اخبار داغ

کفش نامناسب باعث آسیب های جدی به زانو، مچ، لگن و کمر می شود

کفش نامناسب باعث آسیب های جدی به زانو، مچ، لگن و کمر می شود
یک کارشناس ارتوپدی فنی خصوصیات اصلی کفش استاندارد را در راحتی و اندازه پاشنه برشمرد و گفت: پاشنه یک کفش خوب بر اساس خط وزن بدن در اشخاص گوناگون محاسبه می شود که برای کودکان باید 1/5-1، آقایان 2-1 و خانم ها 3 سانت باشد و اگر از حد استاندارد عبور کند خط وزن را به هم زده و باعث آسیب به زانو، مچ، لگن و کمر می شود که در دراز مدت بیماری های مختلفی را در پی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سپیدپوش؛علی خدابنده کارشناس ارتوپدی فنی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پوشش مناسب برای انسان می تواند از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت کند، گفت: کفش مناسب نیز عامل مهمی برای حفظ و نگهداری از پاها به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپیدپوش,

این کارشناس مسائل ارتوپدی فنی به انواع کفش ها اشاره کرد و گفت: کفش استاندارد و طبی بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد که نوع طبی آن با نسخه پزشک و منحصر به هر بیمار ساخته می شود که البته نکته حائز اهمیت این است که مردم در فروشگاه یا داروخانه ها به دنبال این گونه کفش ها هستند؛ در حالی که اجناس این گونه مراکز بیشتر جنبه تجاری دارند و در اکثر مواقع به عنوان کفش طبی قابل قبول نیست.

,

وی در ادامه خصوصیات اصلی کفش استاندارد را در راحتی و اندازه پاشنه برشمرد و گفت: پاشنه یک کفش خوب بر اساس خط وزن بدن در اشخاص گوناگون محاسبه می شود که برای کودکان باید 1/5-1، آقایان 2-1 و خانم ها 3 سانت باشد و اگر پاشنه کفش از حد استاندارد عبور کند خط وزن را به هم زده و باعث آسیب به زانو، مچ، لگن و کمر می شود که در دراز مدت بیماری های مختلفی را در پی خواهد شد.

,

فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین پنجه کفش نباید باریک باشد چرا که باعث بیماری هالوکس‌والگوس می شود که خیلی رایج است و در خانم ها نیز بیشتر به چشم می خورد و باید پا در آن راحت و آزاد و حتی یک سانت بزرگتر نیز باشد.

,

خدابنده گفت: از دیگر موارد حائز اهمیت این است که دیواره کفش مناسب باید محکم بوده و پا را به خوبی شکل دهد و بندی بودن کفش ها نیز برای تنظیم آن جزء مزیت های یک کفش استاندارد به حساب می آید.

,

این کارشناس در پایان افزود: برای نگهداری از این نعمت الهی علاوه بر پوشیدن کفش مناسب باید روزانه پاهایمان را شتشو داده و معاینه کنیم؛ به خصوص در کسانی که مشکلات عروقی یا دیابت دارند معاینه حتماً روزی چند بار لازم و ضروری است.

,

انتهای پیام/ رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه