اخبار داغ

با مجوز هیات دولت؛

تبریز میزبان اولین خودرو خورشیدی کشور

تبریز میزبان اولین خودرو خورشیدی کشور
با مجوز دولت، اولین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی توسط یکی از شرکت‌های برق استانی وارد کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار نخستین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی ایران با مصوبه و مجوز رسمی هیات دولت، به منظور انجام تحقیقات و ساخت شارژر سریع آن از انرژی‌های پاک تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) وارد کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

این خودرو تمام برقی پس از پست سرگذاشتن مراحل شماره گذاری، هم اکنون در حال بهره برداری تحقیقاتی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز است.
 

,
,

این خودرو ساخت یک شرکت ژاپن بوده و یکی از پرفروش ترین خودروهای برقی در سطح جهان به شمار می‌رود، ضمن آنکه این خودرو با هر بار شارژ، از توان پیمایش بیش از ۱۲۷ کیلومتر برخوردار بوده و فاقد هرگونه آلودگی هوا و صدا است.
 

,
,

یوسف سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، هدف از اجرای طرح تحقیقاتی ورود و شارژ خودروی برقی به کشور را انجام مطالعات برای بررسی تأثیرات آتی ایستگاه‌های تولید برق، شارژرهای سریع و انبوه این خودروها بر روی شبکه‌های برق شهری کشورعنوان کرد و گفت: از این رو با همکاری میان دانشگاه تبریز، مقرر شده روش‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با شارژ این خودروها، فرهنگ استفاده از منابع انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر برای توسعه ایستگاه‌های شارژ این خودروها مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

,

​انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه