اخبار داغ

نقدی بر ادبیات خوردند و بردند دولتمردان؛

وقتی "مجری" انتخابات "قاضی"می شود

وقتی "مجری" انتخابات "قاضی"می شود
گویی آقای رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، از یاد برده است که در چه سمتی نشسته است تا بدین شکل به انتقاد صریح و بی پرده از برخی از نزدیکان و مسئولین دولت‌های پیشین، که در انتخابات پیش رو داوطلب شده است، به آنان هجمه و انتقاد نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، داغ شدن تنور انتخابات برای رقابت جدی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، گویی به‌مثل انتخابات مجلس ششم که شائبه‌هایی در مورد عملکرد هیئت‌های نظارتی به وجود آمد، بار دیگر بحث داغ دخالت دولت‌ها و برخی مجریان انتخاباتی را جهت تأثیرگذاری و جهت‌دهی انتخابات به همراه نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مقامات ارشد نظام و نهادهای قانونی در جهت عدم دخالت دولتمردان و برخی از مدیران برای تأثیرگذاری در انتخابات گویی تأثیری نداشته و صبح امروز درحالی‌که کمتر از ۱۸ روز به‌روز رأی گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، سخنان عجیب و قابل تأملی را دراین‌باره ابراز کرده است.

,

 

,

آن‌گونه که یکی از تارنماهای استانی گزارش داده است:«آیا شایسته است به کسانی رأی بدهیم که هشت سال رانت‌خواری کرده و میلیاردها خوردند و بردند؟ کسانی که در قبال این فسادها و رانت‌خواری‌ها سکوت کردند یا گاه به آنها کمک رساندند؟!...ما استانی هستیم که در زمان دولت تدبیر و امید بیش از پنج میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده‌ایم اما آیا در هشت سال گذشته چنین اتفاقی افتاده بود؟ آیا شایسته است آن افراد به مجلس راه یابند؟!...نگذارید کسانی به مجلس راه یابند که رانت‌خواری کنند و جیب خودشان را پر بکنند چراکه آن فردی که جهیزیه دخترش را از ترکیه می‌خرد و با هواپیما می‌آورد و کسانی که کیسه‌ای سکه می‌گرفتند چه‌کاری می‌توانند در مجلس برای مردم انجام بدهند؟!»

,

 

,

"احمدی نژاد"ترین روحانی!
جایگاه قانونی مجریان انتخاباتی در حالی آنان را از اظهارنظرهای رسمی درباره اشخاص و گروه‌های سیاسی مبرا می‌کند که رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، در سخنانی عجیب بار دیگر رویکرد "احمدی‌نژادی" دولت اعتدال را نمایان ساخته است.

,
,

 

,

اعتدالیون در حالی پس از ۸ سال بر میراث دولت مهرورز  تکیه زده که خود را دورترین افراد نسبت به احمدی‌نژاد تلقی کرده‌اند، اما به قول یکی از دانشجویان در دیدار امسال روز دانشجو با روحانی، وی را شبیه‌ترین فرد به احمدی‌نژاد، در سپهر سیاسی کشور دیده  است.
 

,
,

بازتولید استراتژی احمدی‌نژاد در پاسخ به هجمه منتقدین خود، که با اسناد ثابت نشده آنان را موردانتقاد شدید قرار داد، بار دیگر در دولت اعتدالیون و "تدبیر و امید" مشاهده می‌شود.

,

 

,

گویی آقای رئیس ستاد انتخابات استان از یاد برده است که در چه سمتی نشسته است تا بدین شکل به انتقاد صریح و بی پرده از برخی از نزدیکان و مسئولین دولت‌های پیشین، که در انتخابات پیش رو داوطلب شده است، به آنان هجمه و انتقاد نمایند.

,

 

,

از یاد نبرده‌ایم که هجمه شدید رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی در نقد شورای نگهبان، آستانه عصبانیت آنان را به جایی رساند که با خروش و عصبانیت، سخن از رویکردهای جناحی این نهاد قانونی در تائید صلاحیت داوطلبین به میان آورد.

,

 

,

برجام داخلی در کما!

,


از سوی دیگر، تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در "رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاست‌های دولت‌های گذشته" فصل الخطابی برای همه مسئولین اعتدال بوده است که از تخریب و انتقادات بی‌محابا به دولت پیشین بپرهیزند و در کنار انتقادات منصفانه از دولت قبل، به داشته‌ها و اقدامات خودشان ایجاب بورزند نه سلب اقدامات دیگران.

,
,

 

,

گذشته از آن، کیست که انکار کند در دولت پیشین و همه دولت‌های پس از انقلاب، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقدامات سازنده و مثبتی در جهت آبادانی کشور رخ‌داده، هرچند که انتقادات جدی نیز به وقت و زمان خود باقی‌مانده است.

,

 

,

از سوی دیگر، کیست که انکار کند دولت اعتدالی، در ۲,۵ سال از آغاز فعالیتش، با کشاندن تمام مشکلات کشور پشت سنگر تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای، وعده ۱۰۰ روزه اعتدالیون در باز کردن قفل مشکلات اقتصادی کشور، به ۹۰۰ روز طول کشیده و همچنان در پیچ‌وخم مسائل دیپلماتیک باقی‌مانده است، هرچند که بحث "برجام داخلی"در میان باشد!

,

 

,

درحالی‌که کشور و نظام با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، به سمت به برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده با انتخاب بر اساس معیارهای انقلابی و حرکت در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند، اظهاراتی عمدتاً شاذ از سوی برخی از دولتمردان، نویددهنده پخش شایعاتی برای تأثیر گذاری در انتخابات است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه