اخبار داغ

مهمتر از انتخاب بد از بدتر/

روی سخن یک نسل سومی با داعیه داران جریان اصولگرایی

روی سخن یک نسل سومی با داعیه داران جریان اصولگرایی
طی سال های اخیر یکی از مشکلات اساسی شهرهای کوچک در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، عدم وجود فردی اصلح که شاخص های اصولگرای واقعی را داشته باشد بوده است ، این نوشتار به صورت نقادانه سعی بر ارائه راهکار و پیشنهادی برای رفع این مشکل دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رصدمراغا ؛ هر حرکت سیاسی نیاز به تکاپو و تلاش دارد و هر حرکتی مستلزم روشن شدن اهداف آن است ؛ اهدافی که باید به‌اندازه‌ای روشن و کاربردی باشد که قابل‌دستیابی و پیگیری باشند ، بخصوص اگر این حرکت و آن اهداف ، ادعای یک نهضت عظیم تاریخی را داشته باشد.
نهضت چیزی فراتر از انقلاب است ، نهضت یک حرکت مستمر و درازمدت است که آن‌هم بر روی اهدافی مشخص ، نهضت اسلامی ما هم از این قاعده مستثنی نیست و آن‌هایی که امروز به‌عنوان اصولگرایی می‌شناسیم باید نماینده این طرز فکر باشند . البته هدف و آرمان مشخص است ، آنچه امام عزیز مشخص کرده‌اند ، آنچه از طرف مقام معظم رهبری به‌عنوان اصول معرفی‌شده‌اند . اکنون مرد میدان می‌طلبد ؛ افرادی که بتوانند اصول مشخص‌شده از طرف امام جامعه را پیگیری و اجرا کنند. به‌راستی سؤال اساسی این است : آیا هرکسی می‌تواند ادعای اصولگرایی بکند؟ آیا باکمی ظاهرسازی یا چند صباحی رنگ باختن یا ادعاهای جذاب می‌توان مدعی اصولگرایی شد ؟ اصول و شاخص‌های اصولگرایی ازاین‌قرارند :
اصل اول « ایمان و هویت اسلامی و انقلابی و پایبندی به آن»
اصل دوم « عدالت »
اصل سوم « حفظ استقلال سیاسی – نان به نرخ روز نخوردن »
اصل چهارم « تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملی »
اصل پنجم « جهاد علمی و اعتقاد به آن »
اصل ششم « ثبت و تأمین آزادی و آزاداندیشی »
اصل هفتم « اصلاح و تصحیح روش‌ها »
اصل هشتم « شکوفایی اقتصادی»
خطوط و موازین مثل روز روشن است ، آنچه برای نماینده این جریان باید سرمشق و الگو باشد و دستگاهی که مثل یک کاتالیزور قوی سره را از ناسره بازمی‌شناسد و محک مشخص‌کننده اصولگرایی است ، در اختیار ما و جمع‌ها و تشکل‌های وابسته به این جریان است ، منتهی مشکلی در این میان در برخی از شهرها بروز کرده و کار را دشوار می‌کند ، مشکل یافتن افرادی است که با این معیارها و موازین دقیق همخوانی داشته و نماینده تام این جریان باشند ، آن‌هم در روزگاری که کمی غبارآلود بوده و تشخیص عرصه دشوار است .
روی سخن یک نسل سومی با عزیزان و بزرگوارانی است که در این روند ، انتخاب‌گر هستند ؛ در همین گروه‌ها و تشکل‌ها این نکته مدنظر قرار نمی‌گیرد که به‌جای انتخاب بد از بدتر کاش به تربیت انقلابی دست بزنیم و به‌جای انتخاب این نوع افراد ، دنبال تربیت افراد مؤمن ، صالح و انقلابی باشیم که وجب‌به‌وجب با اصول انقلاب و نظام تربیت‌شده و نفس کشیده باشند ؛ نا سلامتی ما وامدار همین نوع تربیت‌ها هستیم ، راهی که پشیمانی در آن راه ندارد ، راهی که بزرگان انقلاب همچون شهیدان مطهری و بهشتی و امام خامنه‌ای به دنبال آن بوده و آن را روشن کرده‌اند .
تا کی در شهرهای این کشور دنبال برخی افراد باشیم و به خاطر برخی اغماض‌ها و یا ناچاری‌ها و باوجود عدم لیاقت و قابلیت کافی آنان برای نمایندگی این‌چنین تفکر عمیق و نابی باز حرف تکراری ناچاریم و کسی نیست و خوب بد از برتر است را بر زبان جاری کنیم و چنین افرادی را نماینده تام تفکر اسلامی و انقلابی به جامعه معرفی کنیم . راه بهتری حتماً سراغ داریم .
و آن راه تربیت افراد آماده‌به‌کار و ارزش محوری است که تمام همت آن‌ها نه منافع شخصی و گروهی ، نه ثروت و قدرت و نه حرکت ضد منافع نظام است ، بلکه حرکت آن‌ها در جهت تقویت نظام و احیای تفکر ناب انقلابی و اسلامی و نهضت امام است .
البته این با جوان‌گرایی ناشیانه و یا دل بستن به جوانانی که بدون وصل به این جریان عظیم و ریشه‌ی سترگ و محکم و بر طبق منافع و فرصت‌طلبی‌هایی وارد عرصه شده‌اند متفاوت است ؛ جوان‌گرایی و حرکت جوانان اگر ضمیمه به اعتقاد راسخ به اصول امام و انقلاب و موازین رهبری نباشد جز فرصت سوزی چیزی همراه نخواهد داشت .
هشدارها ازاین‌قرار است به‌جای گزینه‌هایی مثل بد از بدتر ، انقلابی و انقلابی‌تر ، اصلح و اصلح‌تر می‌تواند روی میز جریان اصولگرایی باشد ، به شرط‌ها و شروط‌ها و آن تلاش نسلی ، همه‌گیر و همه‌جانبه برای تربیت افرادی است که ما را از آزمون‌وخطاهای معمول این سال‌ها نجات دهد و به فضل الهی این شدنی است که « وَلا تَهِنوا » سست نشوید « وَلا تَحزَنوا » اندوهگین نشوید « وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ » شما برترید اگر ایمان داشته باشید! (سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۱۳۹)
به‌جای درماندگی قدمی روبه‌جلو برداریم ، قدمی که با همراهی پیشکسوتان عرصه مجاهدت‌های انقلابی یقیناً موفق خواهد بود ؛ ما نیاز به بازخوانی اندیشه‌ای بزرگان این نهضت باشکوه داریم ، بازخوانی که راه را به ما نشان خواهد داد ، ان‌شاءالله به توفیق الهی آن‌ها را بازخوانی خواهیم کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رصدمراغا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


پــس گــامــی رو بــه جــلــو

,
,

محمود عبدالله زاده

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه