اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل خبر داد؛

برپایی بیمارستان ثابت در مشکین‎شهر/ تیم‎های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اعزام شدند

برپایی بیمارستان ثابت در مشکین‎شهر/ تیم‎های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اعزام شدند
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر بیمارستان ثابت در مشگین‎شهر برپا شده و تیم‎های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان با هدف محرومیت‎زدایی و توسعه علمی و فرهنگی توسط این سازمان بر پا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمد نوری، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره اقدامات بسیج جامعه پزشکی اردبیل گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل بیمارستان ثابت در مشگین‎شهر برپا شده و تیم‎های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان اعزام می‌‎شوند.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: در طول ایام الله دهه مبارک فجر برنامه‎های متنوعی با هدف محرومیت‎زدایی و توسعه علمی و فرهنگی توسط این سازمان اجرا می‌‎شود.

وی در ادامه افزود: بیمارستان ثابت مشگین‎شهر به مدت دو هفته ار ۱۲ بهمن ماه در این شهرستان برپا شده و با مستقر شدن پزشکان عمومی و متخصص، بیماران نیازمند به صورت رایگان مداوا می‌‎شوند.

نوری، تصریح کرد: این بیماران که از مدت‎‌ها قبل توسط مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی شده‎اند، در صورت نیاز به جراحی و یا ادامه درمان به مراکز درمانی دیگر ارجاع داده شده و تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم گفت: در دهه مبارک فجر هشت تیم درمانی به نقاط مختلف استان اعزام شده و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند؛ همچنین در سال جاری تا کنون حدود ۹۰ تیم پزشکی به مناطق محروم استان اردبیل اعزام شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال تعداد این تیم‎‌ها به بیش از ۱۰۰ تیم خواهد رسید.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی و آموزشی به مناطق محروم و کم برخودار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی است که با هدف محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان و کمک به امر بهداشت و درمان توده‌های نیازمند و ارتقاء سطح سلامت در مناطق محروم، اجرا می‌‎شود.

نوری، آشنایی پزشکان با مناطق محروم و ایجاد آمادگی‌های لازم برای ارائه خدمات در شرایط گوناگون را از دیگر اهداف اعزام اکیپ‌های پزشکی به نقاط محروم دانست و گفت: افزایش رضایتمندی عموم مردم از دیگر اهداف اصلی این برنامه است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده توسط تیم‌های پزشکی اعزامی به مناطق محروم رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: در این اعزام خدماتی مانند آموزش‎های بهداشتی، ویزیت بیماران، توزیع دارو و تزریقات توسط پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، ماما و دارویار انجام می‌‎شود؛ همچنین شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، صدور بیانیه به مناسبت دهه فجر، برگزاری نشست روشنگری، فضاسازی مناسب بیمارستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های جانبی بسیج جامعه پزشکی اردبیل است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه