اخبار داغ

هشدار ابتکار درمورد غبار نمکی

هشدار ابتکار درمورد غبار نمکی
معاون رئیس جمهور بیشترین تاثیر گرد و غبار ناشی از دریاچه ارومیه بر اساس داده‌ها بیشتر در تبریز منعکس خواهد شد، گفت: متاسفانه گزارش فرو‌نشست زمین‌های بسیاری در حوزه دریاچه ارومیه را داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تدوین نظام کارآمد در جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف و برنامه‌های مهم است، اظهار داشت: برای تحقق کارآمدی در کشور و جهان یکی از مولفه‌های مهم حفاظت از محیط زیست و استفاده عاقلانه از نعمت‌ها و موهبت‌های الهی است اما امروز کره زمین در مجموع حال خوبی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر بشر امروز بیدار نشود و نتواند زنگ هشدار را بشنود آینده خوبی برای بشریت وجود نخواهد داشت و علاوه بر جنگ و ناامنی نابودی محیط زیست نیز جهان را به شدت تهدید می‌کند و جنگ انسان با طبیعت نشانه آزمندی انسان در نابودی طبیعت است.

وی یادآور شد: در زمینه حفاظت از محیط زیست اجلاس بزرگی برگزار و 17 محور برای توسعه پایدار و همساز با محیط زیست تنظیم شده و شخص رئیس جمهور نیز در این اجلاس جهانی شرکت کرده‌اند و دستورالعمل‌های جهانی در این مورد تدوین شده است.

ابتکار گفت: 195 رهبر جهان در پاریس جمع شدند و سند واحدی را برای جلوگیری از گرم شدن زمین امضا کردند و تعهد کردند که اجازه ندهند زمین گرم‌تر شود و جلوی تخریب محیط زیست را بگیرند و در داخل کشور نیز سیاست‌های رهبری در همین اساس تدوین شده است.

وی بیان کرد: سیاست‌های کلی برای همه ارکان کشوری لازم الاجرا است و همه آحاد مردم نیز به عنوان یک سیاست فرادستی تابع این فرامین هستند که در آستانه برنامه ششم ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم به موضوع محیط زیست نگاهی علمی و دقیق دارد و با جدیت و درایت یکی از اولویت‌های مهم دولت موضوع محیط زیست است.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های مهم موضوع محیط زیست است که بسیاری از وعده‌های دولت در این زمینه محقق شده است.

ابتکار گفت: به استناد دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تبریز و گزارش‌های دیگر آلودگی‌های شدید در تبریز موجب شده بود تا در سال 92 بسیاری از پروازها در تبریز لغو شود و در سال 93 و سال 94 استمرار کاهش آلودگی هوا را داریم و البته باید برنامه‌های کاهش آلودگی هوا با جدیت دنبال شود.

بهبود شرایط هوایی کلانشهرها باید دنبال شود

ابتکار خاطرنشان کرد: بهبود شرایط هوایی کلانشهرها باید دنبال شود و خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی جلسات کار گروه محیط زیست برگزار شده و علاوه بر آن در زمینه دریاچه ارومیه نیز کارهای خوبی انجام شده و گزارش خوبی امروز در دانشگاه تبریز ارائه شد.

وی گفت: تمام اهداف برنامه‌های احیا دریاچه ارومیه با هدف بازگشت آب به دریاچه است  و متاسفانه گزارش فرو نشست زمین‌های بسیاری در حوزه دریاچه ارومیه را داشته‌ایم و البته در ادامه مسیر نیازمند همراهی و مشارکت بیشتر مردم هستیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بیشترین تاثیر گرد و غبار ناشی از دریاچه ارومیه بر اساس داده‌ها بیشتر در تبریز منعکس خواهد شد و البته برای رسیدن به وضعیت مطلوب آبی در کشور باید برداشت آب و کشاورزی در کشور به صورت عاقلانه دربیاید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه