اخبار داغ

عذرخواهی سعید قاسمی از ماجران افغانی+عکس

عذرخواهی سعید قاسمی از ماجران افغانی+عکس
شب گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت ۱۰۰ شهید مدافع حرم افغانستانی ساکن مشهد با نام «فرزندان روح‌الله، مدافعان حرم» با سخنرانی «سعید قاسمی» برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مراسمی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، خانواده بسیاری از شهدای لشکر فاطمیون گرد هم آمدند و یک بار دیگر با آرمانهای شهدا تجدید عهد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
فرزندان روح‌الله، مدافعان حرم 2
, فرزندان روح‌الله، مدافعان حرم 2,
 
,
در این مراسم که در پاسداشت 100 شهید مدافع حرم از شیرمردان افغانستانی ساکن مشهد، برگزار شده بود، پس از اجرا تئاتری در مورد شهدای مدافع حرم، «سعید قاسمی» با بیان این که امام خمینی (ره) کسی بود که نظم شرق و غرب را بهم ریخت و در طول یک دهه، راه و روش چگونه زیستن، چگونه مبارزه کردن و در آخر چگونه مردن را به ما یاد داده، گفت: براساس تفکر «روح الله» چیزی به عنوان افغانستان مستقل نداریم و اسلام باید بدون مرز در تمام کشورها باشد اما هنوز هم با پدیده «پسوند گذاری» سروکار داریم.
,
 
,
وی با عذرخواهی از جامعه افغانستانیهای مقیم ایران به خاطر آزارهای وارد شده در طول سالهای حضور در ایران افزود: "خاک بر سر من... من از شما معذرت می‌خواهم."
,
 
,
قاسمی با اشاره به رشادتهای افغانستانیها در خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی گفت: «آی ایرانیها! امام خمینی (ره) مردم افغانستان را خوب شناخته بود و اگر شما مثل ایشان شناخت درستی نسبت به این مردم می‌داشتید، می‌توانستید با آنها و در کنار آنها دنیا را فتح کنید اما افسوس که این کار را نکردید و چوب آن را خواهید خورد."
,
 
,
وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تعدادی زیادی از شهدای ما را مردم افغانستان تشکیل می‌دهند.
,
 
,
سعید قاسمی اظهار داشت: «اسامه بن لادن» سرکرده گروه القاعده، بخوبی مردم افغانستان را شناخته بود و تشخیص داد که بچه‌های یتیم را جمع‌آوری کند و برای آموزش به پاکستان ببرد و در عرض یکسال افغانستان را تسخیر کند و تبدیل به پدیده‌ای شود که تاکنون نیز وجود دارد."
,
 
,
وی گفت: «هیلاری کلینتون» در کتاب «The Hard Choices» اعلام کرده که سر منشأ گروه تروریستی «داعش» من هستم. با سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم، متوجه شدم برای جلوگیری از شکست مجدد آمریکا در افغانستان و عراق راه چاره این است که ما باید از خود آنها پول بگیریم و با پول خودشان به جان خودشان بیندازیم.
,
 
,
وی ضمن تأکید بر جداناپذیر بودن روح استکبارستیزی از امام خمینی و خامنه‌ای به حدیثی از حضرت علی (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت وای بر امتی که برای امنیت خود در بلاد دیگری با دشمن نجنگند، پس باید منتظر جنگ در سرزمین خودش باشد.
,
 
,
, ,
 
,
«عبدالفتاح حسین‌پور» مدیر موسسه فرهنگی اهل‌البیت (علیهم‌السلام)، از مؤسسین سازمان فدائیان اسلام افغانستان و فرمانده جهادی علیه حکومت کمونیستی و ارتش سرخ شوروی نیز در این مراسم گفت: در سال 1357 شمسی، دو حادثه عظیم اتفاق افتاد، یکی حادثه 7 ماه ثور در افغانستان و دیگری 12 بهمن در ایران؛ حادثه اول شوروی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و حادثه دوم آمریکا را از خاورمیانه بیرون راند که در تاریخ اسلام بسیار موثر بوده است.
,
 
,
وی افزود: امام آمد و برابری و برادری خود به خود در میان مردم به وجود آمد و همه در جنگ به حمایت از یکدیگر برخواستند و جان خود را تقدیم کردند و حتی برخی مجاهدین ایرانی دست و پاهای خود را در افغانستان جا گذاشتند. تعدادی از ایرانیها در جنگ افغانستان شرکت کردند که یک شهید ایرانی در مناطق مرکزی افغانستان تبدیل به زیارتگاه شده است. در جنگ ایران و عراق نیز بیش از 2000 افغانستانی شهید شدند.
,
 
,
حسین پور ادامه داد: در زمان جنگ بحث ایرانی یا افغانستانی بودن مطرح نبود، همه برادر بودند تا آخر جنگ، اما زمانی که جنگ تمام شد، بسیاری از مسائل شروع شد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد. کم کم فاصله‌ها بیشتر و بیشتر شد و بسیاری از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران ضد انقلاب شدند تا اینکه جریان فاطمیون اتفاق افتاد پیوندها را دوباره برقرار کرد.
,
, ,
 
,
انتهای پیام/بخ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه