اخبار داغ

رسوایی محافظان اردوغان در اکوادور

رسوایی محافظان اردوغان در اکوادور
محافظان شخصی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر وی به اکوادور به سه خانم معترض به حضور اردوغان در کشورشان حمله کرده و آنان را با خشونت از سالن سخنرانی بیرون کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه ، این حادثه روز پنجشنبه روی داد و سه خانم اکوادوری مخالف اردوغان هنگام سخنرانی وی در موسسه مطالعات عالی ملی در شهر کیتو، پایتخت این کشور، از سالن بیرون انداخته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این فعالان زن که از سیاست‌های اردوغان علیه کردها و همچنین حمایت آنکارا از تروریست‌های تکفیری خشمگین بودند، حین سخنرانی وی شعار می‌دادند: «قاتل را بیرون کنید».

محافظان شخصی اردوغان همچنین مانع از تصویربرداری رسانه‌ها از این اقدام خشونت بار شدند.

این گزارش می‌افزاید، فردی اکوادوری که برای حفاظت از این خانم‌ها مداخله کرد، در این درگیری زخمی شد. دیگو وینتیمیا تصاویری از دست و بینی خونی و همچنین بازوی کبود شده‌اش را در صفحه شخصی‌اش در توییتر منتشر کرده است.

گابریلا ریوادنیرا رئیس مجلس ملی اکوادور نیز در پیامی توییتری، حمله محافظان شخصی اردوغان به وینتیمیا را محکوم کرد.

فعالان زن مخالف اردوغان پس از این حادثه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند نیروهای امنیتی اردوغان صورت و اعضای حساس بدنشان را مورد ضرب و جرح قرار داده و کبود کردند.

همچنین در بیرون از سالن محل سخنرانی اردوغان شماری از معترضان گردآمده بودند و شعارهای علیه وی سر دادند.

ترکیه در ماه‌های اخیر حملات گسترده‌ای را علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مناطق جنوبی این کشور آغاز کرده است.

ترکیه همچنین مواضع شبه نظامیان را در مناطق شمالی عراق هدف قرار داده که این حملات با انتقادهای گسترده‌ای روبرو شده است.

سازمان حقوق بشر ترکیه اعلام کرده است از آگوست گذشته تاکنون، در حملات ارتش ترکیه علیه مواضع شبه نظامیان کرد، تاکنون حدود 200 غیرنظامی از جمله 39 کودک کشته شده‌اند.

همچنین با بالا گرفتن درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد، هزاران نفر از ساکنان شهر دیاربکر، بزرگترین شهر در مناطق جنوب شرقی ترکیه، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه