اخبار داغ

گزارش دانا از نخستین نشست کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان:

فروزنده: دولت قول داده بود مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده/ ناظمی اردکانی: برای رشد اقتصادی باید از رکود عبور کنیم

فروزنده: دولت قول داده بود مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده/ ناظمی اردکانی: برای رشد اقتصادی باید از رکود عبور کنیم
کاندیدای اصولگرایان تهران با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مساله مردم در بحث معیشت است، گفت:‌ دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات مردم را حل کنند ولی به عقیده کارشناسان هنوز در رکود هستیم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ناظمی اردکانی کاندیدای اصولگرای دهمین دوره انتخابات مجلس در تهران عصر امروز (شنبه) در نشست خبری اظهار داشت: یکی از معضلاتی که کشور امروز با آن دست و پنجه نرم می‌‌کند مسائل اقتصادی است و در این زمینه دو نگاه درون و بیرون وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: نگاه به بیرون نگاهی نیست که به صورت مطلق مورد پذیرش اصولگرایان و شورای ائتلاف اصولگرایان باشد. چراکه نسبت به این نگاه نقد وجود دارد.

,

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: اصولگرایان برای مصالح اقتصادی نگاه به درون را مدنظر دارند چراکه در کشور ظرفیت‌های بارزی وجود دارد و ما از لحاظ ظرفیت‌های زیرزمینی همچون نفت و گاز و معادن مختلف و ظرفیت‌های زیست‌محیطی در رتبه بالایی قرار داریم.

,

ناظمی اردکانی ادامه داد: از بعد توسعه منابع انسانی ایران از رتبه بالایی برخوردار است بنابراین در دهه‌های گذشته نیز این رتبه رشد صعودی داشته است.

,

وی با بیان اینکه ما باید با اصلاح ساختارهای مدیریتی و بهبود مدیریت در کشور مشکلات را حل کنیم، گفت: رفع مشکلات همان گونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند با مدیریت جهادی و جهاد اقتصادی قابل حل است و ما می‌توانیم ظرفیت‌ها را احیا کنیم و از آنها بهره‌مند شویم.

,

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است که با رشد اقتصادی است که می‌توان رکود را پشت سر گذاشت و معیشت مردم را بهبود داد.

,

ناظمی اردکانی ادامه داد: با نگاه به درون است که می‌توان استقلال کشور که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است را حفظ کرد اما نگاه به بیرون با توجه به مذاکرات انجام شده و فراز و فرودهایی که در برخی نقاط مذاکرات که ممکن است نتایج مورد نظر دریافت نشده باشد ما را دچار مشکل می‌کند و به استقلال کشور خدشه وارد می‌سازد.

,

وی به چگونگی ایجاد جنگ جهانی اول و دوم و راهبردهای استعماری دشمن اشاره و تصریح کرد: برخی کشورهای استعمارگر از چنان شرکت‌های قوی مالی برخوردار هستند که می‌توانند دولتی را جابه جا کنند بنابراین با توجه به مشکلات اقتصادی باید مراقب باشیم که این موضوع نتواند آسیبی را به استقلال کشور وارد سازد.

,

وزیر تعاون دولت نهم در پاسخ به این پرسش که آیا از تمام ظرفیت‌های کشور برای خروج از رکود استفاده می‌شود یا خیر؟ گفت: برای خروج از رکود نمی‌توان نگاه مقطعی و روزمره داشت.

,

ناظمی اردکانی تاکید کرد: دولت تاکنون در مورد ظرفیت‌های اقتصاد داخل یعنی درون‌زا نگاهی مقطعی و روزمره داشته است نه نگاه راهبردی.

,

وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات به ویژه خروج از بن‌بست اقتصادی نیاز به نگاه راهبردی در حوزه اقتصاد درون‌زا داریم گفت: برای ایجاد رونق در اقتصاد باید فضای کسب و کار را متحول کنیم چراکه فضای کسب و کار روان خود به خود رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

,

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: الان اگر یک جوان بخواهد برای یک شرکت تعاونی مجوز بگیرد باید پیچ و خم‌های زیادی را طی کند. ایران در مورد فضای کسب و کار رتبه 148 جهان را دارد.

,

ناظمی اردکانی با بیان اینکه باید مطالبات سنگین پیمانکاران را پرداخت کرد گفت: بسیاری از کارهای عمرانی به دلیل همین مطالبات سنگین پیمانکاران متوقف شده است.

,

وی با بیان اینکه باید تورم را مدیریت کرد گفت: اینکه ما بخواهیم تورم را به صورت مکانیکی کاهش بدهیم معلوم نیست که به نفع اقتصاد ملی باشد یا خیر.

,

وزیر تعاون دولت نهم ادامه داد: اینکه ما تورم 20 درصدی مدیریت شده داشتیم خیلی بهتر از این بود که ما دچار رکود شویم. اگر ما این رکود را ادامه دهیم ضرر آن خیلی بیشتر از تورم مدیریت شده خواهد بود.

,

ناظمی اردکانی با بیان اینکه دولت باید اقتصاد را به مردم واگذار کند، گفت: تا زمانی دولت پایش را از اقتصاد بیرون نکشد رقابت معنا ندارد و باید دولت کارهای اقتصادی را به مردم واگذار کند.

,

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک راهبرد قبول کرد گفت: باید در کنار اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی را اجرا کرد چراکه روح انقلاب اسلامی مبتنی بر تلاش و استقامت است و این نگاه که چشم به بیرون داشته باشیم را نمی‌پذیرد.

,

کاندیدای اصولگرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به کاهش قیمت نفت در پسابرجام اشاره و گفت: در عرصه سیاست خارجی قیمت نفت به زیر 30 دلار رسیده است یعنی دشمن زمانی حداقل هزینه می‌کند تا منابع ما را در اختیار بگیرد و الان خودمان دو دستی منابع‌مان را تقدیم‌شان می‌کنیم.

,

ناظمی اردکانی اقتصاد مقاومتی را این گونه معنا کرد که اقتصاد مقاومتی نگاهش این است که از همه ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم و با مدیریت جهادی می‌توانیم به نتایج دست یابیم.

,

وی در مورد تعامل مجالس و ادوار گذشته گفت: در مجلس ششم اکثریت مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان بود اما این مجلس بیشترین درگیری‌ها را با دولت اصلاح‌طلب داشت و دولت نمی‌توانست از نقش مجلس بهره‌مند شود. در مجلس و دولت اصولگرا نیز همینطور.

,

وزیر تعاون دولت نهم خاطرنشان کرد: مجالس اصولگرا تاکنون بیشترین همکاری را با دولت اصلاحات داشته است. در حال حاضر نیز مجلس مستقر در بسیاری از زمینه‌ها همکاری دارد بنابراین اگر مجلس در جایگاه خود باشد و آنچه که در قانون اساسی آمده را دنبال کند می‌تواند ریل‌گذاری‌های خوبی را صورت دهد و دولت در همان مسیر حرکت می‌کند.

,

ناظمی اردکانی در مورد یارانه‌ها و دولت یازدهم نیز گفت: دولت مستقر در مورد یارانه‌ها بیشترین نقد را دارد اما متاسفانه همان مسیری را ادامه می‌دهد که در گذشته وجود داشت.

,

«به نظر بنده اگر در مورد پرداخت یارانه‌ها همان چیزی که قانون مصوب کرده بود اجرا می‌شد این آفت‌ها و مصیبت‌ها وجود نداشت چراکه آن میزان از پولی که باید به تولید اختصاص داده می‌شد نه تنها در گذشته به بخش تولید داده نشد بلکه امروز نیز پرداخت نمی‌شود.»

,

وی در مورد سرمایه‌گذاران خارجی نیز تصریح کرد: باید مواظبت کرد که ارزشمندترین دستاورد انقلاب یعنی استقلال قربانی سرمایه‌گذاری خارجی نشود زیرا که همه پیشرفت‌ها زیر چتر استقلال صورت می‌گیرد و اگر در سرمایه‌گذاری خارجی مراقبت‌های لازمه صورت نگیرد نفوذ سیاسی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

,

کاندیدای اصولگرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مسائل منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: امنیت ملی در کشور به حضور حداکثری مردم برمی‌گردد و تدابیر سیاست خارجی برمی‌گردد.

,

وی ادامه داد: در مورد سیاست داخلی نیز چالش‌های زیادی داریم. اعتماد بین مردم و دولت و اعتماد بین مردم و مردم بزرگ‌ترین سرمایه یک ملت و یک کشور است. باید با تامین نیازها و حل مشکلات رضایت مردم و اعتماد عمومی را بالا برد.

,

 

,

فروزنده: دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده

,

فروزنده: دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده

, فروزنده: دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده, فروزنده: دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات اقتصادی را حل کنند/ سال قبل ۱۵ هزار واحد تولیدی تعطیل شده,

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در این نشست اظهار داشت: امروز مهم ترین مساله مردم در بحث معیشت است و دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات مردم را حل کنند ولی به عقیده کارشناسان هنوز در رکود هستیم.

,

این فعال اصولگرا تصریح کرد: نگاه پس از برجام و عدم مدیریت واردات نشان می‌دهد حرکتی در جهت رفع مشکلات تولید انجام نخواهد شد و اگر نظام تعرفه گذاری از واحدهای تولیدی حمایت کند می‌توانند شکوفایی ایجاد کنند.

,

وی با بیان اینکه دولت فقط شعار می دهد و می گوید پس از برجام همه چیز درست می شود، یادآور شد: 60 هیات تجاری به ایران آمدند ولی کوچکترین قراردادی منعقد نشده است و بسته های ضدرکود دولت کمکی به اقتصاد کشور نبود.

,

فروزنده خاطرنشان کرد: دولت یک برنامه منسجم برای اداره کشور پس از برجام ندارد و نگاه آن به سمت حمایت از تولید ملی نیست.

,

وی گفت: رئیس جمهور یکسال پیش گفتند از رکود خارج شدیم ولی بعدا اعضای برجسته دولت گفتند که در رکود هستیم. هیچ کدام از قول های آقای روحانی مانند حل صد روزه مشکلات اقتصادی، بالا بردن ارزش پول ملی و ... عملی نشد.

,

کاندیدای اصولگرایان تهران ادامه داد: با نگاه فعلی دولت که باور دارد می تواند با ارتباط گیری با قدرت های بزرگ مشکلات را حل کرد، کاری نمی توان انجام داد. 3 هزار شرکت دانش بنیان منتظر حمایت هستند. از رکود خارج نشدیم و روز به روز هم وضع بدتر میشود. این ادعا که مشکلات همه برای دولت قبل بوده، غلط است؛ سال قبل 15 هزار واحد تولیدی تعطیل شده؛ این چه ربطی به دولت قبل دارد.

,

وی تصریح کرد:  آقایان این دولت مسکن مهر را تعطیل کردند و گفتند که ارز را تک نرخی می کنیم ولی الان سه نرخی است. در دولت قبل اگر تورم بود، کار و اشتغال هم بود. این دولت هر طرح خوبی از دولت قبل را متوقف کرد. مجلس در موضوع نظارت مشکل جدی دارد. امروز نظام بانکی کشور ما طناب‌دار تولید شده و حتی خود دولت هم قبول دارد اما کاری نمی کند.

,

وی گفت: قرار بود در قبال تعهدات ما در برجام، طرف مقابل تحریم ها را بردارد و تاثیر آن در سفره مردم محسوس باشد. استکبار جهانی به ما امتیازی نداد بلکه با استقامت ما به نتیجه رسید و مجبور شدند که امتیاز بدهند. رئیس جمهور ابتدا برجام یک را به ثمر برساند بعد به سراغ برجام 2 برود. این اظهارات انتخاباتی است و سعی دارد مجلسی با حضور وکیل الدوله تشکیل دهد.

,

فروزنده گفت: این دولت میل دارد همه اختیارات را در کشور بدست بگیرد و در قانون برنامه بسیاری از اختیارات مجلس را گرفته است. حرف زدن از برجام 2 در شرایطی که هنوز تعهدات طرف مقابل انجام نشده، معنا ندارد. بهتر است دولت مردان شفاف با مردم صحبت کنند و نگاه انتخاباتی نداشته باشند
این کاندیدای مجلس گفت: مجلس نهم در زمینه نظارت بر برجام و قراردادهای نفتی و کرسنت خوب عمل کرد ولی می توانست بیشتر و بهتر عمل کند. دولت در مباحث اقتصادی باید پاسخگو باشد چون با همین شعار از مردم رای گرفته است.
فروزنده گفت: دوستان دولت فعلی منتقد پرداخت یارانه به ثروت مندان بودند؛ خب چرا هنوز یارانه این افراد را پرداخت می‌کنند. ما مدل های تعدیل اقتصادی که مدیران نوکیسه و آقازاده ایجاد کرد را قبول نداریم. چرا قراردادهای نفتی باید محرمانه و انگلیسی ها آن را بنویسند و مجلس از آن بی خبر باشد؟ وزیر نفت کار را در پروژهای پارس جنوبی از دست متخصصان ایرانی گرفت و گفته است که شرکت های خارجی خواهند آمد، اما هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است
وی گفت: با توجه به عذم تحقق وعده های دولت احساس می کنم مردم مجلسی را بر می گزینند که بتواند به دولت کمک کند و برنامه مشخصی برای خروج از رکود داشته باشد. پیش بینی می کنم مجلسی اصولگرا و توانمند در برابر استکبار و آشنا به مشکلات مردم تشکیل شود. اصلا فکر نمی کنم مجلسی شبیه مجلس پنجم تشکیل شود بلکه فکر می کنم مجلسی مانند مجلس هفتم تشکیل شود.

,
,
,
,


ادامه دارد...

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه