اخبار داغ

امام جمعه محلات در مراسم وداع شهید مدافع حرم:

شهید نداده ایم که در کشور حکومت سکولار تشکیل شود/شهدای مدافع حرم حال و هوای دفاع مقدس را در شهرها زنده کردند

شهید نداده ایم که در کشور حکومت سکولار تشکیل شود/شهدای مدافع حرم حال و هوای دفاع مقدس را در شهرها زنده کردند
امام جمعه محلات گفت:ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شهید ندادیم که در کشور حکومت سکولار تشکیل شود ؛به همین دلیل دشمنان ما نمی‌خواهند و نمی‌توانند شکوفایی حکومت دینی و اسلامی را ببینند و در راه حکومت جمهوری اسلامی سنگ اندازی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات،حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در مراسم وداع با شهید مدافع حرم "علی اکبر عربی" در مسجد الحسین(ع) محلات گفت: امروز ما سر سفره ایثارگری شهدایی نشسته‌ایم که فریاد معنوی امام(ره) را شنیدند و به آن لبیک گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

وی ادامه داد: معنویت و توجه به ارزشهای دینی را امام راحل و شهدا در جامعه ما احیا کردند.

,

صبح محلات:

, صبح محلات: ,

ربانی معرفت و شناخت را گام اول برای کسب شایستگی معنوی قرب الهی دانست و اظهار کرد: اگر کسی این شناخت و معرفت را پیدا کند به خود جرات نمی‌دهد در این شهر سخن از نقد خداوند به میان بیاورد و قطعا کسانی که چنین سخنانی را بر زبان جاری می‌کنند شناخت ناقصی از خدا دارند و خداوند را با اربابان خود اشتباه گرفته‌اند.

,

امام جمعه محلات همچنین افزود: کسی که در مسیر شناخت خداوند گام بردارد، عارف به تمامی معانی می‌شود و توجهی به غیر خدا نخواهد کرد.

,

صبح محلات:

, صبح محلات: ,

 وی در ادامه خالی کردن دل از غیر خدا را گام دوم کسب شایستگی قرب الهی عنوان کرد و گفت: جدا شدن و خالی کردن دل از غیر خدا مراتبی دارد و شهید کسی است که در این بریدن از غیر خدا به کمال رسیده است.

,

 

,

ربانی ادامه داد: بریدن از غیر خدا به معنای بیرون کردن حب غیر خداوند از دل و رسیدن به "الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ" است.

,

 

,

امام جمعه محلات شهدا را نمونه های بارز بریدن از غیر خدا معرفی و بیان کرد: شهدا هر آنچه غیر از خدا بود از دل خارج کردند و کمترین دلبستگی به مال، ریاست و دنیا نداشتند و هر گونه دلبستگی به دنیا لیاقت خدایی شدن را از انسان دور می‌کند و حتی محبت و دلبستگی به پدر، مادر و زن و فرزند نباید نسبت به محبت خداوند بیشتر باشد.

,

 

,

وی اسوه و الگوی شهدا را امام حسین(ع) معرفی و اظهار کرد: امام حسین(ع) با وجود همراه داشتن زن و فرزند در سرزمین کربلا و با وجود علاقه بسیار به فرزندان و خاندان خود از همه چیز برای دین خدا و خداوند گذشت و حب دنیا،زن و فرزند مانع دفاع وی از دین خداوند نشد.

,

 

,

ربانی ادامه داد: خداوند دل و صاحب دلی را که حب دنیا داشته باشد نمی‌خرد و شهدا به واسطه دعای "اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک" در قنوت‌هایشان توفیق خارج کردن غیر خدا از دل و رسیدن به قرب الهی را به دست آوردند.

,

 

,

امام جمعه محلات حضور شهدای مدافع حرم در شهرها را باعث زنده شدن حال و هوای دفاع مقدس در جامعه دانست و گفت: هدف شهدا رسیدن به کربلای واقعی یعنی اباعبدالله الحسین(ع) بود و در طول سال‌های گذشته از خاطرات و رشادت‌های شهدا بسیار گفته‌ایم و بازهم باید بگوییم چرا که برای پایداری این انقلاب و نظام اسلامی شهدا و هزینه‌ی زیادی داده‌ایم.

,

 

,

ربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برخی جلسات سخنرانی و هم اندیشی در سطح شهر محلات گفت: جای تاسف دارد در شهری که جای جای آن یاد و نام شهیدانی است که در وصیتنامه‌های خود بر دفاع از اسلام و حاکمیت اسلام تاکید کرده‌اند، کسی پیدا شود که رسالت انبیاء را زیر سوال ببرد و هدف انبیاء را تنها دعوت به خدا معرفی و اعلام کند پیامبران الهی برای تشکیل حکومت مبعوث نشدند.

,


 

,
,

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شهید ندادیم که در کشور حکومت سکولار تشکیل شود.

,

 

,

امام جمعه محلات با اشاره به تبلیغات دشمنان در سالهای پیش از انقلاب در خصوص تضاد میان دین و سیاست، علم، آزادی و مردم سالاری گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد دین اسلام، دین حکومت است و دین اسلام نه تنها با سیاست و حکومت منافات ندارد بلکه پیامبران الهی و ائمه اطهار برای تشکیل حکومت دینی مبعوث شده‌اند.

,

 

,

ربانی دشمنی دشمنان را مانع رسیدن به حکومت مطلوب دینی در جمهوری اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: اگر حکومتی بر مبنای دین پایه گذاری شود دست مستکبران را از سرمایه‌های مردم مستضعف کوتاه خواهد کرد و به همین دلیل دشمنان ما نمی‌خواهند و نمی‌توانند شکوفایی حکومت دینی و اسلامی را ببینند و به همین دلیل در راه حکومت جمهوری اسلامی سنگ اندازی می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه