اخبار داغ

بررسی وضعیت اصلاح طلبان آذربایجان شرقی:

از اعلام برائت اعتدالیون تا افت آراء دکتر مدعی

از اعلام برائت اعتدالیون تا افت آراء دکتر مدعی
اخبار و اختلافات درون جناحی دوم خردادی و عدم وحدت این جناح در تهران، رسما این مشکل را به تبریز هم سرایت داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، تا 4 روز دیگر نتیجه قطعی بررسی صلاحیت های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 اعلام می شود. برخی ها همگام با مجلس خبرگان رهبری و بدون ملاحظه زمانی اقدام به اعلام اسامی لیست خود به صورت رسمی و غیر رسمی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این میان جناح اصلاحات استان علی رغم مشکلات و ضعف های فراوان، به جمع بندی لیست نفرات مورد حمایت خود اقدام کرده است. گروه سیاسی آناج به بررسی اجمالی وضیعت اصلاح طلبان استان می پردازد:

,

رد صلاحیت ها، بلای دائمی دوم خردادی ها

,

اقدامات برخی از چهره های شاخص این جناح در دوران بعد از انقلاب اسلامی مانند ماجرای کوی دانشگاه، تحصن مجلس ششم، فعالیت در گروه ها و احزاب منحله و غیرقانونی و اظهارات ضد دینی و ضد قانونی باعث شد که  از اَلک بندهای 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس عبور نکنند و علی رغم امیدواری این افراد به تایید صلاحیت دقیقه نودی، امیدهای شوراهای مرکزی این جناح به باد فنا رفت. رد صلاحیت افراد مدعی و شاخص همانند اکبر اعلمی، شکور اکبرنژاد و مصطفی مولوی عملاً باعث شد که اصلاحات روی این افراد حساب باز نکند.

,

اعتدالیون گربه سیاه دوم خردادی ها

,

با توجه به سیاست ها و کشمکش های فراوان بین احزاب تازه تاسیس تدبیر و توسعه و اعتدال و توسه با جناح اصلاحات و دوم خردادی ها، استان آذربایجان شرقی نیز از تبعات این جدایی و اختلاف در امان نمانده و هفته پیش این احزاب با اعلام موجودیت خود، از انتشار لیستی جداگانه خبر دادند.

,

برای نمونه ناصر زمانی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه استان با اعلام برائت از اصلاحات، رسما خود و جبهه مربوطه را جدا از اصلاحات دانسته و در عین حال طالب اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل شد. با ادامه این اختلاف و کشمکش، احتمال شکست آرا و بلاتکلیفی هواداران دوم خردادی و دولت تدبیر و امید دور از انتظار نیست.

,

وقتی رای اولی استان، رای اول جناحش نمی شود

,

بر اساس برخی خبرهای موثق و در عین حال غیر رسمی، اخیرا جلسه ای بین اصلاح طلبان تبریز برگزار شده که در آن با توجه به ردصلاحیت ها و اختلافان درون جناحی، مسعود پزشکیان با افت رای شدید در بین هم جناحی های خود رای سوم این لیست را کسب کرده و افراد به مراتب ضعیف تر و کم نام و نشان تر بالاتر از وی قرار گرفته اند.

,

ترفند مهرعلیزاده، مَشکی ولی داغ

,

بعد از ضعف های فراوان در لیست های غیر رسمی این جناح، شایعه هدف دار تغییر حوزه مهرعلیزاده از تهران به تبریز، موجب حاشیه سازی رسانه ای شد. لذا مشکل صلاحیت مهرعلیزاده، ضعف لیست تهران و احتمال بسیار بالای عدم رای آوری این فرد در تبریز، تقریبا این ترفند را با بن بست روبرو کرد. لکن احتمال تصمیمات نهایی جنجالی در روزهای آخر دور از انتظار نیست.

,

رفیق نمیه راه شدن یک اهری

,

عصر امروز خبر تغییر حوزه انتخابی از تبریز به اهر یک کاندیدای اصلاح طلب، اخبار شوم و بد اصلاحات را کامل کرد. بیت الله عبداللهی، از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات تبریز، عصر امروز با اعلام انتقال حوزه از تبریز به اهر شوک بزرگی به جناح دوم خردادی وارد کرد.

,

با توجه به این اخبار و اختلافات دورن جناحی اصلاحات و عدم وحدت این جناح از ناحیه تهران، رسما این مشکل را به تبریز سرایت داده است؛ بر این اساس اگر این وضیعت تداوم داشته باشد، باید منتظر شکست اصلاح طلبان، حداقل در استان آذربایجان شرقی باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه