اخبار داغ

گلایه قالیباف از انتشار فیلم کارواش

گلایه قالیباف از انتشار فیلم کارواش
شهردار تهران از انتشار ویدئوی کارواش گلایه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهردار تهران با اشاره به حادثه کارواش دریا گفت: با وجود مستندات قانونی از قبل چندین بار به متصرفان این زمین اخطار داده شده بود؛ دو شب قبل از حادثه که ماموران شهرداری برای اجرای حکم به این محل مراجعه می کنند نیز مورد ضرب و شتم آن ها قرار می گیرند، اما در روز حادثه به دلیل اینکه از قبل این درگیری وجود داشته است، ماموران با حالت تهاجمی به محل می روند که می توانستند این کار را با دقت بیشتری انجام دهند. البته روز گذشته گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران درباره این موضوع تکمیل شد که طی روزهای آینده به موضوع رسیدگی می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
گلایه قالیباف از انتشار فیلم کارواش
, گلایه قالیباف از انتشار فیلم کارواش,


شهرنوشت: محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مترو میرزای شیرازی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاهش بودجه شهرداری تهران در شورای شهر عنوان کرد: پس از پیشنهاد بودجه شهرداری تهران، عزیزان در شورای شهر حدود هزار میلیارد تومان از این بودجه را کاهش دادند؛ البته ردیف های بودجه تغییری نکرده بلکه حجم هزینه ها با کاهش روبرو بوده است که به نظر من هم این کار درستی است، چرا که این کار بر اساس پیش بینی درآمدها صورت گرفته و ما نگران این موضوع نیستیم.

وی تاکید کرد: طبیعتا اگر با درآمد مازادی از پیش بینی بودجه روبرو باشیم، آن را با متمم حل می کنیم و ادامه پروژه ها را انجام خواهیم داد. امیدوارم سال آینده در کارهای اقتصادی گشایش اتفاق بیفتد تا این فشار اقتصادی که بر شهرداری، مردم و ... وجود دارد، برطرف شود.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره حادثه کارواش دریا واقع در منطقه دو شهرداری تهران، عنوان کرد: این موضوعی است که از قدیم وجود داشته است به نحوی که در آنجا حدود سه هزار متر زمین در اطراف مسجد بوده که این زمین پیش از این متلعق به سازمانی بوده است. زمانی بحث شد که این زمین وقف شده است اما مراجع ذی صلاح تایید کرده اند که زمین وقف نشده بلکه به شهرداری تهران واگذار شده و در ملکیت شهرداری تهران قرار دارد به نحوی که پهنه آن نیز مشخص است.

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران براساس مجوزهای قانونی که در اختیار داشته است، این زمین را به فرد دیگری واگذار کرده و در این میان حکم دادگاه و تمامی مستندات قانونی آن نیز وجود داشته است. این موضوع چندین سال مورد بحث قرار داشته است تا اینکه دوستان ما دو روز قبل از این حادثه،  در روز چهارشنبه به این زمین مراجعه می کنند تا متصرفان غیرقانونی را از آنجا بیرون کنند.

وی گفت: از قبل نیز چندین بار به آن ها اخطار داده بودند اما متصرفان از این زمین بیرون نرفته بودند. در شبی که ماموران شهرداری برای اجرای حکم به محل این زمین مراجعه می کنند، مورد ضرب و شتم آن ها قرار می گیرند به گونه ای که جرثقیل ما و شیشه ها را شکسته و ماموران شهرداری را کتک می زنند. این در حالی است که تا کنون کسی به این موارد اشاره ای نکرده است.

قالیباف تصریح کرد: ماموران شهرداری دو شب بعد برای اجرای حکم مراجعه می کنند و به دلیل اینکه از قبل این درگیری وجود داشته است، با یک حالت تهاجمی به محل می روند. البته من معتقدم افراد اجرایی منطقه دو شهرداری در اینکه به صورت تهاجمی به آنجا رفته اند، کار غلطی کرده اند و می توانستند این کار را با دقت بیشتری انجام دهند. به همین جهت من هم بازرسی را مامور کردم تا گزارش مربوط به این موضوع را ارایه کنند.

شهردار تهران ابراز کرد: روز گذشته گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران درباره این موضوع تکمیل شد و من حتما روی آن تصمیم گیری می کنم، اما به شخصه معتقد هستم عوامل اجرایی می توانستند به روش دیگری این حکم را اجرا کنند. با این وجود مردم بدانند که آن ها قبلا تخلف کرده و ماموران قانون را کتک زده اند. در همان شب نیز آن ها مقاومت کرده اند و درگیری دو طرفه بوده است.

وی به مستند پخش شده درباره این حادثه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه انصاف نیست یک خبرگزاری که خبرنگار و گزارشگری در آنجا داشته است و این فرد از قبل نیز در آنجا بوده است، یک مستندی را درست کرده و بخش هایی از آن را حذف کند تا مورد سوء استفاده رسانه های خارجی قرار گیرد. کسی که خودش را به عنوان یک رسانه منصف و متعهد به انقلاب می داند، نباید چنین رفتاری را انجام دهد.

قالیباف افزود: در مجموع بعد از آسیبی که نیروهای شهرداری تهران دیدند، این حضور تهاجمی را قبول ندارم و حتما کار خطایی بوده است که  طی روزهای آینده به موضوع رسیدگی  می کنیم، اما باید تاکید کرد که شهرداری مکلف است وظیفه قانونی خودش را انجام دهد و اگر اینگونه نباشد هر کسی به خودش اجازه می دهد در هرکجا احداثی را انجام داده و یا زمینی را غصب کند.

وی اظهارکرد: البته اعضای هیات امنای مسجد از شخصیت های برجسته و مورد اعتبار و اعتماد جامعه هستند و خود این عزیزان با من چند جلسه داشته اند. شهرداری تهران نیز به تمامی مساجد شهر تهران از جمله این مسجد همیشه کمک کرده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح ایستگاه مترو میرزای شیرازی اشاره و تاکید کرد: بر اساس وعده ای که به مردم داده بودیم هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم و امروز این ایستگاه نیز در خط سه متروی تهران به بهره برداری رسید.

شهردار تهران تصریح کرد: در اسفند ماه سال جاری اتصال متروی تهران به صورت خاص و ویژه به تمامی ترمینال های فرودگاه مهر آباد را خواهیم داشت و با واگن های خاصی که در این خط پیش بینی شده است، روزانه بیش از 60 هزار نفر از فرودگاه مهرآباد جا به جا خواهیم کرد.

قالیباف گفت: البته همچنان اولویت اصلی ما توسعه مترو با هدف رسیدن به 230 کیلومتر خط مترو در تهران است؛ بر این اساس امیدوارم در سال آینده خط هفت متروی تهران را افتتاح کنیم تا برگ زرین دیگری بر افتخارات شهر تهران باشد.

وی همچنین ضمن تبریک دهه مبارک فجر، ابراز داشت: امیدوارم مردم به شکرگذاری از این نعمت در روز 22 بهمن با حضور خودشان در صحنه، یاد امام شهدا و تداوم انقلاب اسلامی را پاس بدارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه