اخبار داغ

آرزوی روحانی؛ تشکیل مجلسی که مته به خشخاش دولت نگذارد؛

زمان پاسخگویی دولت فرا رسیده، نباید قسر در برود

زمان پاسخگویی دولت فرا رسیده، نباید قسر در برود
روحانی می گوید: "مگر ما برجام را آوردیم خدا برجام را آورد" این جمله یعنی اینکه برجام کار خدا بوده و اگر گشایشی هم قرار است در زندگی مردم اتفاق بیفتد باید از جانب خدا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، رئیس جمهور روحانی چند صباحی است ازلزوم اجرای برجام 2 در کشور حرف می زند. او بدون آنکه ره آوردهای برجام هسته ای را برای مردم توضیح دهد، یا بهتر است بگوئیم بی آنکه برجام هسته ای دستاورد چشمگیری برای مردم آنگونه که دولتمردان از روحانی گرفته تا وزرا و مدیران دست چندم پیشتر ادعا می کردند، داشته باشد؛ از ضرورت اجرای برجام 2 در داخل کشور سخن می گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

رئیس جمهور برای اینکه خود را از مطالبه مردم و نخبگان برهاند برجام هسته ای را به خدا حواله می دهد و می گوید: "مگر ما برجام را آوردیم خدا برجام را آورد" این جمله یعنی اینکه برجام کار خدا بوده و اگر گشایشی هم قرار است در زندگی مردم اتفاق بیفتد باید از جانب خدا باشد. یعنی اینکه او صراحتاً زمانی که باید در مقام پاسخگویی بنشیند سریعاً جا عوض کرده حل مشکلات اقتصادی را از سر خود وا می کَنَد. مشکلاتی که اساساً با وعده حل و بهبود آنها رای مردم را به خود متوجه کرد.

,

اینکه چرا روحانی از برجام 2 حرف می زند و در برخی موارد نیز خطرناک تر سخن می گوید، یک تحلیل بیشتر ندارد. روحانی می خواهد ذائقه جامعه را از مطالبات اقتصادی به بگومگوهای سیاسی تغییر دهد تا موضوع اصلی که همان اقتصاد بطور عام و معیشت مردم بطور خاص می باشد به حاشیه برود. اکنون، هم دولت می داند و هم مردم متوجه شده اند که برجام معجزه نخواهد کرد و این موضوعی نیست که دولت در پسابرجام از گفتن آن ابا داشته باشد. همین چند روز اخیر بود که بعیدی نژاد گفت: "قرار نیست برجام معجزه کند."

,

هفته های گذشته هم صادق زیبا کلام گفته بود: «توافق هسته‌ای معجزه نخواهد کرد و حامیان دولت طی چند سال اخیر بویژه در ۲سال گذشته درباره اثرگذاری توافق بر وضعیت معیشتی جامعه دروغ گفته‌اند. او تاکید کرد اینکه حامیان دولت گفته‌اند با توافق هسته‌ای، ایران گلستان می‌شود، دروغ بوده است!»

,

هر چه ابعاد این موضوع یعنی تغییر زمین بازی دولت از اقتصاد به سیاست را عمیق تر نگاه کنیم بالتبع تحلیل ها نیز درست و مطابق با واقعیت ها خواهد بود. روحانی روز اول بهمن ماه در جمع استانداران و فرمانداران گفته بود: "دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است" روحانی با چه زبانی بگوید که نمیخواهد در مقام پاسخگو بایستد. جایگاهی که علی شمعخانی روز پنجشنبه بر آن تصریح کرد و گفت: "امروز بعد از برجام، فصل پاسخگویی ماست و باید به مردمی که اینگونه به صحنه آمدند پاسخگو باشیم و مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم."

,

دبیر شورای عالی امنیت ملی بخوبی تشخیص داده که اکنون زمان پاسخگویی دولت فرا رسیده و روحانی هم درست تشخیص داده و از این رو، رئیس جمهور بنا دارد با تغییر فضای جامعه، دولت را از وعده های داده شده و محقق نشده برهاند و اینکه روحانی  آرزو می کند مجلسی معتدل تشکیل شود یعنی اینکه عده ای وکیل الدوله شاکله مجلس را تشکیل دهند و باصطلاح مته به خشخاش دولت نگذراند. دولتی که با وعده چرخیدن چرخ سانترفیوژها و چرخ اقتصاد موفق به گرفتن اعتماد مردم شد و حال بعد از گذشت دو نیم سال از عمر دولت، هر دو از چرخش ایستاده اند

,

چرا راه دور برویم؟! می گویند: «همدان اوزاخ کردیسی یخین» همین استان خودمان را ملاک قرار بدهیم. در همین دهه فجر کدام سرمایه گذاری اقتصادی به بهره برداری رسید و کدام طرح عمرانی افتتاح شد؟ و در سطح کلان نیز باید از دولت پرسید چرا در پسا برجام نه نرخ ارز کاهش یافت؟ و نه خودرو ارزان شد و نه کشور از رکود خارج گردید؟!

,

شمخانی درست می گوید اکنون زمان پاسخگویی دولت فرا رسیده، مردم با وعده بهبود معیشت به روحانی اعتماد کردند و نباید گذاشت دولت قسر در برود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه