اخبار داغ

مجلس به پرونده مافیای صنعت عینک‌سازی وارد می‌شود

مجلس به پرونده مافیای صنعت عینک‌سازی وارد می‌شود
حوزه عینک به جای اینکه زیر نظر حوزه پزشکی قرار گیرد تحت عنوان اتحادیه آن هم با نفوذ بهاییت به کار خود ادامه می‌دهد، این موضوع باید از سوی مسئولین خصوصاً کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری شود تا مافیای صنعت عینک‌سازی در کشور از بین برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری سینا، سالیان زیادی است که صنف اتحادیه عینک‌سازان کشور با معضل و چالش جدی روبرو است که متاسفانه اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است و طبق گفته کار‌شناسان چیزی حدود ۹۰ درصد کارگاه‌های عینک سازی بدون مجوز و پروانه و درمواردی غیر استاندارد مشغول به فعالیت هستند که بخشی از این صنف را بهائیان به خود اختصاص داده‌اند که جای تأمل دارد.

برند پرفروش صنعت عینک سازی کشور در دست بهائیت است
ناصر صادق‌پور، نائب رئیس جامعه اپتومتری ایران می‌گوید: بهائیان از قبل از انقلاب هم در باز عینک فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند؛ اما نقش بهاییت مثل سابق که بر بازار عینک تسلط داشت کمتر از سابق شده است اما همچنان یکی از برند‌های معروف و پرفروش در دست آنان است.

این کار‌شناس ارشد اپتومتری ادامه می‌دهد: مکاتبات تلفنی و نامه نگاری با مسئولین در چندین مورد در رابطه با فعالیت بهائیت در صنعت عینک سازی که تجارت بالایی هم در کشور به دست گرفته‌اند، داشته‌ایم که در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد در صنعت عینک به طور غیر قانونی اقدام به واردات آن به خصوص از کشور چین می‌کنند، تصریح می‌کند: هیچ منعی برای این کار ندارند و متاسفانه قاچاق عینک به کشور به راحتی صورت می‌گیرد و غیر قابل کنترل شده است.

نسخه پیچی افراد غیر متخصص در حوزه ساخت عینک نگران کننده است
وی نسخه پیچی مراحل ساخت و تولید عینک توسط برخی غیر متخصصین در کشور را نگران کننده می‌داند و می‌افزاید: کسانی که می‌خواهند کارگاه‌های عینک سازی در کشور راه‌اندازی کنند باید از مجرای علمی و قانونی اقدام به این کار کنند، فردی که می‌خواهد اقدام به این فعالیت در این حوزه کند باید تحصیلات دانشگاهی در رشته بینایی سنجی دیده باشد یعنی در ارتباط عینک با بیماری‌های چشم و پیشرفت بیماری‌ها اطلاعات جامع علمی داشته باشد، متاسفانه در کشور آن نسخه برای عینک کسانی می‌پیچند که راه علمی این مسیر را نرفته‌اند؛ تراشیدن شیشه، اندازه فرم و عدسی نباید دست غیر متخصص صورت بگیرد که مردم ما توجه چندانی به این موضوع نمی‌کنند.

دست‌های پشت پرده بهاییت در حوزه عینک سازی وجود دارد
دکتر علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران نیز به دست‌های پشت پرده بهاییت در صنعت عینک سازی اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا قشر بهائیت در حوزه جواهرات، پارچه وعینک حضور و دست دارند، در حوزه عینک متاسفانه یک مافیا و دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که خوب هم برای آن خرج می‌کنند تا این حوزه در تحت پوشش آن‌ها خارج نشود که این قاعده در ایران هم مستثنی نیست.
وی ادامه داد: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از واردات عینک توسط این قشر صورت می‌گیرد.

میرزاجانی، ساخت عینک در کشور را مخالف قانونی تصویب شده در مجلس دانست و گفت: در مجلس شورای اسلامی از سال ۷۵ قانونی مبنی بر ساخت عینک تحت نظر صنف پزشکی تصویب شد اما متاسفانه نزدیک به ۲۰ سال از این قانون می‌گذرد اما حوزه عینک به جای اینکه زیر نظر حوزه پزشکی قرار گیرد تحت عنوان اتحادیه آن هم با قدرت بهاییت به کار خود ادامه می‌دهد. من منکر این نمی‌شوم که حوزه عینک زیر نظر وزارت بهداشت نیست اما اگر هم زیر نظر وزارت بهداشت باشد بسیار این نظارت کمرنگ است.

تبلیغات ماهواره‌ای برای فروش عینک‌هایی که غیر استاندارد هستند
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، به ساخت عینک‌های غیر استاندارد توسط عده‌ای و تبلیغات آن در ماهواره اشاره کرد و گفت: در ساخت عینک مشکلات بسیاری وجود دارد که باعث شده تا سلامت مردم را هم به خطر بیاندازد و صدای ما به جایی نمی‌رسد، یک فردی اگرساندویج آلوده بخورد صدایش در نمی‌آید اما در این کشورعینک‌هایی بدون مجوز و اشتباه ساخته می‌شود و در ماهواره و اینترنت تبلیغات دارند که هیچکس جلودار آن‌ها نیست.

وی به نظارت ضعیف وزارت بهداشت در ساخت این نوع عینک‎‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه معاونت درمان وزرات بهداشت به حرف ما توجهی ندارد و بنده به صراحت بیان می‌کنم که نظارت در زمینه عینک بسیار ضعیف است و اگر هم انجمن بخواهد اقدامی برای این معضل حوزه سلامت انجام دهد متاسفانه صدایش به جایی نمی‌رسد.

۹۰ درصد کارگاه‌های عینک سازی بدون مجوز و پروانه از وزارت بهداشت فعالیت دارند
دکتر محسن شاه پری، مدیرعامل انجمن اپتومتری خراسان نیز می‌گوید: متاسفانه در کشور شاهد نفوذ بهائی‌ها چه در پخش عدسی و فریم و به طور کل تجهیزات در صنعت عینک سازی هستیم که این به نفوذ قدرت آن‌ها در کشور بر می‌گردد.

مدیرعامل انجمن اپتومتری خراسان، با بیا اینکه صنعت عینک طبی تحت نظارت وزارت بهداشت نیست، می‌افزاید: در حوزه عینک طبی یک سرپرستی دوگانه وجود دارد، در حالی که عینک طبی از لحاظ قانونی باید تحت لوای وزارت بهداشت باشد اما یکسری از صنف‌های عینک سازی در کشور بدون نظارت وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند و یکسری هم که از قبل بوده‌اند و به صورت تجربی فعالیت داشتند که حسایت ما بیشتر در صنف۲های غیر مجازی است که بعد از انقلاب فعالیت غیر مجاز دارند.

دولت برخوردی با صنف غیر مجاز بهاییت ندارد
این متخصص اپتومتریست، به آمار بالای فعالیت کارگاه‌های‌ عینک سازی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه به صورت گسترده‌ای شاهد فعالیت صنف‌های عینک سازی در کشور هستیم که چیزی حدود ۹۰ درصد آن‌ها غیر مجاز و به طور تقلبی مجوز و پروانه گرفته‌اند و به هیچ وجه این پروانه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نبوده است.

شاه پری، در ادامه می‌افزاید: در صنعت‌های دیگر بار‌ها شاهد اقدامات اساسی حکومت برای جلوگیری از فعالیت‌های غیر استاندارد بودم اما نمی‌دانم چرا در این صنعت متاسفانه کاری صورت نمی‌گیرد.

مافیای عینک را در کانون هم اندیشی مجلس پیگیری خواهیم کرد
دکتر عبدالرحمان رستمیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا گفت: سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که در امور سلامت مردم کوتاهی کنند و به طور غیر استاندارد کاری را انجام دهند از طرف مجلس شورای اسلامی به طور جد تذمر می‌گیرند؛ مدیران وزرات بهداشت و اتحادیه باید درباره افرادی که در صنعت عینک به طور غیر مجاز و غیر استاندارد فعالیت می‌کنند پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به کانونی مبنی بر پیگیری مافیا و قاچاق اشاره کرد و گفت: در مجلس کانونی با نام هم اندیشی شهید مدرس نهاده شده است که به مباحث قاچاق و مافیا اختصاص دارد، پیگیر این هستم که اگر در حوزه عینک مافیا و قاچاق وجود داشته باشد چون به سلامت چشم جامعه مربوط می‌شود به طور خاص از سوی این نهاد پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینا با توجه به صحبت‌های رئیس انجمن علمی اپتومتری و نائب رئیس جامعه اپتومتری ایران، قاچاق عینک و مافیایی بودن این حوزه که بخشی از آن در دست بهاییت است از طرف مسئولین مربوطه این حوزه بررسی و اثبات شد و متاسفانه اقدام اساسی تا به الان از سوی مسئولین صورت نگرفته است؛ حال باید منتظر باشیم و ببینیم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پیگیر این موضوع در حوزه صنعت عینک می‌شوند تا کسانی که در قاچاق و مافیای این حوزه دست دارند احضار شوند یا خیر.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
, برند پرفروش صنعت عینک سازی کشور در دست بهائیت است,
,
,
,
,
,
,
, نسخه پیچی افراد غیر متخصص در حوزه ساخت عینک نگران کننده است,
,
,
, دست‌های پشت پرده بهاییت در حوزه عینک سازی وجود دارد,
,
,
,
,
,
, تبلیغات ماهواره‌ای برای فروش عینک‌هایی که غیر استاندارد هستند,
,
,
,
,
, ۹۰ درصد کارگاه‌های عینک سازی بدون مجوز و پروانه از وزارت بهداشت فعالیت دارند,
,
,
,
,
, دولت برخوردی با صنف غیر مجاز بهاییت ندارد,
,
,
,
,
, مافیای عینک را در کانون هم اندیشی مجلس پیگیری خواهیم کرد,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه