اخبار داغ

تأمین برق 9 روستای سخت گذر با انرژی خورشیدی/ کردستان یکی از استان های پر مصرف پیک برقی است

تأمین برق 9 روستای سخت گذر با انرژی خورشیدی/ کردستان یکی از استان های پر مصرف پیک برقی است
مدیر عامل توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون 9 روستای سخت گذر شهرستان بانه، بیجار و کامیاران با استفاده از انرژی خورشیدی از نعمت برق استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مصطفی نجفیان مدیر عامل توزیع نیروی برق کردستان در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل اظهار کرد: 100 درصد روستاهای استان کردستان از نعمت برق برخوردار هستند و براساس مصوبه های برنامه ریزی روستاها باید روستای بالای 15 خانوار به بالا صاحب برق باشند اما این آمار در استان کردستان به روستاهای بالای 5 خانوار برق رسانی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


وی گفت: تاکنون 9 روستای سخت گذر شهرستان بانه، بیجار و کامیاران با استفاده از انرژی خورشیدی از نعمت برق استفاده می کنند.

,
,


نجفیان تصریح کرد: نرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین می‌باشدوبه صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل گردد.

,
,


وی با اشاره به تغییر شرایط استفاده از سوبسید ۵۰ درصدی برای استفاده از انرژی های نو بیان کرد: در شرایط جدید کل سرمایه گذاری از سوی مشترک انجام می شود اما شرایط فروش انرژی برق تولیدی به شرکت توزیع به نیابت از توانیر به قیمت ۱۰ برابر فروش فراهم است.

,
,


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: 580 هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد که بیشترین آمار مربوطه به بخش خانگی با مصرف 450 هزار مشترک  و یکی از استان های پر مصرف پیک برقی است.

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه