اخبار داغ

هنرمندان هرمزگانی اظهار کردند:

تغییر رویکرد حاتمی کیا به مذاق دولتی ها خوش نیامد/ترور بادیگارد برخوردی جناحی با حاتمی کیا است

تغییر رویکرد حاتمی کیا به مذاق دولتی ها خوش نیامد/ترور بادیگارد برخوردی جناحی با حاتمی کیا است
هنرمندان هرمزگانی با اشاره به نگاه های شخصی گری به فیلم بادیگارد اظهار کردند: ابراهیم حاتمی کیا جز محدود کسانی است که نسبت به آن چیزی که اعتقاداتش است کار می کند و چنین کسانی با حاتمی کیا مورد بی توجهی قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی فرزان مهر بازیگرسینما و کارگردان فیلم مستند و کوتاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه فیلم بادیگارد فیلم ارزشی و شریفی است که مورد بی مهری مدیریت جشنواره داوران گرفت، گفت : در سینماهای ما متاسفانه نگاه ها به سمت شخصی گری می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

 

,

وی افزود : ابراهیم حاتمی کیا جز محدود کسانی است که نسبت به آن چیزی که اعتقاداتش است کار می کند و در سینماهای امروزه ما که همه دختر و پسری و گیشه ای و یا به قول خودشان اجتماعی است فیلم می سازنند و مطمئنا با چنین کسانی مثل حاتمی کیا مورد بی توجهی قرار می گیرند.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به مصاحبه چند سال گذشته حاتمی کیا ، بیان کرد: ابراهیم حاتمی کیا در مصاحبه خودعنوان کرد من زمانی که جنگ بودم وقتی داشتیم عقب نشینی می کردیم سربازی بود که با توجه به شرایط که امکان اینکه به عقب برگردیم نبود نتوانستم آن سرباز را نجات دهم و تا زنده هستم مدیون اون مادری هستم که نتوانستم کاری برایش انجام دهم .

,

 

,

 

,

فرزان مهر با توجه به مطالب بالا عنوان کرد: با توجه به چنین نگاهی از حاتمی کیا مطمئنا به آن بی مهری شده است و تنها پشتیبان چنین انسان های مثل حاتمی کیا که فیلم های ارزشی می سازد خداست.

,

 

,

ترور بادیگارد برخوردی جناحی با حاتمی کیا است

,

عباس رفیعی فعال رسانه ای هرمزگان با اشاره به اینکه ابراهیم حاتمی کیا به عنوان سینماگر انقلابی همیشه دغدغه انقلاب داشته و شاید یکی از بروز ترین کارگردان های ایران است، گفت : حاتمی کیا چهره ای روشنی در مناسبات سیاسی ندارد و این برخورد مطمئنا برخوردی جناحی با حاتمی کیا است.
وی با بیان اینکه دوره تاثیر گذاری حاتمی کیا به پایان رسیده است ، تصریح کرد: ابراهیم حاتمی کیا در "آژانس شیشه ای"دغدغه ای را مطرح کرد و در موج مرده آن را ادامه داد و این دو فیلم نشان دهنده شکاف و گسست دونسل بود ،دو نسلی که یکی جنگیده بود و با پوست و گوشت نرارت های جنگ را لمس کرده و دیگری خاطره ای ازجنگ ندارد و در سایه عافیت زندگی می کند که یکی طلبکار و دیگری دور از اندیشه انقلابی ، در ارتفاع پست هم دغدغه ای دیگر را در رابطه با بیکاری عرب های خوزستان و مهاجرت آنان و قضیه هواپیما ربایی مطرح کرد.

,
,

 

,

فعال فرهنگی هرمزگان ادامه داد: شاخصه حاتمی کیا جلو بودن در مباحث اجتماعی جامعه اش بود و جنگ را هم از زاویه اجتماعی می دید اما بسیاری حاتمی کیا را فیلمساز جنگی با روحیات خشن می دیدند .

,

 

,

 

,

رفیعی خاطر نشان کرد : حاتمی کیا ورژن دهه هشتاد و نود به خصوص در "چ "داستان زندگی چمران خیلی به بیراهه رفته است فیلم جدیدش را متاسفانه ندیدم که درباره اش داوری کنم و تغییر رویکرد حاتمی کیا به مذاق نزدیکان به دولت خوش نیامده است.

,

 

,

بادیگارد با سلیقه داوران همخوانی نداشت

,

کوروش زارعی بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به نامزد نشدن بادیگارد در جشنواره فجر امسال ،اظهار کرد: هیئت داوران با توجه به ارتباط برقرار نکردن با این فیلم و سلیقه شون این فیلم را مورد توجه قرار ندادند.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه فیلم بادیگارد با سلیقه داوران همخوانی نداشت ، افزود: برنامه ریزی جشنواره فجر امسال این گونه بود که فیلم هایی که با سیاست جشنواره همخوانی دارند مورد توجه قرار گیرند.

,

 

,

زارعی بیان کرد : ابراهیم حاتمی کیا فیلم ساز توانمند و شناخته شده است  اما در جشنواره فجر امسال خواستند جوان گرایی کنند و هیئت داوران فیلم جوانان را ارزش قائل شدند و انتخاب کردند.

,

 

,

 

,

بازیگر تئاتر و سینما با بیان اینکه فیلم بادیگارد در نمایش بومی ارتباط خوبی با مردم برقرار کرده است، تصریح کرد: جشنواره ها و داوری ها زیادی اهمیتی ندارد چه کاندید شوند و چه نشوند ، مهم از همه این است که مردم با آن اثر ارتباط برقرار کنند و مهم ترین هیئت داروان مردم هستند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه