اخبار داغ

گزارش پهره از معلولیتی که محرومیت نشد؛

اداره تنها دیزی سرای ایرانشهر توسط یک کارآفرین معلول

اداره تنها دیزی سرای ایرانشهر توسط یک کارآفرین معلول
توکل و پشت کار «جاسم میری» کارآفرین معلول ایرانشهری علاوه بر استقلال مالی وی؛ چراغ امید دو خانوار دیگر را روشن کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پهره؛ تکیه بر توان داخل و مصرف کالاهای بومی در زیر چتر پر صلابت اقتصاد مقاومتی یکی از تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله های خودباوری و استقلال کشور بوده که روز به روز با تکرار مکرر این توصیه وزین در بیانات رهبری؛ قلب و روح هر جوان را به شکفتن استعدادها سوق می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پهره؛,

در ایرانشهر نیز این این حرکت بنیادی و کارگشا یکی پس از دیگری به نتیجه می رسد که جاسم میری با داشتن 32 سال سن و معلولیت از ناحیه چشم راست به دلیل این خودباوری و همت مضاعف یکی از سرمایه های این شهرستان محسوب می شود.

,

او که از سال 86 صاحب تنها دیزی سرای ایرانشهر است دو فرزند دارد و می گوید از کار و حرفه اش راضی است.

,

 

,

, ,

میری جرقه احداث این دیزی سرا را نبود مکانی مشابه در سطح شهرستان عنوان می کند و می گوید: حرفه اش را از یک صاحب کار آذری زبان که قبلأ در ایرانشهر شاغل بوده آموخته و با بهره بردن از این فرصت؛ توانسته جای خود را در حرفه مشاغل آزاد باز کند.

,

او که ثابت کرده مهارت خاصی در تبدیل کمبودها به فرصت دارد حالا دو شاگرد هم در کنار دستش مشغول به کار هستند و قصد دارد با بهره مندی از سرمایه هایی که حاصل از سود شغلش به دست می آورد به کارش رونق دهد.

,

کارآفرین موفق ایرانشهری می گوید: هر روز من و شاگردانم از ساعت 6 صبح تا 8 شب مشغول کار هستیم و مطابق برنامه هر روز برای تهیه دیزی در ساعات برنامه ریزی شده مواد اولیه را به دیگ دیزی اضافه می کنیم و نهایتأ تا ساعت 11 آماده ارائه پرس غذا به مشتریان هستیم.

,

, ,

جاسم که تنها دو وعده صبحانه و ناهار به مشتریان سرویس می دهد می گوید: در نظر دارم با لوله کشی گازی که اخیرأ انجام داده ام؛ جهت رفاه بیشتر مشتریان به غذاهای ارائه شده تنوع بیشتری دهم.

,

او می گوید: برای توسعه شغلم بخاطر نابینایی که در چشم راستم وجود داشت به اداره بهزیستی ایرانشهر مراجعه کردم که به لطف خدا بدون هیچ مانعی تسهیلات 15 میلیون تومانی را دریافت کردم.

,

میری می گوید: برای تهیه دیزی نیاز به گوشت گوسفندی است که برای تهیه آن به شهرستان های اطراف سفارش می دهیم چرا که در ایرانشهر اکثر کشتارگاه ها گوساله و شتر ذبح می کنند؛ در نظر داریم به لطف خدا و همکاری مسئولین؛ یک مکان هم برای نگهداری دام ایجاد کنیم که این امر علاوه بر بهینه شدن هزینه؛ موجب اشتغال برای دیگران نیز خواهد شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه