اخبار داغ

درخواست نخست وزیر انگلیس از آسانژ

درخواست نخست وزیر انگلیس از آسانژ
نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس باید از سفارت اکوادور در لندن بیرون آمده و خود را تسلیم حکم بازداشت سوئد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: کاری که جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس باید انجام دهد این است که از سفارت اکوادور در لندن خارج شده و با حکم بازداشت سوئد مواجه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: از آسانژ خواسته شده تا در سوئد در دادگاه حاضر شود؛ کشوری که به خاطر سیستم عدالتش بسیار شهرت دارد و آسانژ باید به کل این "حماسه دلخراش" پایان دهد.
,
 
,
آسانژ در سوئد با اتهام تجاوز مواجه است اما سه سال است که در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است.
,
 
,
آسانژ می‌گوید، می‌ترسد سوئد وی را به مقامات آمریکا تحویل دهد و در آنجا با اتهامات جاسوسی به خاطر افشای اسناد محرمانه آمریکا توسط سایت ویکی‌لیکس محاکمه شود.
,
 
,
دیوید کامرون نتیجه تحقیقات کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل را تصمیمی مضحک دانست. این کارگروه از سوئد و انگلیس خواسته تا به محرومیت آزادی آسانژ پایان دهند. آسانژ 44 ساله از این تصمیم سازمان ملل به عنوان اثبات بیگناهی و پیروزی استقبال کرد.
,
 
,
کامرون گفت: آسانژ خودش را در سفارت اکوادور حبس کرده و هنوز مدعی است که به صورت خودسرانه بازداشت شده است. تنها کسی که او را بازداشت کرده خودش است.
,
 
,
براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثر مردم انگلیس با نظر دیوید کامرون درباره بازداشت آسانژ موافق هستند.
,
 
,
این نظرسنجی حاکی از آن است که از هر سه انگلیسی دو نفر با تصمیم کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل مخالفند و معتقدند که آسانژ به صورت داوطلبانه با ماندن در سفارت اکوادور از بازداشت قانونی اجتناب کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه