اخبار داغ

نگاهی به حضور اجتماعی زن مسلمان؛

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی+تصاویر

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی+تصاویر
در استان بوشهر نیز، زنان نقش به سزایی در به ثمر نشستن نهال انقلاب داشتند؛ زنانی که پابه‌پای مردان در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور داشتند و شهید زن انقلاب، شهیده سمنبر عالی پور، گواهی پرافتخار بر این مدعا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "منبری ها"، اگر بخواهیم اشاره‌ای به نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم، باید از سال‌های قبل از انقلاب شروع کنیم؛ قبل از وقوع جریان‌های انقلابی، حضور زنان در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها بسیار کمرنگ بود و می‌توان گفت زنان هیچ نقش اجتماعی در کشور نداشتند. ولی با شروع جنبش‌ها و جریان‌های انقلابی، به دنبال تشویق بزرگان، حضور و فعالیت‌های زنان شروع و روزبه‌روز بر میزان آن افزوده شد.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "منبری ها"، , به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "منبری ها"، , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از "منبری ها"، , "منبری ها",

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز دراین‌باره می‌فرمایند "خانم‌ها سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این به معنای واقعی کلمه است و من به‌عنوان یک مبالغه نمی‌گویم، بلکه ما در جریان انقلاب شاهد بودیم که زن در کشور ما، سرباز خط مقدم انقلاب شد؛ اگر زن‌ها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمی‌پذیرفتند و به آن باور نداشتند، مطمئناً این انقلاب واقع نمی‌شد.

,

من به این معنا اعتقاد دارم. اولاً، اگر آن‌ها نبودند، نیمی از گروه انقلابیون مستقیماً در میدان نبودند و ثانیاً، به‌طور غیرمستقیم روی فرزندان و شوهران و برادران و محیط خانه – که زن در محیط خانه دارای تأثیر فرهنگی زیادی است – اثر می‌گذاشتند.

,

این حضور آن‌ها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معنای واقعی کلمه پیش ببرد." 1

, 1, 1,

تقریباً نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین هیچ انقلاب و حرکتی بدون حضور آن‌ها به ثمر نخواهد نشست، حال‌آنکه پشتیبان و هدایتگر نیمی دیگر از جامعه نیز می‌باشند.

,

رهبر کبیر انقلاب، از نقش پررنگ زنان آگاه بود و برخلاف نظر برخی از افراد در آن زمان که مخالف حضور و فعالیت اجتماعی زنان بودند، از ابتدای جنبش‌های انقلابی، زنان را به حضور در این فضا تشویق کردند که بحمدالله این حضور تا امروز ادامه دارد و برای دفاع از نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه همیشه در صحنه حاضر هستند.

,

, ,

زن مسلمان ایرانی، زنی است که ارزش‌ها و اعتقاداتش ریشه در مکتبش دارد و الگویش، زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است.

,

این‌چنین زنانی بودند که شیرمردانی را در دامان خود پرورش دادند و ظلم‌ستیزی و مقاومت شجاعانه را به آن‌ها آموختند تا جایی که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند "مرد، از دامان زن به معراج می‌رود."

,

مردان این سرزمین نیز، دانش‌آموخته مکتب زنانی هستند که این‌گونه بی‌پروا مبارزه کردند و از زندان و شکنجه نهراسیدند تا توانستند بذر انقلابی را که در سالیان دراز کاشته شده و در ۱۵خرداد ۴۲ نهالی نورسیده گردیده بود، در بهمن‌ماه ۵۷ به درختی تنومند تبدیل کنند که تاکنون طی سی‌وهفت سال، در مقابل همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها، کودتاها و فتنه‌ها مقاومت کرده و ذره‌ای هم آسیب ‌ندیده است.

,

اگر بخواهیم که در یک جمله، کل مطلب را بیان کنیم، باید بگوییم که "در اجتماع، زن مکمل مرد است و این نکته را در نهضت کربلا هم باید دید، آنجا که جنگ و شهادت مردانه با مقاومت و تبلیغ زنانه همراه شد تا قیامی چنین ماندگار و جاودانه خلق شود.

,

در استان بوشهر نیز، زنان نقش به سزایی در به ثمر نشستن نهال انقلاب داشتند؛ زنانی که پابه‌پای مردان در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور داشتند و شهید زن انقلاب، شهیده سمنبر عالی پور، گواهی پرافتخار بر این مدعا است.

,

در جنگ تحمیلی نیز، حضور بسیار شایسته زنان، نمونه‌ای بسیار زیبا از یک زن مسلمان ایرانی است که در این راه، از هیچ کاری دریغ نکردند؛ زنانی که اسلحه به دست گرفتند و دوشادوش مردان در جبهه مبارزه کردند و برخی به فیض شهادت نائل آمدند.

,

فعالیت‌های امدادی زنان برای مجروحین و برنامه‌هایی از قبیل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهرها برای رزمندگان، نمونه دیگری از فعالیت‌های زنان در سال‌های جنگ بود.

,

بزرگی زنان در این ۸ سال دفاع مقدس به اوج خود رسید آنجا که مادری بعد از شهادت جگرگوشه‌اش، فرزند دیگرش را راهی جبهه‌ها می‌کرد و خم به ابرو نمی‌آورد و مثل یک کوه مقاوم و استوار می‌ایستاد تا مبادا پای همسرش، پسرش و یا برادرش بلغزد و جبهه‌ها خالی بماند و دشمن به اهداف شوم و پلید خود برسد.

,

, ,

آری! اگر زنان این‌چنین پشتیبان مردهایشان نبودند، معلوم نبود چه بر سر ما می‌آمد.

,

این مقاومت و استواری زنان، امروز نیز قابل‌مشاهده است، صبوری همسران شهیدان مدافع حرم، نمونه‌ای از این مقاومت است.

,

امید است که زنان این مرزوبوم همیشه از این روحیه برخوردار باشند تا مردان ما نیز مثل همیشه استوار و محکم در پیروی از راه سید و سالار شهیدان، با عزت و اقتدار از نظام مقدس جمهوری اسلامی، جانانه دفاع کنند و احدی جرئت نگاه چپ به این حریم مقدس را نداشته باشد.

,

 :1رهبر انقلاب؛ 68/10/26

, :1, 68/10/26,

زینب حسینی/ انتهای پیام

, زینب حسینی/ انتهای پیام, زینب حسینی/ انتهای پیام, زینب حسینی/ انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه