اخبار داغ

عضو کمیسیون هسته ای مجلس شورای اسلامی:

5 ماه تاخیر در افتتاح یک طرح کلیدی از طرف دولت در شان نظام نیست/ مالک اصلی انقلاب مردمند نه مسئولان

5 ماه تاخیر در افتتاح یک طرح کلیدی از طرف دولت در شان نظام نیست/ مالک اصلی انقلاب مردمند نه مسئولان
نماینده مردم همدان و فامنین گفت: 5 ماه به تعویق انداختن زمان بهره برداری از یک طرح کلیدی و آزادراهی مهم به دلیل اصرار بر حضور داشتن مسئولان ارشد دولتی در مراسم افتتاح در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با "نافع" افزود: مرحله آخر آزادراه همدان- ساوه امروز با حضور ویدئو کنفراسی رئیس‌جمهور افتتاح شد درحالیکه قرار بود 3 شهریور امسال در سفر رئیس جمهور به همدان افتتاح شود، اما به دلیل حضور نداشتن وزیر راه و شهرسازی، این برنامه لغو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی تصریح کرد: حال با وجود گذشت 5 تا 6 5 ماه از آن زمان امروز شاهد بهره برداری از طرحی مهم بودیم که گره ترافیکی غرب کشور را باز کرده و تصادفات رانندگی را کاهش می دهد.

,

کارخانه ای خاطرنشان کرد: این تعویق در افتتاح از مسئولان پذیرفته نیست و باید توضیح دهند که چرا در بهره برداری از آن کوتاهی کرده اند.

,

وی ادامه داد: چندی پیش در خصوص معطل ماندن این طرح در صحن علنی مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی داده و پیگیر موضوع بودم و وی نیز در پاسخ من گفت که مشکلی با پیمانکار وجود دارد و قول داد که ظرف یک ماه برطرف و طرح افتتاح شود.

,

کارخانه ای تصریح کرد: مگر نه اینکه همه کارها برای مردم بوده و بهره برداران واقعی آن ها هستند پس باید از مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی سئوال کرد که بهره برداری نکردن از یک طرح با وجود ضرورت بالای آن چه دلیلی داشته است؟

,

وی اضافه کرد: وقوع تصادفات زنجیره ای و مکرر که به کشته و زخمی شدن هموطنانمان می انجامد در این محور به ویژه در فصل سرما، یکی از مهمترین موضوعاتی است که اهمیت موضوع را دوچندان می کند.

,

 

,

سهم دولت یازدهم 33 کیلومتر از 340 کیلومتر!

,

عضو کمیسیون هسته ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کامل طرح آزادراه همدان-ساوه نیز گفت: کل مسافت این طرح 170 کیلومتر است که 85 کیلومترآن در دو باند شمالی و جنوبی سهم استان مرکزی بوده و بسیار زودتر تمام شد.

,

کارخانه ای اظهار کرد: 85 کیلومتر نیز در دو باند شمالی و جنوبی سهم استان همدان بود که با محاسبه هر دو باند 170 کیلومتر می شود.

,

وی اعلام کرد: عملیات اجرایی آزادراه همدان-ساوه در سال 81 آغاز شد و در دولت نهم و دهم از 170 کیلومتر کل سهم همدان 142 کیلومتر در 3 مرحله به بهره برداری رسید.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: در طول دو سال و نیم از عمر دولت یازدهم نیز تنها 5 کیلومتر در گردنه دخان افتتاح شده بود و این 28 کیلومتر نیز چند ماه پیش به پایان رسید و امروز افتتاح شد.

,

کارخانه ای اعلام کرد: درواقع کل سهم دولت یازدهم از این طرح 340 کیلومتری، 33 کیلومتر برابر با 7/9 درصد است.

,

وی درخصوص مقدار اعتبار این طرح نیز گفت: برای آزادراه همدان-ساوه از ابتدا تاکنون 170 میلیارد تومان اعتبار در 3 دولت نهم، دهم و یازدهم تخصیص یافته و همین مقدار نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

,

کارخانه ای اظهار کرد: همچنین با محاسبه سایر منابع کمکی، بیش از 400 میلیارد تومان برای این 340 کیلومتر که شامل 170 کیلومتر دو بانده می شود اختصاص یافته است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه