اخبار داغ

مشروح نشست خبری استاندار آذربایجان شرقی:

به نفوذ اقتصادی اعتقادی ندارم/ 6 نفر چگونه می توانند صلاحیت 12 هزار کاندیدا را احراز کنند/ با ساماندهی احزاب دیگر نیازی به تائید صلاحیت نیست

به نفوذ اقتصادی اعتقادی ندارم/ 6 نفر چگونه می توانند صلاحیت 12 هزار کاندیدا را احراز کنند/ با ساماندهی احزاب دیگر نیازی به تائید صلاحیت نیست
اسماعیل جبارزاده گفت: دوازده هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم و طبیعتا با 6 نفر عضو شورای نگهبان، نمی شود در عرض یک هفته به بررسی صلاحیت ها پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده در کنفرانس خبری با اهالی رسانه استان، در ابتدای سخنان خود با تبریک دهه فجر و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید این دوره از دولت را، دوره دوم سازندگی نامید، چرا که در دوره اول، بعد از 8 سال دفاع مقدس بازسازی های گسترده انجام گرفت و در این دوره هم بعد از سال ها تحریم و فشارهای اقتصادی، بازسازی و نوسازی در زمینه های اقتصاد و صنعت با روحیه‌ی انقلابی و عزم ملی لازم است که انجام گیرد. 80 میلیون انسان بزرگوار حق دارند که از امکانات رفاهی و شغل بهره مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران دارای پتانسیل می باشد، ادامه داد: یقین داریم که بر بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی فایق می آییم. می‌توان بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را که تحریم مانع از رشد آن شده بود توسعه داد. با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت می‌توان این رشد را موجب شد و دولت نیز خود را مکلف به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری می‌داند. استان آذربایجان شرقی با سند تدبیر و توسعه تدوین‌ شده در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و  این سیاست‌ها از ابتدای سال 94 برای اجرا ابلاغ‌ شده است و از بسیاری از استان‌های کشور که به‌ تازگی سند توسعه را تدوین می‌کنند، جلو‌تر هستیم.

,

وی ادامه داد: رویکرد دولت ایجاد اشتغال، تولید ثروت و بازسازی اقتصاد کشور می باشد و باید این مسئله را پیش ببریم. مثل کشورهای پیشرفته، باید بار سنگین اقتصاد را به بخش غیر دولتی بدهیم؛ باید بخش خصوصی بداند که دولت رقیب شرکت های خصوصی نیست.

,

 

,

, ,

 

,

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رسانه ها گفت: خبر رسانی، مشارکت مردم، انتقال انتقادات و پیشنهادات از بدنه مردم به دولت از رسالت رسانه ها و جراید می باشد که باید توجه بیشتری به این مسئله گردد.

,

وی با تاکید به اینکه سال 95 سال شکوفایی اقتصاد استان خواهد بود، بیان داشت: دو مأموریت خارج از کشور شامل سفر 48 ساعته به ترکیه  و سه روزه به جمهوری آذربایجان داشته ایم و معتقدم که سفرهای غیر ضروری نباید انجام بگیرد، سفرهایی که صرفا برای تفریح و خرید باشد را قبول ندارم.  13 سفر استانی در سال 94، ، 10 جلسه شورای برنامه‌ریزی، 19 جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده است.

,

وی با تشریح عملکرد استانداری در زمینه های صنعتی، عمرانی و فرهنگی ابراز کرد:  احداث نیروگاه 3400 مگاواتی با مشارکت بلژیکی ها برای میانه، اهر، تبریز، بناب و سراب در حال پیگیری است، رتبه نخست جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور، از آن استان آذربایجان شرقی می باشد و دولت حساب ویژه ای روی استان ما باز کرده است و علاقه مندیم که بخش خصوصی در محوریت سرمایه گذاری ها باشد.

,

جبارزاده با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در 2018، اذعان داشت: علاوه بر این انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان فرصت های خوبی را برای پیشرفت و توسعه استان فراهم می کند و این مسئله می تواند نقش به سزایی برای آذربایجان شرقی داشته باشد، به همین منظور کارگروهی برای پیگیری روند آماده سازی تبریز با ریاست مهندس پور مهدی و حضور سایر معاونین، شهردار تبریز، سازمان میراث فرهنگی و اداره ارشاد تشکیل شده است و برای اطلاع رسانی های مربوطه و توضیح روند پیشرفت، لازم است که روابط عمومی و فرهنگی برای این کارگروه نیز در نظر گرفته شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی اضافه کرد: صنعت چاپ کتاب، رشد 25 در صدی داشته است و در سال جاری به 50 پایگاه اطلاع رسانی جدید، مجوز فعالیت داده شده است. از لحاظ امنیت در رتبه نخست کشوری قرار داریم، به طوری که در جزیره امن ایران، استان امن این کشور هستیم؛ با زحمات نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات رشد قابل توجهی در کشف قاچاق داشته ایم. در این یک سال اخیر 6000 نفر به علت قاچاق انسان از کشورهای بنگلادش، پاکستان، سومالی دستگیر شده اند که بعضی از آنها برای سفر به مراکز کار کشورهای اروپایی و برخی هم برای شرکت در گروهک های تکفیری منطقه از این استان در حال گذر بودند.

,

وی با اعلام خبر کشف یک محموله قابل توجه مواد مخدر در روز گذشته توسط وزارت اطلاعات، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی استانی امن برای سرمایه گذاری و در عین حال استانی ناامن برای خلافکاران و قاچاقچیان می باشد.

,

نماینده دولت تدبیر در استان با اشاره به دوران پسابرجام و فرصت های آن، گفت: در پسابرجام تقسیم فرصت وجود دارد ولی متاسفانه از گذشته، استان ما در استفاده از فرصت ها، ناکام بوده است. من حرف برخی ها که می گویند با قراردادهای اقتصادی، نفوذ انجام می گیرد را قبول ندارم. سرمایه گذاری می تواند کشور ما را امن کند و با جهان بین الملل ارتباطمان بیشتر می شود. این به زرنگی ما ربط دارد. استان ما پر از معادن غنی می باشد و فردا برخی ها نگویند که استاندار معدن ها را در اختیار  غربی ها گذاشت. من پیگیر تولید سه برند معتبر جهانی خودرو در تبریز هستم.

,

وی در بیان دیدگاه خود نسبت به بررسی صلاحیت ها توضیح داد: دوازده هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم و طبیعتا با 6 نفر عضو شورای نگهبان، نمی شود در عرض یک هفته به بررسی صلاحیت ها و احراز آنها رسیدگی کرد. ما باید از تجربه کشورهای جهان استفاده کنیم؛ تا زمانی که در نظام پارلمانی ما احزاب سازماندهی نشده است، ما با این مسئله روبرو خواهیم شد که طبیعی می باشد، اگر نظام پارلمانی ما مبتنی بر احزاب باشد، نیازی به تایید صلاحیت ها نخواهد بود و مردم به جای اینکه به یک نفر رای بدهند، به یک حزب رای خواهند داد و امروز کسی که با افتخار، ادعای مستقل بودن میکند، در آن زمان نقطه ضعف خواهد بود که عضو حزبی نمی باشد.

,

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری اظهار کرد: با توجه به اعلام نتایج شورای نگهبان ما مجری انتخابات هستیم و برای مشارکت حداکثری نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد و در جلسات خود با خدا و خودمان متعهد شده ایم که میزان حضور و مشارکت را افزایش دهیم و این حضور را 70 درصد برسانیم که به نفع نظام و دولت خواهد بود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه