اخبار داغ

همزمان با نهمین روز از دهه فجر؛

نخستین خانه ریسندگی در کرمانشاه افتتاح شد/اولین مرکز تولید نخ طبیعی برای صنایع دستی استان

نخستین خانه ریسندگی در کرمانشاه افتتاح شد/اولین مرکز تولید نخ طبیعی برای صنایع دستی استان
همزمان با نهمین روز از دهه فجر نخستین خانه ریسندگی در استان کرمانشاه در محل خانه تاریخی «فیض مهدوی» افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، نخستین خانه ریسندگی در استان کرمانشاه امروز سه شنبه و همزمان با نهمین روز از دهه فجر در محل خاه تاریخی «فیض مهدوی» و با حضور شهردار کرمانشاه و مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز،,

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در  حاشیه افتتاح این خانه و در جمع خبرنگاران گفت: مساحت این خانه ۵۰۰ متر بوده و تولیدات آن به مصرف بافندگان صنایع دستی استان برای تولید زیراندازهای بومی محلی چون گلیم، جاجیم، فرش و گبه می رسد.

,

پروانه حیدری با بیان اینکه میراث فرهنگی استان کرمانشاه با هدف تقویت صنایع دستی و بومی استان یکی از خانه های تحت تملک خود با عنوان «خانه فیض مهدوی» را برای تاسیس خانه ریسندگی در اختیار بخش خصوصی قرار داده، افزود: برای تجهیز این مکان و خرید امکانات لازم ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

,

وی از اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 500 تا 3 هزار نفر در این خانه ریسندگی خبرداد و گفت: این خانه اولین مرکز تولید نخ طبیعی در استان است که تولیدات آن به مصرف بافندگان زیراندازهای بومی محلی در استان می رسد.

,

 

,

تولیدات بومی استان کرمانشاه به عنوان کالای پژشکی در عراق به فروش می رسد/انعقاد قرارداد با «گلدن آلمان» و «اپل» برای فروش صنایع دستی

, تولیدات بومی استان کرمانشاه به عنوان کالای پژشکی در عراق به فروش می رسد/انعقاد قرارداد با «گلدن آلمان» و «اپل» برای فروش صنایع دستی,

 

,

شراره سرتیپی، سرپرستی خانه ریسندگی کرمانشاه نیز گفت: برخی از تولیدات این خانه ریسندگی به عنوان کالای پزشکی برای بیماران دچار دردهای استخوانی و دیسک کمر در داروخانه های عراق به فروش خواهد رسید.

,

وی افزود: در ابتدای فعالیت این خانه که از تولید نخ تا بافت صنایع دستی و بومی فعالیت دارد ، قراردادی را با شرکت های «گلدن آلمان» و «اپل» منعقد کرده ایم و برخی از این صنایع طی قرار داد فوق برای آنها تولید می شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه