اخبار داغ

مدیرکل گمرک خبر داد؛

60 تن مواد پیش سازه مخدر در گمرک کشف شد

60 تن مواد پیش سازه مخدر در گمرک کشف شد
مدیرکل گمرک لطف آباد شهرستان درگز گفت: گمرک لطف آباد در سال 94، رتبه نخست صادرات چمدانی و رتبه دوم کشف مواد پیش سازه مخدر را در بین گمرکات کشور کسب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر، قربان کریمی مدیرکل گمرک لطف آباد شهرستان درگز، روز 20 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نصب و راه اندازی سایت اشعه ایکس و استفاده از دو سگ آموزش دیده، سرعت روند فرایندهای گمرکی افزایش و میزان تخلفات قاچاقچیان کالا و ارز به حداقل رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

وی افزود: این دستگاه در طول شش ماهه گذشته، تعداد 6816 کامیون را اسکن نموده؛ که در 16 کامیون ترانزیتی خروجی از کشور، حدود 60 تن انواع پیش سازه مواد مخدر که برای ساخت مواد مخدر صنعتی کاربرد داشت؛ کشف کرد و هم اکنون نیز پرونده متهمان در مراجع قانونی در حال پیگیری است.

,

وی ادامه داد: این مواد پیش سازه قرار بود بعد از عبور از مرز، در کشورهای آسیایی تبدیل به مواد مخدر صنعتی شوند و دوباره به صورت قاچاق وارد کشور شوند؛ که خوشبختانه مجرمان در این امر ناکام ماندند.

,

این مقام مسئول در خصوص نقش گمرکات در کشور اذعان کرد: یکی از اهداف گمرکات در کشور، درآمد زایی برای دولت است؛ ولی در سالهای اخیر با تغییرات شرایط بین المللی نقش گمرکات کشور تغییر و اهمیت امنیتی، بهداشتی و اقتصادی پیدا کرده است؛ که این گمرک در جهت اقدامات تروریستی، قاچاق انسان، بیماری ها و ترانزیت کالاهای تقلبی و غیر استاندارد مبارزه جدیدی را آغاز نموده است.

,

وی ادامه داد: گمرک، خط مقدم اعتبارات بین المللی کشور در شرایط جدید است و نقش مهمی و حیاتی دارد.

,

کریمی به رتبه نخست صادرات چمدانی در گمرک لطف آباد اشاره کرد و گفت: در سال جاری گمرک لطف آباد در امور مسافری رتبه نخست صادرات چمدانی مسافری را کسب کرده است.

,

وی افزود: صادرات چمدانی در گمرک لطف آباد، از نظر ارزش دلاری در ده ماهه سال 94 به ارزش 21.450.322 دلار بود که در مدت مشابه سال گذشته رشد 261 درصدی را تجربه کرد.

,

مدیرکل گمرک لطف آباد در خصوص اهمیت سامانه های الکترونیکی گفت: سامانه های الکترونیکی در گمرک نقش موثری در حذف کاغذ بازی های رایج، فرایند پرداخت ها، رصد کالا، تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی ایفا می کند.

,

وی در پایان افزود: گمرک لطف آباد درگز دارای رتبه نخست در زمینه استفاده از فناوری های نوین در بین تمام گمرکات کشور را داراست.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه