اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

10 درصد آب پیکره دریاچه ارومیه از آذربایجان شرقی تامین می‌شود/ صادرات 192 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در سال جاری/ مرغ آذربایجان به روسیه می‌رود

10 درصد آب پیکره دریاچه ارومیه از آذربایجان شرقی تامین می‌شود/ صادرات 192 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در سال جاری/ مرغ آذربایجان به روسیه می‌رود
رئیس جهاد کشاورزی استان از صادرات 192 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور در سال جدید خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، کریم مهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهاد کشاورزی به دنبال تامین امنیت غذایی استان توأم با توسعه پایدار کشاورزی است، اظهار کرد: 192 میلیون دلار از محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در سال جاری به خارج از کشور صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه سند تدبیر و توسعه استان در بخش کشاورزی با 9 هسته اساسی اجرایی شده، افزود: در سال زراعی 93 و 94، 400 هزار تن گندم برای استان خریداری شده حتی گندم برای بعد عید سال 95 در استان ذخیره شده است.

,

وی با اشاره به این مطلب که آذربایجان شرقی از نظر بازسازی و نوسازی ناوگان کشاورزی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در سال 93 و 94، با تخصیص اعتباری ماشین آلات کشاورزی جدیدی خریداری شده و قطعا اگر به دنبال بهره وری هستیم باید ماشین آلات کشاورزی به روز رسانی شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: در ایام الله فجر 30 طرح و پروژه با اعتبار 230 میلیارد ریال اجرایی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در دو هزار و 590 هکتار زمین آبیاری تحت فشار اجرایی شده، بیان داشت: دو هزار و 800 هکتار زمین نیز تغییر الگوی کشت صورت گرفته است .

,

وی با تاکید بر اینکه باید منابع آبی خود را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: 32 میلی متر مکعب نسب به سال قبل در سال جاری با کاهش بارش مواجه بودیم.

,

مهری با اشاره به بحران خشکی دریاچه ارومیه، گفت: 10 درصد آب پیکره دریاچه ارومیه از آذربایجان شرقی تامین می شود.

,

وی همچنین با اشاره به صادرات آبزیان و مرغ از آذربایجان شرقی به روسیه، یادآور شد: تفاهمنامه ای برای صادرات مرغ بین روسیه و آذربایجان شرقی امضا شده است.

,

وی تاکید کرد: قطعا هر سرمایه گذاری که بخواهد در حوزه صادرات مرغ استان سرمایه گذاری و فعالیت بکند، از وی حمایت کرده و دستش را می بوسیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای خرید میوه شب عید هیچ گونه نگرانی نیست و دو هزار و 600 تن پرتقال و یک هزار تن سیب خریداری و ذخیره شده است.

,

وی در پایان اعلام کرد: 120 میلیارد تومان از صندوق بیمه در بخش زراعت به کشاورزانی که متحمل ضرر و خسارت شدند پرادخت شده است و خسارت باغات نیز در مرحله پرداخت است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه