اخبار داغ

انهدام سه گروهک تروریستی جدید در تونس

انهدام سه گروهک تروریستی جدید در تونس
وزارت کشور تونس اعلام کرد که سه گروهک تروریستی دیگر در استان "المنستیر" واقع در شرق تونس را شناسایی و منهدم کرده است. از سوی دیگر طبق گزارش جدید مرکز پژوهش تروریسم لیبی تاکنون 700 زن تونسی به گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی پیوسته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" منتشر کرد از شناسایی و انهدام سه گروهک تروریستی جدید در استان المنستیر واقع در شرق تونس خبر داد که با گروهکی که هفته گذشته در این کشور شناسایی شده و خود را "اهل الحق" می‌نامید در ارتباط بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق این بیانیه در جریان تحقیقات امنیتی که یگان‌های پلیس در استان المنستیر انجام دادند، 17 تروریست که برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی برنامه‌ریزی می‌کردند و فعالیت‌ها و منطقه مسکونی‌شان را شناسایی کرده بودند بازداشت شدند.

,

همچنین منابع امنیتی تونس از بازداشت شش عضو یک گروهک تروریستی در شهر "غار الدماء" واقع در شمال غرب تونس در مرز با الجزایر خبر داد و اعلام کرد در میان اعضای این گروه یک دانش آموز نیز حضور داشت که اعتراف کرد چند ماه است به این گروه ملحق شده است.

,

یک سوم اعضای داعش در لیبی زن هستند

,

از سوی دیگر، طبق جدیدترین گزارش مرکز پژوهش‌های تروریسم لیبی زنان تونسی در رتبه اول پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند و تاکنون 700 زن تونسی به داعش لیبی، عراق‌و سوریه پیوسته‌اند.

,

طبق گزارش این مرکز زنان داعش در لیبی به ترتیب از کشورهای تونس، سودان، چاد، مالی و الجزایر هستند.

,

طبق گزارش مذکور، داعش لیبی شروع به جذب دختران جوان کرده و تعداد اعضای زن داعش لیبی به حدود سه درصد از کل داعشی‌ها رسیده است.

,

این مرکز در گزارش خود ضمن اشاره به استفاده داعش از زنان و دختران جوان، اعلام کرد آنچه در تشکیلات داعش برای زنان رخ می‌دهد، بدترین فجیع‌ترین اشکال سوء استفاده از زنان پس از مشارکت آنان در آدم کشی و انواع جنایات است.

,

طبق اعلام این مرکز فعالیت‌هایی که زنان داعشی انجام می‌دهند در وهله اول خدمات حمایتی و لجستیکی مانند کنترل زندان و تهیه غذا برای تروریست‌هاست.
 

,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه