اخبار داغ

ظریف راهی مونیخ شد

ظریف راهی مونیخ شد
وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در نشست سوریه و پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنج‌شنبه) به منظور شرکت در چهارمین نشست بین‌المللی به منظور حل بحران سوریه و همچنین شرکت در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ تهران را به مقصد آلمان ترک کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چهارمین دور نشست بین‌المللی حل بحران سوریه از امروز در مونیخ آغاز می‌شود. 

,

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کند. وی دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: آنچه نشست اخیر ژنو و گفت‌وگوهای سوری را با مشکل مواجه کرده، عدم تفکیک لیست تروریسم از معارضه و حضور برخی چهره‌های شناخته شده تروریستی در سوئیس بود که اقدامی غیر سازنده بود.

,

امیرعبداللهیان افزود: سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.

,

دی‌میستورا نیز با سازنده خواندن نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران سوریه افزود: در نشست جاری گروه بین‌الملل حمایت از سوریه، تلاش خواهیم کرد موانع موجود بر سر راه گفت‌وگوهای سوری – سوری را مطرح و مکانیسمی مناسب برای آن بیابیم.

,

براساس این گزارش رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین فردا (جمعه) در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند.

,

حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره حضور ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان کرد: دعوت برای کنفرانس امنیتی مونیخ در بالاترین سطوح انجام شده و وزیر خارجه کشورمان در این اجلاس حضور خواهد یافت.

,

وی با بیان اینکه احتمالأ در حاشیه این اجلاس گفت‌وگوهایی درباره سوریه انجام خواهد شد، تصریح کرد: احتمالأ نشست بین المللی مرتبط با سوریه هم برگزار خواهد شد که اگر انجام شود، از اهداف سفر آقای ظریف شرکت در این اجلاس می‌باشد. 

,

پنجاه و دومین کنفراسن امنیتی مونیخ از 12 تا 14 فوریه (23 تا 24 بهمن) در مونیخ آلمان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه