اخبار داغ

بازخوانی رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رقابت و تبلیغات انتخاباتی؛

رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد/ در تبلیغاتتان حرف‌های واقعی بزنید/ مردم باید توجه داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست

رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد/ در تبلیغاتتان حرف‌های واقعی بزنید/ مردم باید توجه داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همواره توصیه‌ها و تاکیدات مهمی را به جامعه سیاسی کشور از جمله رقابت و تبلیغات انتخاباتی داشته‌اند که به کارگیری آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای همه فعالان سیاسی کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت خبری کریمه، از ۲۲ بهمن ماه تبلیغات انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز و نامزدهای این انتخابات می توانند به مدت ۲ هفته به رقابت انتخاباتی بپردازند، اما در این بین آن چیزی که بیش از همه ذهن ها را درگیر خود می کند، بداخلاقی های انتخاباتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری کریمه،,

ناگفته نماند که برخی از کاندیداهای انتخاباتی، مدتهاست که به شکل مستقیم و غیرمستقیم به فعالیت‌های خود، جهت جذب افکار عمومی و شناساندن برنامه‌ها و اهداف خود به مردم فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند که این خود برخلاف قانون است! اما چه کنیم که عده ای برای رسیدن به قدرت، قانون را هم دور می زنند...

,

در تبلیغاتتان حرف‌های واقعی بزنید

,

به هر حال، بحث اصلی این گزارش بر سر اخلاق انتخاباتی است و همین اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند که کاندیدا‌ها در تبلیغشان به این تذّکر مقام معظم رهبری توجّه کنند که فرمودند: در تبلیغاتتان حرف‌های واقعی بزنید زیرا اگر نامزدی وعده دروغ دهد مردم را به نظام بدبین می‌کند.

,

رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد

,

علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب بارها بر این مهم تاکید کرده اند، به عنوان مثال، ایشان در تاریخ 6 اسفندماه 1388 در این خصوص فرمودند: این انتخاباتها یکی از بزرگترین محسّناتش این است که از رکود جلوگیری می کند. بهترین شکل ادامه‌ی یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد. رکود بد است و ثبات خوب است. ثبات یعنی استقرار؛ یعنی این چهارچوب، این هندسه، در جای خود محفوظ باشد، مستقر باشد، ریشه‌دار باشد؛ در عین حال در داخل این چهارچوب، تحولات، مسابقات و رقابتها وجود داشته باشد، این بهترین شکل است که کشتی نظام در دریاهای طوفانی بتواند بدون دغدغه حرکت کند. «و هی تجری بهم فی موج کالجبال»؛ این درباره‌ی کشتی نوح است. کشتی حرکت می کند، در بین امواج گوناگون هم هست؛ لیکن این امواج سهمگین نمی توانند استقرار او را از بین ببرند. این استقرار بایست وجود داشته باشد. البته در درون این استقرار، در درون این چهارچوب، تحول وجود دارد.

,

بنابراین همه‌ی تحولات باید در چهارچوب باشد. اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ی انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشکند، او از قاعده‌ی نظام خارج شده است، از قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده؛ این غلط است، این درست نیست. باید همه چیز در چهارچوب نظام باشد. این چهارچوب، قابل تغییر نیست.

,

جناحهای مختلف کشور، بداخلاقی و بدگوئی را مطلقاً راه ندهند

,

همچنین در تاریخ 19 دی ماه 1386 فرمودند: در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهائی که نامزد می شوند، چه آنهائی که طرفدار آنهایند، چه آنهائی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناحهای مختلف کشور، بداخلاقی و بدگوئی و اهانت وتهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.

,

بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته‌ی ملت ما نیست

,

از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب در تاریخ 12 دی 1386 در این باره فرمودند: از طرف علاقه‌مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته‌ی ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهای مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههای اینترنتی و غیره، این‌ها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‌ی کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه‌مندی‌ای دارند، درخواست می‌کنم، اصرار می‌کنم که این علاقه‌مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ی خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است.

,

مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست

,

و در ادامه افزودند: مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده‌های غیر عملی ملاک نیست... وعده‌های غیر عملی دادن، وعده‌های بزرگ دادن، این‌ها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهی علامت منفی هم هست.

,

همچنین رهبر معظم انقلاب در سالروز فتح خرمشهر، در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) در تاریخ 6 خرداد ماه 1392 حضور به عمل آورده و تأکید کردند: مردم در خصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه ها و ریخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت المال یا پول مشتَبه به حرامِ برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.

,

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که در تبلیغات و شعارهای داوطلبان اهمیت دارد، این است که مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام اسلامی تثبیت شود.

,

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مبادا در تبلیغات، به برخی افراد معاند در خارج و یا حتی در داخل، چراغ سبز نشان دهیم زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأیوس و ناامید کند و متأسفانه برخی حنجره ها و زبان ها و قلم های بی تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار می کنند.

,

خلاصه مطلب آن که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره توصیه‌ها و تاکیدات مهمی را به جامعه سیاسی کشور از جمله رقابت و تبلیغات انتخاباتی داشته‌اند که به کارگیری آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای همه فعالان سیاسی کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه