اخبار داغ

اختلاف اصلاح طلبان تبریز علنی‌تر می‌شود؛

چهره سازی از ناشناس‌ها تئوری اول اصلاحات/ آیا اصلاح طلبان تبریز یک اصولگرا را در لیست خود جای می‌دهند؟

چهره سازی از ناشناس‌ها تئوری اول اصلاحات/ آیا اصلاح طلبان تبریز یک اصولگرا را در لیست خود جای می‌دهند؟
اصلاح طلبان درصددند تا لیست انتخاباتی خود را ارائه نمایند ولی با این همه وجود اختلافات فراوان مانع از بسته شدن لیست آنها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جبهه اصلاحات سعی در بستن لیست خود در تبریز را دارد و این لیست راه خود را با فراز و فرودهای بسیاری می پیماید. در هفته های گذشته پایگاه اطلاع رسانی آناج از دو دستگی میان اصلاح طلبان خبر داده بود که با اعلام صلاحیت های کاندیداها، اصلاح طلبان فقط یک چهره شاخص برای حضور در انتخابات دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قبل از موضوع بسته شدن لیست اصلاح طلبان، حرف و حدیث ها برای سرلیستی شکور اکبر نژاد ،مصطفی مولوی و مسعود پزشکیان بود. به طوریکه قرار بود اصلاح طلبان تمامی چهره های شاخص خود را در ذیل این لیست شش نفره بیاورند.

,

با رد صلاحیت ها، تئوری اصلاح طلبان نیز عوض شد، منسوبین جبهه اصلاحت آذربایجان شرقی به این نتیجه رسیدند که صرفاً با حضور مسعود پزشکیان به نتیجه مقبول خود نخواهند رسید به همین دلیل رویکرد اصلاح طلبان از چهره های شاخص به مشهور کردن چهره های جدید به نام اعتدال تغییر رویه داد.

,

اصلاح طلبان به خصوص کارگزاران بر این عقیده خود تاکید داشتند که برای رسیدن به مجلس آرمانی خود باید چهره شاخص و یا به عبارتی تندروی اصلاح طلب را در لیست خود قرار دهند اما با اعلام نتایج این فضا به کلی عوض شد.

,

با این حال اصلاح طلبان در تبریز بر این باورند که لیستی از چهره های شناخته نشده ارائه داده و با نام جوانگرایی و اعتدال وارد میدان انتخابات شوند و از رای های سنتی خود عبور و با آراء قشر خاکستری بازی نمایند.

,

از طرفی از همان اوایل گرم شدن بازار انتخابات تیم اعتدال و توسعه به اختلاف عمده ای با اصلاح طلبان در سطح کشور بر سر ریاست علی لاریجانی در مجلس برخوردند که این اختلاف به استان ها نیز سرایت کرد که یکی دیگر از عوامل چند دستگی اصلاح طلبان است.

,

لازم به ذکر است با این تفاسیر اصلاح طلبان بیش از دو راه در پیش روی خود نخواهند داشت؛ اول اینکه با توجه به نفرات سرشناس و وزنه های سنگین سیاسی در جناح رقیبشان دست از لیست گرایی کشیده و اختلافات خود را علنی ننمایند و دوم اینکه بخواهند با ارائه لیست واحد، موج های سیاسی علیه جناح رقیبشان به راه اندازند تا بتوانند فضای سیاسی جامعه را ملتهب کنند ولی با وجود اختلاف فراوان در سه ضلع اصلاح طلبان، کارگزاران و اعتدالیون این موضوع بعید به نظر می رسد. 

,

با این همه شورای هماهنگی و راهبردی اصلاح طلبان با وجود اختلافات عمده به اجماع نرسیده و حتی ممکن است برای تشویش اذهان عمومی ، یکی از اصولگرایان را نیز در لیست خود قرار دهد تا همان لیست اعتدال خود را ارائه نمایند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه