اخبار داغ

باز هم تناقض میان دولتی ها:

ابتکار: هیچ تصمیمی در خصوص انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه اتخاذ نشده است/ وزارت نیرو: فاز جدید طرح نجات با انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه

ابتکار: هیچ تصمیمی در خصوص انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه اتخاذ نشده است/ وزارت نیرو: فاز جدید طرح نجات با انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه
وضعیت دریاچه ارومیه این روزها زیر بار تناقض اظهارات و بی مسئولیتی مدیران دولت یازدهم بحرانی تر از گذشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، دریاچه ارومیه یکی از موضوعاتی است که در انتخابات سال 92 به شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید تبدیل شد. این موضوع که در منطقه از اهمیت خاصی برخوردار بود در این دولت با توجه به شعار هایش اهمیت بیشتری پیدا کرد و به یکی از مطالبات اصلی مردم آذربایجان تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با روی کار آمدن دولت یازدهم ، ستادی به نام ستاد احیاء دریاچه ارومیه شکل گرفت تا به این موضوع به صورت ویژه تر رسیدگی کند.

,

در فاز اول رسیدگی به دریاچه ارومیه تقریباً نزدیک 1000 میلیارد برای مطالعه واجرای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اختصاص یافت که هنوز نه تنها اقدامی عملیاتی برای احیا انجام نگرفته ، بلکه سطح آب دریاچه نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

,

از طرفی معصومه ابتکار ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیروز در تبریز در گفت و گویی با خبرنگار آناج اذعان داشت که طرحی به نام انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه وجود ندارد در حالی معاون وزیر نیرو در 22 دی ماه سال جاری خبر از آغاز فاز دوم نجات دریاچه ارومیه از طریق انتقال آب دریای خزر داده است.

,

حال با کمی تدبیر در این سخنان متناقض ، می توان به این نتیجه رسید که احیای دریاچه ارومیه در اولویت دولت یازدهم نبوده و هم چنین شائبه هزینه کرد انتخاباتی اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه پا برجاست.

,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه