اخبار داغ

نقش کرباسچی در داغ کردن تنور انتخابات برای اصلاح‌طلبان؛

خیزش مفسدان اقتصادی برای نفوذ در مجلس

خیزش مفسدان اقتصادی برای نفوذ در مجلس
کاندیداهای اصلاح طلب قرار است توسط کسی تأیید شوند که پرونده فساد اقتصادی وی همچنان باز بوده و چندین سال به خاطر مشکلات مالی در زندان سپری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار،تنها 12 روز به زمان برگزاری انتخابات 7 اسفند باقی مانده است که گروه‌ها و جریان های مختلف در کشور با بستن لیست انتخاباتی خود در حال تلاش برای تصاحب کرسی‌های سبز بهارستان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

ادغام لیست های کارگزاران و اصلاح طلبان در آخرین لحظات و اختلافاتی که میان اصلاح طلبان به وجود آمده، آخرین اخباری است که از اردوگاه اصلاح طلبی به گوش می رسد.
اصلاح طلبان معتقدند عارف تنها گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان است اما کارگزاران به ویژه کرباسچی به خاطر کینه های دیرینه نسبت به عارف نظر دیگری را دارد و معتقد است نباید سهم خواهی ها وارد لیست های انتخاباتی شود.

,
,

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران ایران اسلامی به عنوان یکی از افرادی که در پایه ریزی و شکل گیری این حزب نقش اساسی داشته است تلاش های زیادی برای تهیه لیست انتخاباتی مجلس دهم داشته است.

,

در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی کارگزارانی ها، غلامحسین کرباسچی در بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران ایران اسلامی اظهار کرد:‌ ما بحث‌های مفصلی را در کمیته سیاسی حزب خواهیم داشت، درخواست ما مشارکت حداکثری دوستان و ارائه نظرات مختلف است؛ بحث توسعه همه جانبه همیشه بر منافع شخصی مقدم بوده است.

,

کرباسچی در حالی از ورود به عرصه انتخابات صحبت می کند که تا همین ماه های گذشته سران فتنه را تطهیر کرده و از آنها به عنوان افراد انقلابی یاد کرد که همین موضوع در سخنانی که در مراسم افطاری رئیس جمهور داشت، باعث شد تا عده زیادی اعتراض کنند.

,

قطعاً همانطور که مسئولین نظام بارها تذکر داده‌اند فتنه خطوط قرمز نظام بوده و هیچ کس حق عبور از آن را ندارد؛ اما این دبیر کل یک حزب که قصد ورود تمام قد به انتخابات را دارد نه تنها از فتنه دفاع کرده بلکه از سران فتنه به عنوان اشخاص انقلابی در کشور نام می برد.

,

در سال 1377 در دومین سال دورهٔ اول ریاست جمهوری خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عدهٔ دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد. 

,

برنامه ریزی‌های گسترده اصلاح طلبان از مدت ها پیش برای انتخابات انجام گرفته است ولی این روزها کرباسچی به عنوان یکی از اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان در پی تهیه و تأیید لیست اصلاح طلبان برای انتخابات 7 اسفند است.
کاندیداهای اصلاح طلب قرار است توسط کسی تأیید شوند که پرونده فساد اقتصادی وی همچنان باز بوده و چندین سال به خاطر مشکلات مالی در زندان سپری کرده است.
تجربه نشان داده است منشأ پول های کثیف در انتخابات نیز فسادهای مالی افراد و اختلاس های آنهاست؛ متأسفانه پول های کثیف در انتخابات های مختلف نقش های زیادی داشته است.
ورود پول‌های کثیف به انتخابات با ورود افرادی به این عرصه رقم می خورد که عملکردهای آنها همواره مورد سوال همگان بوده است؛ این افراد با حمایت های مالی خود در ایام انتخابات یک تنه نقش یک حزب را بازی می‌کنند.
کرباسچی به عنوان کارگزارانی که هدایت جریان اصلاح طلبان را به دست گرفته است سابقه درخشانی در خصوص ورودش به انتخابات ها به عنوان مشاوره نداشته است.
او در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از نامزدی مهدی کروبی حمایت کرد و به عنوان معاون اول او در صورت پیروزی معرفی شده بود.
پس از انتخابات در روز ۲۳ خرداد کرباسچی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت: تعداد افرادی که در ستادهای کروبی فعالیت داشتند بالای ۳۰۰ هزار نفر بودند و تقلب در این انتخابات امری واضح است؛ این اظهارات وی در حالی بود که برخی منابع از رأی کرباسچی به میرحسین موسوی صحبت می کردند که خود کرباسچی نیز این ادعا را رد نکرد.
در سال 1377 در دومین سال دورهٔ اول ریاست جمهوری خاتمی، کرباسچی که همراه حزب کارگزاران سازندگی از طرفداران کلیدی خاتمی در انتخابات دوم خرداد 1376 بود، به همراه عدهٔ دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.
جلسات محاکمه کرباسچی هر شب به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شد و این همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی 1998 در تلویزیون کشور بود.
رسیدگی به اتهامات غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران و حدود 104 متهم دیگر پرونده اختلاس در شهرداری که همگی مدیران بالادستی و میانی شهرداری و پیمانکاران را تشکیل می دادند، در هشت جلسه به طول انجامید.
در جریان برگزاری این جلسات گمانه زنی ها و تحلیل های متعددی در باب اتهامات غلامحسین کرباسچی مطرح می شد.
کرباسچی از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژه‌ای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

کرباسچی سرانجام پس از طی نزدیک دو سال حبس،  از زندان آزاد و به فعالیت‌های غیر دولتی مشغول شد و در اسفند سال 1385 دادگاه مطبوعات، روزنامه هم‌میهن را که کرباسچی مدیر مسئول آن بود، از اتهاماتی که در سال 1379 مبنای توقیف آن شده بود تبرئه کرد.
این روزنامه از اواخر اردیبهشت 1386 به سردبیری محمد قوچانی دوباره منتشر شد که پس از انتشار 43 شماره از آن به دلیل  نقض دادرسی دوباره توقیف شد هرچند که گروه دست‌اندرکاران هم میهن پس از توقیف روزنامه و ناامیدی از انتشار روزنامه‌ای تازه، هفته نامه محلی شهروند امروز را در سطح کشور فعال کردند.
شاید ورود پول به عرصه انتخابات بحث جدیدی نباشد، اما ورود افرادی که مشکلات اقتصادی فراوان در پرونده خود داشتند، امروزه شائبه ورود پول های کثیف در انتخابات را بیشتر و پر رنگ تر می کند؛ چرا باید کسانی که در هنوز پرونده های اقتصادی آنها باز است مادر خرج لیست های کاندیداها در انتخابات شوند؟

,
,
,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه