اخبار داغ

جانشین فرمانده تیپ امام زمان(عج):

دفاع از سوریه، دفاع از انقلاب اسلامی است / خاطره ای ناب از شهید محمودرضا بیضایی

دفاع از سوریه، دفاع از انقلاب اسلامی است / خاطره ای ناب از شهید محمودرضا بیضایی
جانشین فرمانده تیپ امام زمان(عج) گفت: اگر از سوریه و عراق دفاع می کنیم اولا به دلیل فشاری است که به شیعیان آن کشورها وارد می کنند دوما به دلیل عقلانیت سیاسی است که ایجاب می کند امروز برای حفظ کشور و انقلاب اسلامی باید در خارج از مرزها با دشمن بجنگیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سرهنگ مصطفی محمدی در همایش گلباران که پیش از ظهر امروز توسط سپاه ناحیه ی غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس ایران، سوریه و رئیس جمهور وقت آن، یعنی حافظ اسد تنها کشوری بود که از ایران دفاع و حمایت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دفاع از مملکت فقط در چهارچوب مرزها امکان پذیر نیست

,

جانشین فرمانده تیپ امام زمان(عج) ادامه داد: اکثر تئوریسین های دنیا اقرار می کنند که دفاع از مملکت فقط در چهارچوب مرزها امکان پذیر نیست و ما نیز برای حفظ و حراست از کیان نظام و انقلاب اسلامی باید کیلومترها دورتر از مرزهای خود بجنگیم و دفاع کنیم.

,

وی توضیح داد: هرچند عده ای خرده می گیرند که چرا سرمایه ی خود را در کشورهای دیگر چون سوریه هزینه می کنیم ولی این کار بنا بر منطق عقلانی و دینی محکمی صورت می گیرد که از یک سو امروز خط مقدم ما به کیلومترها آن سوی مرز انتقال یافته و راه و روش و میدان جنگ همان است که زمانی در داخل کشور با دشمن درگیر بودیم؛ از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که ما از شخص مدافعان حرم حمایت نمی کنیم بلکه از جبهه مقاومت حمایت می کنیم.

,

چون امروز حکومت بشار اسد در جبهه مقاومت اسلامی قرار دارد ما نیز از آن حمایت می کنیم

,

این رزمنده ی جبهه مقاومت افزود: هدف غرب زیر سلطه درآوردن حکومت بشار اسد و وابسته کردن آن به خود بود که سوریه را تهدید کرد اگر بر این سیاست مقید نباشد به زور جنگ آن را از بین خواهد برد، که بشار اسد نیز همچون پدرش حافظ اسد راه اول را انتخاب نکرد و مقاومت کرد و چون امروز حکومت بشار اسد در جبهه مقاومت قرار دارد ما نیز از آن حمایت می کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: البته قبل از شروع بحران سوریه  تمام کشورهای همسو با نظام سلطه و عربستان سعودی به بهانه ی مبارزه با تروریسمی که خود آنها را شکل داده بودند به کشورهایی چون عراق و افغانستان حمله کردند و هدف اصلی انها از همه ی این اقدامات ضربه زدن به انقلاب اسلامی و از پای درآوردن ان بود ولی نه تنها به مقصود نرسیدند بلکه یک حکومت شیعه نیز در عراق روی کار آمد.

,

چطور بی تفاوت باشیم به شیعیان سوری که به دلیل کمبود غذا از علف تغذیه می کردند ...

,

محمدی با اشاره به فشاری که توسط گروه های تکفیری و تروریست بر شیعیان در سوریه وارد می شود، گفت: دو شهر مهم سوریه، نبل و الزهراء به مدت چهار سال در محاصره ی تکفیری ها ماندند و در این مدت در بدترین شرایط از نظر معاش و امکانات قرار داشتند به گونه ای که قادر به درمان مجروحانشان نیز نبودند و حتی فشار در مقطعی به قدری افزایش یافت که به علت نبود غذا از علف ها تغذیه می کردند!

,

وی تاکید کرد: اگر امروز می گوییم رزمندگان و مردم سوریه به کمک های شما مردم نیاز دارند، بیهوده نیست و به واقع آنها در تنگناها و بدترین شرایط قرار دارند که اکثرآنها نیز شیعه هستند و تنها تفاوتشان با ما در زبانشان است؛ یعنی علاوه بر ضرورت دفاع از کشور و انقلاب در خارج از مرزها، تکلیف شرعی و انسانی نیز ایجاب می کند که به آنان کمک کنیم.

,

خاطره ای ناب از شهید محمودرضا بیضایی

,

وی در آخر به بیان خاطره ای از شهید محمودرضا بیضایی پرداخت و گفت: ماه رمضان بود و ما در سوریه بودیم که یکی از افسرهای ارشد سوری ما را به ضیافت افطار دعوت کرد؛ با تعدادی از رزمندگان از جمله شهید بیضایی به میهمانی رفتیم و خیلی هم تشنه بودیم؛ دو سه دقیقه بیشتر تا افطار نمانده بود و می خواستیم وارد سالن غذاخوری شویم اما محمودرضا منصرف شد و گفت من برمی گردم؛ رزمندگان لبنانی اصرار داشتند که با آنها به افطاری برود و من نیز مصر بودم که دلیل برگشتنش را بدانم. شهید بیضایی به من گفت شما ماشین را به من بده که برگردم و شما بروید و افطارتان را بخورید، من هم بعد از افطار که بر گشتید دلیلش را برایتان می گویم. بعد از افطار علت انصرافش از میهمانی را پرسیدم و او در جوابم گفت: اگر خاطرت باشد این افسر قبلا نیز یکبار ما را به میهمانی ناهار دعوت کرده بود؛ آن روز بعد از ناهار دیدم که ته مانده ی غذای ما را به سربازانشان داده اند و آنها نیز از فرط گرسنگی با ولع غذای ته مانده را می خورند! امروز که داشتم وارد سالن می شدم فکر کردم اگر قرار است ته مانده ی غذای افطاری مرا به این سربازها بدهند، من آن افطار را نمی خورم...

,

گفتنی است طی این مراسم علاوه بر رونمایی از  14 سرویس جهیزیه توسط نماینده ولی فقیه در استان، که توسط زنان خیر برای نوعروسان اعطا شده بود به جمع آوری کمک های مردمی جهت ارسال به رزمندگان و مردم مظلوم سوریه پرداختند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه