اخبار داغ

جزئیات جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛

اصفهان نصف جهان است به شرطی که تبریز نباشد/ ساخت سریال شهید تجلایی در تبریز/ جوانان به غیر از ائل گلی جایی برای تفریح ندارند

اصفهان نصف جهان است به شرطی که تبریز نباشد/ ساخت سریال شهید تجلایی در تبریز/ جوانان به غیر از ائل گلی جایی برای تفریح ندارند
جلسه علنی شورای شهر تبریز امروز با حضور اعضای شورای شهر تبریز برگزار شد و در این جلسه بودجه سال 95 شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با بیان اینکه بخش هزینه های جاری بودجه شهرداری را تصویب کردیم، اظهار داشت: کلیات بودجه عمرانی تصویب شد  و مبلغی به این بودجه اضافه کردیم؛ اکنون نیز مقرر شده که پروژه های غیر ضروری را حذف کنیم و اگر شهرداری پیشنهادی داشته باشد، اعلام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی سپس با بررسی نامه ای از فرمانداری تبریز نظرات اعضا را در خصوص این نامه جویا شد و افزود: در خصوص دو پروژه از سوی فرمانداری نامه ای به شورا ابلاغ شده که در آن فرماندار اعلام کرده که نسبت به اجرای دو پروژه باید با قید شروط عمل کنیم.

,

علی شیاری، دیگر عضو شورا در خطاب به دبیری گفت: به نظر بنده مفهوم نامه فرماندار چیز دیگری است و فرماندار اجرای آن دو پروژه را تایید نمی کند چرا که در نامه آمده پروژه ای که هنوز پروانه ساختمانی ندارد، این مورد چگونه مورد تصویب شورا قرار گرفته است.

,

دبیری خاطرنشان کرد: منظور فرمانداری این است که باید نسبت به این پروژه تعیین تکلیف کنیم.

,

در همین حین اسماعیل چمنی، عضو شورای شهر تبریز متذکر شد: فرماندار اجرای این دو پروژه را رد و اعلام کرده باید این پروژه در چارچوب قانون اجرایی شود و نامه فرماندار به این معنی است که نمی توانیم به پروژه مجوز دهیم.

,

دبیری در پاسخ افزود: خیلی واضح در متن آمده که باید در چارچوب قانون نسبت به دو پروژه شورا تعیین و تکلیف کند.

,

اختلاف نظر اعضای شورای شهر در خصوص نامه ایهام دار فرماندار

,

وقتی اعضای شورای شهر تبریز در خصوص مفهوم نامه فرماندار دچار اختلاف نظر شدند، رئیس شورای شهر تبریز تصمیم به رای گیری اعضا در خصوص نامه گرفت.

,

شهردار تبریز نیز در خصوص این نامه گفت: نظر فرماندار این است که این دو پروژه طبق مصوب شورا بماند و در شورای حل اختلاف طبق قانون حل شود.

,

دبیری: نامه فرمانداری اشکال دارد

,

دبیری اعلام کرد: به نظر بنده نامه فرمانداری از نظر شکلی اشکال دارد، همچنین با توجه به اینکه دو هفته است که این دو پروژه را به فرمانداری فرستاده ایم فرمانداری بعد از 15 روز به این مصوبه پاسخ داده است یعنی تاخیر داشته است.

,

احتشام حاجی پور، با اعلام موافقت خود با نظر فرمانداری تبریز در خصوص دو پروژه، گفت: وقتی به فرمانداری نامه ای می فرستین باید مصوبه شورا باشد و همه اعضا آن را امضا کند، نه اینکه بعدا تغییراتی بدهید و بفرستین.

,

شهردار تبریز نیز افزود: اگر نظر فرمانداری تبریز را در خصوص دو پروژه مصوب شورا قبول کنیم، یعنی مصوبه شورا باطل است.

,

لازم به ذکر است که در نهایت این کشمکش ها بر سر نامه ایهام دار فرمانداری، بالاخره اعضای شورا متقاعد شدند که متن نامه را چنین قلمداد کنند که فرماندار فرموده باید این دو پروژه مذکور در چارچوب قانون اصلاح شده بعد اجرایی شود، اعضای شورا نیز به این تصمیم فرمانداری رای دادند.

,

بررسی بودجه 95 شهرداری تبریز/افزایش 50 میلیارد تومانی هزینه های عمرانی

,

بعد از اتمام بحث ها در خصوص نامه، نوبت به بررسی بودجه 95 رسید که دبیری اعلام کرد: 50 میلیارد تومان به هزینه های عمرانی در بودجه 95 شهرداری تبریز اضافه کرده ایم.

,

نجفی نیز در خصوص بودجه اعلام کرد: با بودجه 350 میلیارد تومانی قرار است 80 درصد تملک ها را اجرایی کنیم، پیش بینی ما این است که یک هزار و 200 میلیارد تومان بودجه نقدی برای سال 94 تحقق یابد ، سال بعد پیش بینی می کنیم که شهرداری برای پرسنل خود 600 میلیارد تومان باید حقوق دهد.

,

وی با بیان اینکه در گذشته در خصوص تملک ها دچار خطاهای بزرگی شدیم، متذکر شد: چندین سال است که مردم بدبخت در بحث تملک ها سرگردان شده اند.

,

ساخت سریال شهید تجلایی در تبریز

,

وی خبر داد: در بودجه 95، سه میلیارد تومان برای ساخت سریال  شهید تجلایی اختصاص یافته است، همچنین برای ارتقا سلامت شهروندی 500 میلیون در نظر گرفته شده است.

,

شهردار تبریز با بیان اینکه باید پروژه هایی برای گردشگری و جوانان اجرایی شود، اعلام کرد: در تبریز به غیر از ائل گلی، جایی برای تفریح جوانان نیست و در نظر داریم سالن بین المللی ورزش در تبریز اجرایی کنیم.

,

نمی توانیم از جیب یک نفر برداریم و برای کسی دیگر خرج کنیم

,

ششگلانی یکی دیگر از اعضا شورا در ادامه افزود: شهرداری به مردم در مناطقی که مسیرگشایی کرده بدهکار است، طبق آموزه های دینی باید حقوق را رعایت کنیم و نمی توانیم از جیب یک نفر برداریم و برای کسی دیگر خرج کنیم.

,

وی تاکید کرد: در بحث پرداخت بدهی ها باید عدالت را رعایت کنیم و شهرداری در ارتباط با بدهی پیمانکاران منطقی برخورد کند.

,

جعفر مدبر نیز در انتقاد به عدم پرداخت حقوق کارگران توسط برخی شرکت های پیمانکاری شهرداری اعلام کرد: نزدیک ایام عید هستیم و و برخی شرکت های پیمانکاری حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند.

,

در همین حین، محدث، عضو شورا گفت: در حال حاضر در خصوص بودجه بحث می کنیم لطفا خارج از بحث صحبت نکنید.

,

مدبر نیز در پاسخ افزود: انگار وقتی اسم کارگر می آید فضا سنگین می شود.

,

وی در ادامه درخواست کرد: 30 میلیارد تومان به اعتبار بخش عبور و مرور شهری افزوده شود و همچنین باید به پروژه های هویتی تبریز اهمیت بدهیم.

,

بابایی اقدم دیگر عضو شورا گفت: باید در بودجه 95، به مسیر گشایی مناطق کم برخوردار اهمیت داده شود و اعتبار آن افزایش یابد.

,

بازار سرپوشیده تبریز نبض اقتصادی کشور است

,

اسماعیل چمنی نیز خاطرنشان کرد: بازار سرپوشیده تبریز نبض اقتصادی کشور است که باید در بودجه 95 مورد توجه قرار بگیرد.

,

وی افزود: باید مبنای مسافرت های اعضا به خارج از کشور مشخص شود به عنوان مثال تعیین شود که چه کسی به آلمان برود و چه کسی به افغانستان.

,

خاماچی: اعضایی را که بالای 50 سال سن دارند به افغانستان بفرستیم

,

در ادامه سخنان چمنی، بهروز خاماچی با لحن شوخی گفت: بهتر است اعضایی را که بالای 50 سال سن دارند به افغانستان بفرستیم.

,

خاماچی تاکید کرد: باید تبریز را برای سال 2018 آماده کنیمو جاذبه های ترایخی این شهر را احیا کنیم.

,

در ادامه، حبیب شیری آذر گفت: اعتبار پل های سرگردان را از بودجه 95 باید حذف کنیم.

,

المیرا خاماچی نیز خاطرنشان کرد: نباید اعتباری از بودجه 95 برای ساخت پارکی در کربلا و زائر سرا در مشهد تخصیص یابد و لازم است باغات تبریز احیا شود.

,

امیر حقیان نیز اظهار کرد: باید بودجه ای برای فرهنگسرای شهر و آیین مذهبی شهر تبریز تخصیص یابد.

,

شهردار تبریز در واکنش به حذف برخی پروژه ها زا بودجه 95 اعلام کرد: بهتر است به جای اینکه  برخی پروژه ها را حذف کنید، اعتبار آنها را کاهش دهید.

,

درسخوان: اصفهان نصف جهان است به شرطی که تبریز نباشد

,

رسول درسخوان عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه گفت: باید پروژه های هویتی تبریز را احیا کنیم و می خواهیم با احیا میدان صاحب این جمله را ثابت کنیم که اصفهان نصف جهان است به شرطی که تبریز نباشد، چرا که میدان نقش جهان اصفهان با الگو گرفتن از میدان صاحب تبریز ساخته شده است.

,

ایرج شهین باهر نیز گفت: با افزایش بودجه شهرداری تبریز در سال 95 موافق نیستم چرا که اکنون با رکود مواجه هستیم و نباید به فکر بودجه غیر واقعی باشیم.

,

حاجی پور نیز گفت: امیدوارم روزی برسد که افرادی به شورای بیایند که مورد قبول خودم باشند و تبریز را آباد کنیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه