند تیم اعزام شود و پس از آن اتفاقی رخ می‌داد من مسئول بچه های مردم بودم.
 
پس مشکل مالی نداشتید؟
 
ما نگفتیم مشکل مالی نداریم. شما من رو آورده‌اید اینجا محاکمه کنید؟ من عالمی رو محاکمه می‌کنم! این صحبت‌ها به درد ورزش نمی‌خورد.
 
آقای ناطق نوری مسئولیت سعید پسر شما در فدراسیون چیست؟
 
بازرسی. البته او هیچ پولی از فدراسیون دریافت نمی‌کند. پسرم مسئول رفع و حل تنش‌های داخل فدراسیون است. من دوتا پسردارم. سعید از بچه های خوب و فعال بسیج است. پسر دوم من 8 سال جبهه بود و برادرم پشت سر او نماز می‌خواند. او در دو رشته مدرک فوق لیسانس خود را از کشور انگلستان دریافت کرده و یه دکترای حقوق نیز دارد. می‌خواست در انتخابات اخیر شرکت کند که آقای ظریف پیشنهاد داد تا در کارهای دیپلماتیک وارد شود. سعید در فدراسیون حلال مشکلات است. تناقض‌ها را حل می‌کند و اگر نیم ساعت با شما صحبت کند خیلی زود با شما دوست می‌شود.
 
شنیده شده در سفرهای که تیم ملی اعزام می‌شود او نیز حضور دارد آیا این موضوع صحت دارد؟
 
پسرم یک سفر خارجی هم نرفته است. چه کسی این صحبت‌ها را مطرح کرده است؟ حتی در سفر استانی و شهرستان‌ها که مسابقات برگزار می‌شود نیز حضور ندارد.
 
این خیلی خوب است که شما این موضوع را تکذیب می‌کنید. چون پیش از آغاز المپیک لندن در آن مقطع که تیم ملی در ازبکستان برای کسب سهمیه حضور داشت شنیده شد که پسر شما نیز در کنار تیم ملی حضور دارد.
 
خیر؛ پاسپورت او موجود است. او پاسپورت گرفته اما خانوادگی برای معالجه بیماری مادرش رفته بودیم دبی. من نی زقصد سفر ندارم. البته در حال حاضر عضو کمیته جوانان آیبا در آسیا هستم و 18 روز دیگر  برای حضور در جلسه دو روزه راهی منچستر خواهم شد.
 
چرا مسابقات بوکس پخش مستقیم ندارد.
 
بنده با آقای محمدپور در صدا و سیما صحبت کردم. مسابقات موی تای، کیک بوکس و ووشو پخش می‌شود اما برای ما نه!
 
چرا ؟
 
 نمی‌دانم. آدم رو راستی هستم و پشت سر کسی حرف نمی‌زنم. خدا باید خوشش بیاید و حتی به آنها گفتم برای پخش مسابقات هزینه هم پرداخت می‌کنم تا با این کار جوان ها به سمت این ورزش بیایند.
 
انتخابات مجلس پیش رو است و حضور ورزشی‌ها خروجی مثبت نداشته، توصیه شما چیست؟
 
من افراد ورزشی زیادی را در مجلس ندیدم. البته خادم مدتی را بود و افراد دیگری حضور نداشتند. ما کاری نداریم و شما که به من لقب پدر پارلمان را دادید. بنده کوله باری از تجربه دارم و 2 دوره عضو هیات رئیسه مجلس بودم. یک دوره کمیسون نفت و 2 دوره معاون کمیسیون نفت و یک دوره سخنگو بودم. فقط از یک نفر بپرسید ناطق چطور فردی بود؟ اگر نگفتند خیلی مرد بود من اسمم رو عوض میکنم.
,
 
احمد ناطق نوری طی صحبت‌هایی را در مورد رشته پر طرفدار بوکس داشت که گزیده‌ ای از صحبت‌های وی در ادامه آماده است:
 
 گویا مسئولان وزارت وزیر ورزش و جوانان نیز علاقه‌ای به بوکس ندارند.
 
آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز از نظر بهداشتی گفتند که این بوکس زیاد خوب نیست و به سلول های مغزی آسیب می‌رساند. بنده نیز گفتم اقای دکتر! شما که پزشک نیستی و این ورزش در یک جایی از دنیا انالیز می شود، مثلا دانشگاه "هاپکینز آمریکا" و آنجا همه ورزش ها را انالیز کرده‌اند و بوکس در رده 19 قرار دارد. شما که کشتی گیر هستید کشتی در رده 17 ورزش‌های پرخطر دنیا قرار دارد. به او گفتم من که از سال 68 در این رشته فعالیت داردم و تا به حال یک نفر در رینگ بوکس مشکلی پیدا نکرده است و اگر بوده من این فدراسیون را تعطیل می‌کنم، اما طرف روی تشک کشتی به دلیل فشار به گردنش قطع نخاع شد و همان جا فوت کرد. یا اینکه در رشته وزنه برداری، ورزشکار وزنه را بلند کرده و فشاری که به او وارد شد باعث قطع نخاع شدن او شده و فوت کرده است.
 
شما بارها مدعی شده‌اید که با یک کیف دستی آمده‌اید به فدراسیون بوکس، آیا ناطق نوری که به پدر پارلمان ایران نیز شهرت دارد هیچ وقت نخواسته از شهرت خود برای گسترش ورزش بوکس استفاده کند تا این چمدان با جذب دوستان و اسپانسرها پر پول شود؟
 
من همیشه به دوستانم گفته‌ام که به بوکس کمک کنید، اما پیش هیچکس گدایی نکردم . مثلا طی چند روز گذشته یکی از دوستان مبلغ صدمیلیون تومان به حساب ما واریز کرد. او در کار ساخت و ساز است و به او گفتم که نمی‌خواهد یک میلیارد به فدراسیون کمک کند و در حد توان خود به ما کمک کند که خوشبختانه پس از صحبت‌های من تماس گرفت و صد میلیون تومان به ما کمک کرد. این اولین پولی است که اینگونه به دست ما امسال رسیده است.
 
یعنی نمی‌توانید بیشتر از این از دوستان کمک دریافت کنید؟
 
نه عادت ندارم گدایی کنم. از این طرف و آن طرف به برخی از دوستانم می‌گفتم که به ما کمک کنید، اما آنها می‌گفتند این کار را برای ما انجام بدهید و یا مثلا فلان کار برای من جور کنید تا من هم به شما کمک کنم. خوشبختانه من اهل این حرفا نیستم. آنها در قبال کمک کردن از من کار می‌خواستن که من هم گفتم؛ من شرفم را نمی‌فروشم. 27 سال نماینده مجلس بودم و شما یک نفر بیاورید و اگر مدعی شود که من یک قدم جایی کج رفته باشم به شما جایزه می‌دهم. "مایییم و نوای بی نوایی - بسم الله اگر حریف ماییی"
 
وضعیت بوکس با شرایط موجود زیاد سر حال نیست و همیشه می‌نالیم.
 
همه ما می‌نالیم که پول نداریم، اما وضع بوکس ما خوب است.
 
اما بوکسورهای ما پول می‌خواهند و گویا نداریم.
 
نه خیر. کدام ورزشکاری را دیده‌اید در رشته‌ها دیگر پول بگیرد. در حال حاضر کدام ورزشکار حقوق ثابت دریافت می‌کند؟
 
خیلی از ورزشکاران حقوق می‌گیرند.
 
حقوق ثابت مال ورزشکارانی است که سهمیه المپیک می‌گیرند.
 
بازیکنان تیم‌های ملی رشته‌های دیگر حقوق ثابت می‌گیرند.
 
بله فوتبال، والیبال و بسکتبال همه پول می‌دهند. ما پول نمی‌دهیم. اگر کسی بتواند بیاید پول بگیرد به او پول می‌دهم.
 
پس معتقدین مشکل مالی ندارید؟
 
نه مشکل مالی داریم؛ گدایی بلد نیستیم. اصلا قانون نیست که کسی که ورزش کند و پول بگیرد. اگر یادتان باشد کسی که باشگاه می‌رود پول می‌دهد و پولی نمی‌گیرد و اگر کسی به رده قهرمانی رسید حقوق می‌گیرد. در حال حاضر احسان روزبهانی سهمیه کسب کرده و کمیته ملی المپیک ماهیانه دو میلیون تومان به او حقوق می‌دهد.
 
شما به عنوان کسی که سال‌ها نماینده مجلس و عضو کمیته ملی المپیک بودید.( در این بخش، رئیس فدراسیون بوکس اجازه نداد ادامه سوال پرسیده شود)
 
کار سیاسی را با ورزش قاطی نکنید.
 
به هرحال حضور شما و نقش شما می‌توانست موثر باشد و کمک کند.
 
من در حال حاضر کمک می‌کنم به ورزش. همه آن وسایل و تجهیزات را خریده‌ام و آذوقه آنها را نیز تامین می‌کنم.
 
اما قبول کنید که اتفاق خاصی در فدراسیون بوکس رخ نمی‌دهد.
 
چه اتفاقی باید رخ دهد؟
 
اینکه آمادگی حضور در مسابقات جهانی را داشته باشیم ؟!
 
هرجا مسابقه بوده ما رفتیم و هر جا هم باشد می‌رویم.
 
اما ما مسابقات جهانی قطر در بخش بزرگسالان را از دست دادیم.
 
کجا؟
 
مسابقات قهرمانی جهان که قرار بود 2 تا 3 نفر از بوکسورها راهی قهرمانی جهان شوند اما شما گفتید شانس کسب مدال ندارد و می‌خواهند برای سفر توریستی بروند و در پایان هم اعزام نشدند.
 
من به آنها گفتم؟!
 
بله تکست صحبت های شما موجود است.
 
اگر کسی می‌خواسته برود مسابقات و من نگذاشته‌ام و شما ثابت کنید، نامرد هستم اگر همین امروز استعفا ندهم.
 
اما در آن مقطع قرار بود ورزشکاران ما اعزام شوند که مخالفت شد.
 
نه خیر چنین چیزی نبوده است. اصلا چه کسی به شما گفته است.
 
شما گفتید شانس مدال آوری نداشتیم و به همین دلیل اعزام صورت نگرفت.
 
من به شما گفتم؟!
 
بله، شما و دیگر مسئولان فدراسیون در گفت‌وگو با رسانه‌ها چنین موضوعی را مطرح کردید.
 
من به شما گفتم؟ من اصلا شما را ندیده‌ام!
 
تلفنی صحبت کردیم.
 
زمانی که تیم آماده نباشد، کسی را به مسابقات اعزام نمی‌کنم که آبرویم برود. وقتی بودجه کم باشد و آمادگی کامل نداشته باشند، دیوانه که نیستم اجازه بدهم به مسابقات بروند. باید اول تمرین کنند، در غیر این صورت اگر همین طوری راهی مسابقات شوند، می‌شوند توریست. من خودم بوکس کار کرده‌ام و‌ می‌دانم بوکس یعنی چه.
 
اما در آن مقطع لحظه آخر اعلام کردید که تیم اعزام نمی‌شود.
 
چه کسی گفت؟
 
شما و دبیر و سرمربی...البته سرمربی که نداریم.
 
بله، ما در تیم ملی "سر" نداریم.
 
البته قبول دارید که به دلایل عجیبی 2 تیم ملی و دو سرمربی داریم و دو مربی!
 
سرمربی کسی است که به مربیان آموزش بدهد و ایراد کار آنها را بگیرد. نمی‌شود یک عده راه بیفتند و بگویند که ما سرمربی هستیم. من خودم این کاره‌ام!
 
البته این خودش جای بحث دارد که بعد از این همه سال بوکس به یک سرمربی نمی‌رسد.
 
ما سرمربی نمی‌خواهیم. ما مدیریت تیم های ملی داریم. حسین نهرودی استاد و پروفسور و اینکاره است. یا روح ا.. حسینی قهرمان آسیا در دو دوره هستند و دکترای ورزش دارند. نهرودی زمان طاغوت بود و هنوز همه او را قبول دارند! حالا دوتا مربی تیم های آماتور و نیمه حرفه ای آمده‌‌اند هرکدام می‌گویند من سرمربی هستم.
 
پس اگر سرمربی لازم نبود چرا ولادیمیر را آوردید؟
 
او را به عنوان یک کارشناس از خارج آوردیم تا به مربیان ما درس بدهد، اما بعد از چندماه احساس کردیم که مفید نیست. ما یک مربی به نام "زاگارو" از کوبا به ایران آوردیم و پس از مدتی همه به جمع بندی رسیدیم که خوب نیست و او به کشورش بازگشت. در حال حاضر نیز سرمربی تیم ملی کوبا است. حالا همه مدعی هستند که من سرمربی هستم. واقعیت این است که من زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌روم. نه مزدبگیرم نه بدهکارم. کاملا به کارم مسلط هستم!
 
چرا فدراسیون بوکس بعد از مدت ها به یک گزینه به عنوان سرمربی اعتماد نمی‌کند؟
 
من سیستمم این طور است.
 
اما طی سال‌های گذشته ما سرمربی داشتیم.
 
نه نداشتیم. حکم سرمربی را بیاورید تا پولش را بدهم. عقلم می‌رسد. من مدیر هستم، شما که نیستید و نمی‌توانید بگویید باید سرمربی داشته باشیم. مدیر تیم‌های ملی را گذاشته‌ایم تا هم تیم ملی را اداره کند و هم اینکه تناقض‌ها را بر طرف کند اما شما تناقض ایجاد می‌کنید. تخریب دیگران کار درستی نیست. شما حق ندارید پشت فلان مربی بگویید که او مربی بدنساز است. من باید تناقضات را حل کنم.
 
دلیل اعزام نشدن تیم ملی به قطر واقعا مشکلات سیاسی بود؟
 
شما تشخیص ندادید. من تشخیص دادم و مصلحت ندانستم تیم اعزام شود. احساس خطر کردم. اگر یک داعشی می‌آمد و 5نفر را می‌کشت چه؟
 
اما طی چند وقت اخیر تیم ملی امید در کشور قطر حضور داشت و مشکلی پیش نیامد.
 
من مسئول خودم هستم.
 
داعش فقط برای شما خطر داشت؟
 
من خودم سیاسی هستم.
 
یعنی دوپینگی بودن حسن شاهینی تاثیر در عدم اعزام تیم ملی به قطر نداشت؟
 
نه اصلا.
 
در آن مقطع شایعه‌هایی مطرح شد، مبنی براینکه چون دوپینگ شاهینی مثبت اعلام شده تیم نیز به قطر اعزام نشد.
 
آنها در حال تمرین بودند که تست دوپینگ گرفته شده بود و آنجا تست منفی بود. گویا به آنها چند عدد لیوان داده بودند و گفته بودند بخورید و برای شما خوب است.
 
به عنوان رئیس فدراسیون بوکس گفتید قطر نروند، اما یک نکته وجود دارد. آیا شورای برون مرزی که مسئول این موضوع است با عدم اعزام موافق بود؟
 
اگر آنها می‌گفتند تیم اعزام شود و پس از آن اتفاقی رخ می‌داد من مسئول بچه های مردم بودم.
 
پس مشکل مالی نداشتید؟
 
ما نگفتیم مشکل مالی نداریم. شما من رو آورده‌اید اینجا محاکمه کنید؟ من عالمی رو محاکمه می‌کنم! این صحبت‌ها به درد ورزش نمی‌خورد.
 
آقای ناطق نوری مسئولیت سعید پسر شما در فدراسیون چیست؟
 
بازرسی. البته او هیچ پولی از فدراسیون دریافت نمی‌کند. پسرم مسئول رفع و حل تنش‌های داخل فدراسیون است. من دوتا پسردارم. سعید از بچه های خوب و فعال بسیج است. پسر دوم من 8 سال جبهه بود و برادرم پشت سر او نماز می‌خواند. او در دو رشته مدرک فوق لیسانس خود را از کشور انگلستان دریافت کرده و یه دکترای حقوق نیز دارد. می‌خواست در انتخابات اخیر شرکت کند که آقای ظریف پیشنهاد داد تا در کارهای دیپلماتیک وارد شود. سعید در فدراسیون حلال مشکلات است. تناقض‌ها را حل می‌کند و اگر نیم ساعت با شما صحبت کند خیلی زود با شما دوست می‌شود.
 
شنیده شده در سفرهای که تیم ملی اعزام می‌شود او نیز حضور دارد آیا این موضوع صحت دارد؟
 
پسرم یک سفر خارجی هم نرفته است. چه کسی این صحبت‌ها را مطرح کرده است؟ حتی در سفر استانی و شهرستان‌ها که مسابقات برگزار می‌شود نیز حضور ندارد.
 
این خیلی خوب است که شما این موضوع را تکذیب می‌کنید. چون پیش از آغاز المپیک لندن در آن مقطع که تیم ملی در ازبکستان برای کسب سهمیه حضور داشت شنیده شد که پسر شما نیز در کنار تیم ملی حضور دارد.
 
خیر؛ پاسپورت او موجود است. او پاسپورت گرفته اما خانوادگی برای معالجه بیماری مادرش رفته بودیم دبی. من نی زقصد سفر ندارم. البته در حال حاضر عضو کمیته جوانان آیبا در آسیا هستم و 18 روز دیگر  برای حضور در جلسه دو روزه راهی منچستر خواهم شد.
 
چرا مسابقات بوکس پخش مستقیم ندارد.
 
بنده با آقای محمدپور در صدا و سیما صحبت کردم. مسابقات موی تای، کیک بوکس و ووشو پخش می‌شود اما برای ما نه!
 
چرا ؟
 
 نمی‌دانم. آدم رو راستی هستم و پشت سر کسی حرف نمی‌زنم. خدا باید خوشش بیاید و حتی به آنها گفتم برای پخش مسابقات هزینه هم پرداخت می‌کنم تا با این کار جوان ها به سمت این ورزش بیایند.
 
انتخابات مجلس پیش رو است و حضور ورزشی‌ها خروجی مثبت نداشته، توصیه شما چیست؟
 
من افراد ورزشی زیادی را در مجلس ندیدم. البته خادم مدتی را بود و افراد دیگری حضور نداشتند. ما کاری نداریم و شما که به من لقب پدر پارلمان را دادید. بنده کوله باری از تجربه دارم و 2 دوره عضو هیات رئیسه مجلس بودم. یک دوره کمیسون نفت و 2 دوره معاون کمیسیون نفت و یک دوره سخنگو بودم. فقط از یک نفر بپرسید ناطق چطور فردی بود؟ اگر نگفتند خیلی مرد بود من اسمم رو عوض میکنم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه