اخبار داغ

گسترش استفاده از علائم شیطان‌پرستی در تهران

گسترش استفاده از علائم شیطان‌پرستی در تهران
رئیس پلیس امنیت تهران گفت: اخیرا با گسترش موارد استفاده از آرم و علائم شیطان‌پرستی مواجه بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران: در تاریخ 17/11/1394 جلسه‌ای با حضور دادستان عمومی تهران، تعدادی از معاونان دادستان و رئیس پلیس امنیت عمومی و اطلاعات تهران بزرگ در دادستانی تهران، درباره راهکارهای مبارزه با تخلفات و جرایم مرتبط با امنیت اجتماعی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نقش پیش‌گیرانه‌ دادستان در زمینه‌ جرایم  و آسیب‌های اجتماعی

,

در ابتدای جلسه جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با تبریک ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر و تأکید بر ضرورت پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، بر نقش مدعی‌العموم در پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد و با تاکید بر ضرورت مبارزه با جرایم و آسیب‌های اجتماعی مانند حضور متکدیان و زنان خیابانی در سطح شهر، شرارت‌ها، مقابله با جرایم مجرمین حرفه‌ای، جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی فاقد مجوز، اقدامات مجرمانه در فضای مجازی، تخلفات و جرایم ارتکابی در برخی مشاغل مرتبط با زنان و باشگاه‌های ورزشی، این امر را لازمه‌ تحقق امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه دانست.

,

عزم دادستانی بر مقابله با صنوف متخلف

,

دادستان تهران بر ضرورت همکاری مسؤولان اتحادیه‌های صنفی برای حل مشکلات تاکید کرد و با اشاره به عزم دادستانی در برخورد با صنوف متخلف، از فرمانده پلیس امنیت تهران خواست به طور ماهیانه گزارش‌های مستمر و مستند در این زمینه ارسال کند.

,

وی با احصاء مهم‌ترین پدیده‌های علیه امنیت اجتماعی، در مقابله با این گونه جرایم و آسیب‌های اجتماعی ضمن تصریح بر عزم دادستانی برای برخورد با موارد آشکار فساد، قاچاق دختران، اعمال نظارت بر پانسیون‌ها و لزوم رصد پلیس بر فعالیت‌ برخی صنوف مرتبط با امنیت اجتماعی را ضروری دانست.

,

دادستان عمومی و انقلاب تهران، مقابله با تجهیزات دریافت از ماهواره‌ها را در اجرای قانون ضروری دانست و با اشاره به این‌که امروزه برخی شهروندان تجهیزات مذکور را در بالکن‌ها نصب می‌کنند، اظهار داشت: این امر مانع از اجرای قانون توأم با اتخاذ تدابیر لازم نخواهد بود.

,

انتقاد دادستان تهران از متولیان امر حجاب و عفاف

,

دادستان عمومی و انقلاب تهران عدم ورود سایر متولیان امر حجاب را زمینه‌ساز برخی معضلات موجود در جامعه دانست و با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر توقیف خودروهایی که در معابر عمومی در آن‌‌ها کشف حجاب می‌شود، اعلام کرد: برخورد با جرایم ارتکابی از سوی باغ‌ تالارها، باشگا‌های بدن‌سازی غیرمجاز و پارتی‌های شبانه از دیگر اقدامات دادستانی تهران است.

,

در ادامه قطبی معاون دادستان تهران در امور ضابطان، گزارشی از اقدامات مشترک دادستانی تهران با پلیس در برخورد با پدیده‌های مجرمانه‌ مرتبط با امنیت اجتماعی ارائه کرد.

,

وی با تصریح به این‌که، در حال حاضر در تهران سیصد هزار واحد صنفی دارای مجوز و پروانه‌ کسب فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در مقابل، حداقل تعداد یک‌صد هزار واحد صنفی بدون داشتن پروانه‌ کسب، به فعالیت مشغولند.

,

قطبی با اشاره به عرضه و استعمال مواد مخدر و داروهای غیر مجاز لاغری در برخی واحدهای صنفی ضمن انتقاد از فقدان عزم جدی در اتحادیه‌ها‌ی مربوطه برای برخورد با متخلفان، خواستار اقدام در این زمینه شد.

,

در این جلسه حضور گسترده‌ اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت، به ویژه اتباع افغانستان و زندگی بسیاری از آنان در قالب سکونت‌گاه‌های جمعی و پیامدهای ناشی از آن مورد انتقاد قرار گرفت.

,

در ادامه سرهنگ لطفی، رییس پلیس امنیت تهران، اظهار داشت: صلاحیت صنوف، از حیث صلاحیت فردی، صلاحیت انتظامی و صلاحیت ترافیکی بررسی می‌شود و اخیراً وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال حذف بررسی صلاحیت فردی از حیطه‌ اختیارات و وظایف پلیس امنیت می‌باشد که در درازمدت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

,

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس امنیت، از عدم توجه برخی اتحادیه‌ها‌ی صنفی به وظایف قانونی خود، انتقاد کرد و ضمن نسبت دادن این امر به ساختار اتحادیه‌ها، خاطرنشان کرد: اخیراً با گسترش موارد استفاده از آرم و علائم شیطان‌پرستی مواجه بوده‌ایم که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به دستور سرپرست دادسرای ارشاد جمع‌آوری شد.

,

معاون دادستان و سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی تهران با بیان حکم مقرر در تبصره‌ی 2 ماده‌ 13 قانون مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی، خواستار همکاری مأموران انتظامی با مأموران بهداشت و تعطیل و مهر و موم کردن واحدهای متخلف شد.

,

ذبیح‌زاده با اشاره به فروش الکل در برخی واحدهای صنفی و اعلام کرد: وفق قانون باید موضوع حداکثر ظرف مدت 24 ساعت از سوی مرجع انتظامی گزارش شود در حالی که چنین گزارش‌هایی اغلب با تاخیر ارسال می‌گردد.

,

کارگر معاون دادستان و سرپرست ناحیه 5 دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با بیان تجربه‌ این ناحیه‌ دادسرا در امر برخورد با فعالیت رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های فاقد مجوز یا فعالیت این اماکن در ساعات اولیه‌ بامداد در منطقه‌ کن و سولقان و امام‌زاده داوود، تداوم این روند را برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی، ضروری دانست.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه