اخبار داغ

وعده هایی که برای مردم اهواز خانه نشد

شهر جدید رامین در گیر و دار آرزوها!+تصاویر

شهر جدید رامین در گیر و دار آرزوها!+تصاویر
این وعده های آقایان مسئول هنوز برای مردم در این منطقه خانه و کاشانه نشده است وعده های شیرینی که هر بار جدیدتر از گذشته برای شهر جدید رامین هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز:افزایش روز افزون جمعیت کلان‌ شهرها، دولت‌ مردان را برای اندیشیدن تدابیری به منظور جلوگیری از مشکلات حاشیه ‌نشینی و زاغه‌

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

نشینی به فکر انداخت که به دنبال این جریان طرحی در زمینه احداث شهرهای جدید در مجاورت کلان‌ شهرها به تصویب رسید.

,


در اهواز نیز مانند دیگر کلان‌ شهرهای کشور مسئولان اقدام به مکان‌ یابی برای اجرای این طرح شدند. در این کلان‌ شهر به علت فزونی جمعیت بر مساحت آن، طرح مورد بررسی قرار گرفت و

,
,

سال 68 احداث شهرهای جدید در مجاورت اهواز در دستور کار قرار گرفت.

,

 

,
, ,

شهر جدید رامین نیز از طرح‌ های جدیدی بود که به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت منطقه ‌‌ای شهر اهواز در محدوده مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی 2400 هکتار و طرح جامع 600 هکتار، برای 63 هزار نفر مکان ‌یابی شد و در سال 83 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

از ابتدای مکان‌ یابی، آینده خوبی برای رامین با توجه به اظهارات مسئولین تصور می‌ شد اما در این میان این شهر دچار مشکلاتی شده که گریبان متقاضیان مسکن را گرفته است.

هفتم اسفند سال 92 بود که محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از شهر جدید رامین در جمع خبرنگاران گفته بود : ساخت این شهر با برنامهریزی احداث بیش از 4 هزار واحد مسکونی آغاز به کار کرد و هم اکنون روند اجرای طرح خوب و پیشرفت فیزیکی بیشتر واحدها به صدرصد رسیده است.

همچنین نریمان با بیان این که آینده شهر رامین روشن است، اظهار کرده بود در آینده ای نزدیک شهر جدید رامین گوی سبقت را از دیگر شهرها می گیرد!

,
,
,
,
,
,
,
, ,

نریمان بار دیگر در خردادماه سال جاری به اهواز آمد و این بار در اظهارنظری متناقض با بازدید قبلی خود در خصوص شهر جدید رامین گلایه کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خرداد امسال خود به خوزستان در نشست بررسی روند اجرایی واحدهای مسکن مهر شهر جدید رامین با بیان اینکه هنوز زیرساخت های لازم در این شهر احداث نشده از کندی ساخت و ساز در آن و نبود استقبال از سوی متقاضیان برای مشارکت در ساخت و ساز و کمی سهم آورده خود انتقاد کرد.

این مقام مسئول در آن نشست همچنین افزوده بود : در صورت نبود استقبال برای سکونت در این شهر واحدهای ساخته شده به دیگر افراد متقاضی واگذار می شود. به گفته وی تا آن زمان، بیش از چهار هزار میلیارد ریال سرمایه ملی در این دو شهر بلااستفاده مانده است.

آمارهایی که از روند اجرایی ساخت این شهر در نشست و بازدیدها ارائه می شود، وضعیت خوب و مطلوب آن را نشان می ‌دهد اما برخلاف این آمارها، شهر رامین حال و روز خوشی ندارد.

,
,
,
,
,
, ,

دراین باره دکتر حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان هم در دی ماه امسال نسبت به تامین اعتبار لازم برای پیشرفت فیزیکی پروژه ها قول مساعد داد و گفته بود : ان شاالله بتوانیم با راه اندازی زیرساخت های مسکن مهر و پروژه های جانبی، زمینه اسکان شهروندان و سرریزجمعیت کلانشهر اهواز به این شهر جدید را فراهم کنیم.

اما در تازه ترین بازدید و اظهارنظر بازهم آقای معاون و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید که همزمان با دهه فجر برای افتتاح چند پروژه به اهواز آمد، گفت : بهره برداری از پروژه های عمرانی در شهر جدید رامین با هدف ایجاد یک شهر مطلوب و استاندارد در کنار شهر اهواز است.

محسن نریمان افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر رامین، طراحی ارتباطات مناسب برای این شهرستان و عنایتی که مسئولین نسبت به این شهر دارند، امیدواریم این شهر به یک شهر جدید برتر تبدیل شود.

,
,
,
,
,
, ,

نریمان تصریح کرد : برای اینکه شاهد شهری مطلوب در همه زمینه ها باشیم، نیازمند ابتکارات و ابداعات جدید در این شهرستان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب این شهر را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

این اظهارنظرها در حالی است که این شهر جدید از سال 83 تا الان تکمیل نشده و با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می کند. آقای نریمان با اظهار وعده های گوناگون، گویا بی خبر است که از سال 83 تا امروز برای حل شدن ابتدایی ترین مشکلات این شهر به اصطلاح جدید، مردم آرزوها کرده اند آرزوهایی که مبدل به سراب شده اند.

این وعده های آقایان مسئول هنوز برای مردم در این منطقه خانه و کاشانه نشده است وعده های شیرینی که هر بار جدیدتر از گذشته برای شهر جدید رامین هستند لذا به رغم گذشت حدود یک دهه از زمان تصویب، این شهر هنوز مشکلات زیادی دارد.

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه