اخبار داغ

در ده ماهه سال جاری:

رشد 33 درصدی شکایت از قصور پزشکان در چهارمحال و بختیاری

رشد 33 درصدی شکایت از قصور پزشکان در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری به رشد ۳۳ درصدی آمار پرونده‌های شکایت از قصور پزشکان اشاره و بیان داشت: بسیاری از شکایات قصور پزشکی منجربه تبرئه پزشکان می‌شود و شکایات بیشتر به دلایل واهی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی در حال‌حاضر یکی از مشکلات اساسی در چهارمحال و بختیاری است و بیشترین دلیل این موضوع به کمبود اعتبارت و عدم توانایی در پرداخت حقوق پزشکان باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: در سال 94 تنها سه متخصص در این اداره جذب شده که از این تعداد دو نفر پزشک بوده و در حال‌حاضر در لردگان و بروجن درحال خدمت‌رسانی هستند و یک روان‌پزشک که در پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و با حضور وی در اداره از این به بعد هم روان‌پزشک خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با ۳ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه تشریح، تجهیزات و کمیسیون و آزمایشگاه که عملیات ساختش از سال ۹۱ آغاز شده و مهر امسال به اتمام رسید و در دهه فجر افتتاح شد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معاینه 456 جسد در ده ماهه گذشته ادامه داد: معاینه‌های سرپایی ۲۳ هزار و ۸۳ مورد بوده که از این بین ۷ هزار و ۸۴ مورد آن مربوط به نزاع است و کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته، ۱۲.۳ درصد مصدومین تصادفات، ۲۱۷ مورد مصدومین حوادث کار و ۵۳ مورد سقط درمانی بوده است.

فیروزبخت با بیان اینکه امسال 28 مورد فوتی ناشی از مصرف مواد مخدر در استان وجود داشته است خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این در ۱۰ ماهه اخیر ۲۳۱ پرونده در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شد و از این تعداد ۳۲ پرونده مربوط به قصور پزشکی است که در این بررسی‌ها ۲۳ مورد پزشک و کادر درمان تبرئه و تنها در ۹ مورد پزشکان محکوم شده‌اند.

فیروزبخت در ادامه به رشد ۳۳ درصدی آمار پرونده‌های شکایت از قصور پزشکان اشاره و بیان داشت: بسیاری از شکایات قصور پزشکی منجربه تبرئه پزشکان می‌شود و شکایات بیشتر به دلایل واهی هستند.

وی با اشاره به مثبت بودن ۱۱۰ مورد تست‌ الکل مثبت در این استان یادآور شد: متاسفانه این خبر خوبی نیست و امیدواریم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی روزبه‌روز  شاهد کاهش این آمار باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: ما در پزشکی قانونی با کمبود نیروی انسانی در سه حوزه پزشک، دندان‌پزشک قانونی و متخصص سم‌شناسی و آسیب‌شناسی مواجهیم و باید برای رفع آن اقدام نماییم.

وی افزود: امسال آمار فوت بر اثر بیماری‌های قلبی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  ۹۶ درصد افزایش داشته است و این به عنوان زنگ خطر برای استان مطرح شده چون متاسفانه بیماری‌های قلبی و فوت ناشی از این بیماری‌ها بیشتر در سنین پایین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه