اخبار داغ

نقدی بر سخنان مدیران دولتی/

چرا معاون سیاسی استاندار جناح رقیب خود را تخریب می کند؟/ آیا ستاد انتخابات آذربایجان شرقی پاسخی درباره اظهارات یک طرفه مسئولش خواهد داشت؟

چرا معاون سیاسی استاندار جناح رقیب خود را تخریب می کند؟/ آیا ستاد انتخابات آذربایجان شرقی پاسخی درباره اظهارات یک طرفه مسئولش خواهد داشت؟
سعید شبستری معاون سیاسی استاندر و مسئول ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در همایش "انقلاب اسلامی، زنان و تحکیم بنیان خانواده" اظهارات عجیبی در رابطه با تخریب جناح مقابل خود بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متین منتظمی در آناج نوشت: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در روزهای اخیر همایشی تحت عنوان "انقلاب اسلامی، زنان و تحکیم بنیان خانواده" در تبریز برگزار شد که طبیعتاً آن طور که از نام آن بر می آید باید در حوزه فرهنگی و تببین بنیان خانواده و نقش انقلاب در آن که الحق به جا و قابل بررسی است ، بحث می شد.

,

اما سخنانی که در همایش مذکور رد و بدل شد نشان از فضایی داشت که بیشتر به سمت انتخابات نقل پیدا می کرد. به همین دلیل بررسی اجمالی سخنان سعید شبستری معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین رئیس ستاد انتخابات در استان در همایش مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

,

آیا شایسته است به کسانی رای بدهیم که هشت سال رانت خواری کرده و میلیاردها خوردند و بردند؟ کسانی که در قبال این فساد ها و رانت خواری ها سکوت کردند یا گاه به آنها کمک رساندند؟!

,

با اندکی بررسی در رابطه با مواضع دولت در دو سال گذشته اینطور به نظر می رسد که تیم حامیان تدبیر و امید در پروسه ای عجیب تمامی اقدامات دولت قبل را زیر سوال برده و همه عملکرد منفی و غیرقابل توضیح خود را به حساب دولت دهم گذاشتند، این روند از دولت تدبیر و امید به مدیران استانی سرایت پیدا کرده و مدیران به جای عملیات اجرایی به اظهار نظرهای سیاسی پرداختند . تقریباً بر همگان آشکار شده که در این دو سال دولت با تخریب دول قبلی چه سیاستی را در پیش گرفته است.

,

اما از طرفی ارائه چنین نظراتی در ایام نزدیک به انتخابات، دولت را از بی طرفی مبرا می سازد؛ به عبارتی مدیران دولتی با تخریب جناح خاص و برچسب زنی های ویژه درصددند تا آراء طیف مقابل را به حداقل برسانند. این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بارها از بی طرفی دولت در انتخابات سخن به میان آورده و مسئولین ستاد انتخابات استان نیز بارها صرفاً به وظیفه اجرایی خود تاکید داشته اند.

,

اکنون سوال اینجاست که چرا معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با تخریب جناح مقابل خود و وصل کردن آن به انتخابات و آراء مردم،  به صورت مستقیم سعی در اثرگذاری در انتخابات دارد؟

,

افرادی که به ملت ظلم کردند و این همه فشار به مردم تحمیل کردند و گفتند قطعنامه های تحریم کاغذپاره هایی بیش نیست، آخرش به کجا رسیدند؟ هشت هزار میلیارد دلار درآمد نفتی را چه کردند؟ حساب کنید با این مقدار پول چه کارها که نمی شد در این مملکت انجام داد.

,

قطعا تبدیل کردن تحریم به فرصت باید از اولویت ویژه برخوردار باشد تا اینکه دولت در این شرایط بتواند با تقویت تولید داخلی دست غرب را از اقتصاد کشور حذف کرده و از طریق این اقتصاد بتواند تولید ثروت نماید . البته ناگفته نماند میانگین قیمت نفت در دولت های دهم و یازدهم به ترتیب 78 و 77 دلار است با این حال شانتاژ های رسانه ای جهت تخریب به بهترین نحو در حال انجام است .

,

لازم به ذکر است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در بخشی از سخنان خود تحریم ها را کاغذ پاره خوانده و حسن روحانی هم بر این باور است که تحریم ها فقط عده قلیلی از مشکلات اقتصادی کشور را رقم می زند. در حالی که چنین ادعاهای تببلیغاتی نمی تواند پاسخگوی نیاز های جامعه بود و از نظر عملکردی تاکنون حرکتی برای اقتصاد کشور و استان انجام نگرفته است.

,

با این همه چنین به نظر می رسد که این چنین اظهارات جز جنبه انتخاباتی، کاربردی نداشته و با در نظر گرفتن این تحلیل ، مجری انتخابات خود را وارد بازی های سیاسی جناح های مختلف کرده است.

,

 امروز با نفت ۲۵ دلاری  یارانه ها پرداخت می شود

,

در بررسی این سخن سعید شبستری، باید به اظهارات وزرای دولت یازدهم اشاره کرد که پرداخت یارانه ها را مصیبت عظیم و مسکن مهر را مزخرف و ... می نامند در حالی که شاید کف جامعه همه این اقدامات را حرکت های عملیاتی جهت بالابردن اوضاع معیشتی قشر پایین می داند با این همه دولت که  مدت هاست سعی در تجمیع بحث یارانه های نقدی دارد ولی اوضاع اقتصادی بغرنج جامعه این اجازه را نمی دهد.

,

ما استانی هستیم که در زمان دولت تدبیر و امید بیش از پنج میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده ایم اما آیا در هشت سال گذشته چنین اتفاقی افتاده بود؟ آیا شایسته است آن افراد به مجلس راه یابند؟

,

همانطور که گفته شد تخریب هشت سال گذشته در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد به عبارتی مدیران دولتی سعی دارند تا دو دولت قبلی را روی بد خود جلوه دهند اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا دولت در تریبونی یک طرفه و در ایام انتخابات چنین تخریب های خود را بالاتر برده است؟

,

طبیعتاً مدیران دولتی باید اجازه دفاع مدیران سال های قبل بدهند تا آنها نیز بتوانند از عملکرد خود دفاع نمایند . با این حال سعید شبستری با سوق دادن سخنان خود به سمت جناح خاص و کاندیداهای خاص ، عملکردی کاملاً انتخاباتی از خود به جا می گذارد که همین اقدام طبیعتاً نافی اظهارات دولت در رابطه با بی طرفی آنها ست.

,

چنین روندی بینش مردم نسبت به عملکرد دولت در حوزه های مختلف عوض خواهد کرد. چراکه دولت با موضع گیری های جناح گرایانه و سیاسی محض، عملاً خود را از کارهای اجرایی دور کرده و این سوال را در اذهان عمومی به وجود می آورد که دلیل موضع گیری های دولت یازدهم علیه مدیران دولت قبلی در عین حالیکه تریبونی در اختیار آنها قرار نمی دهد چیست؟

,

عده ای برای خود عناوین جعلی درست کردند و خود را دکتر نامیدند اما بعدا بررسی کرده و دیدیم که تازه مدرک فوق لیسانس کسب کرده؛ این فرد برود مجلس که چه بکند؟

,

 یکی از راه هایی که سیاستمداران از آن استفاده می کنند شبهه افکنی است تا جامعه را از روند معمولی سردرگم نماید. اظهار چنین نظری نیز ابهامات بسیاری را رقم می زند از جمله اینکه باید صراحتاً به مردم معرفی شود از طرفی چنین سوالی را در اذهان به وجود می آورد که چرا رئیس هیئت اجرایی انتخابات که باید محرم مدارک اسناد باشد  از آنها به عنوانی اسنادی برای تخریب استفاده می کند؟ وجود چنین شبهاتی در جامعه دولت را در نظر مردم کمرنگ تر خواهد کرد. به عبارتی معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی باید فرد را معرفی نموده و به وی فرصت دفاع از خود دهد و یا اینکه دید مردم نسبت به دولت در رابطه با محرمیت اسناد افراد در دستان هیئت اجرایی را تغییر دهد.

,

به نظر می رسد این موضع گیری نیز صرفاً برد انتخاباتی و تبلیغاتی داشته و برای تخریب یک جناح خاص کاربرد دارد.

,

در کل باید گفت که چنین اظهار نظری در یک همایش فرهنگی! جایگاهی ندارد و از طرفی موضع گیری جناحیِ مسئول ستاد انتخابات، سوالات بسیاری در میان مردم رواج خواهد داد که چرا وقتی تیم دولت دم از بی طرفی در انتخابات می زند اینگونه به تخریب طیف مقابل و جناح روبروی خود می پردازد.

,

البته باید منتظر ماند و دید که ستاد انتخابات استان چه پاسخی در رابطه با اظهارات یک طرفه مسئول خود خواهد داشت؟

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه