اخبار داغ

کشف «داوینچی» در چشمان مونالیزا

کشف «داوینچی» در چشمان مونالیزا
نقاشی معروف «لئوناردو داوینچی» با نام «مونالیزا» که سیمای زنی را به تصویر کشیده است و یکی از شاهکارهای هنری وی به حساب می آید، توسط پژوهشگران کمیته ملی میراث فرهنگی ایتالیا رمزگشایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، در همین حال پژوهشگران ایتالیایی موفق به پیدا کردن کدهای میکروسکوپی شدند که در چشم های این نقاشی مخفی شده اند، این در حالی است که همیشه از چشمان این نقاشی، بعنوان نقطه اسرار آمیز این اثر هنری یاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نقاشی «مونالیزا» با بیش از ۵۰۰ سال قدمت تا کنون توسط افراد بیشماری دیده شده است اما زمانیکه پژوهشگران «کمیته ملی میراث فرهنگی» ایتالیا با وضوح بالا و ذره بین این اثر هنری را مورد کنکاش قرار دادند، تعدادی کد از داخل چشمان این نقاشی استخراج شد.

,

این نمادها با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند و نامرئی به نظر می رسند اما زمانیکه با یک ذره بین به چشمان این اثر هنری نگاه کنیم، این کدها و نمادها قابل رویت خواهند بود.

,

در همین حال طبق بررسی های انجام گرفته، در داخل چشم چپ «مونالیزا» تعدادی شماره و حروف مشاهده شد. این حروف شامل C,E,B هستند و چشم سمت راست شامل حروف LV است که احتمالا نشان دهنده نام «Leonardo Da Vinci» است.

,

همچنین قست قوسی که در پس زمنیه نقاشی وجود دارد، شماره ۷۲ یا حرف L و شماره ۲ را در بر دارد.

,

پیش از این، چنین کدهایی در این نقاشی شناسایی نشده بودند و این برای اولین بار است که محققین موفق به شناسایی این نمادها شده اند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه