اخبار داغ

مدیر کل روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد ؛

نهمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی 20 اسفند در قم برگزار می شود

نهمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی 20 اسفند در قم برگزار می شود
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار گفت:نهمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی 20 اسفند ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم با سخنرانی آیت الله بوشهری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا،حجت‌الاسلام سید جواد نور موسوی پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی تشکیل شده بود، با اشاره به زنده نگه داشتن نام و یاد این مرجع تقلید احیاء علم و فضائل اخلاقی است،اظهار داشت:این مرجع تقلید نعمت بزرگی بود که علم ایشان ضمانتی برای انقلاب بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود:نهمین سالگرد مراسم ارتحال مرجع عالیقدر با حضور گسترده و پر شکوه مردم در مراسم های مختلف برگزار می شود.

,

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار،با اشاره به زمان این مراسم،تاکید کرد:مراسم سالگرد ارتحال با حضور علما و مراجع تقلید و همچنین اقشار مختلف مردم روز پنج شنبه 20 اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم با سخنرانی آیت الله بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود.

,

وی ادامه داد:این برنامه ها در سطح کشور نیز ادامه خواهد داشت و پیش بینی مراسم های مختلف در شهرهای مختلف شده است.

,

موسوی تصریح کرد:مراسم هایی در هئیت های مذهبی،در روستاها و همچنین برگزاری مراسم معنوی ختم قرآن پنج شنبه در مساجد کشور برگزار می شود،البته در کشورهای مختلف نیز این برنامه برگزار خواهد شد.

,

وی ابراز داشت:مجموعه کتاب ها و عکسهایی نیز آماده شده که در قالب کتاب و مصاحبه منتشر خواهد شد در حال حاضر نزدیک به 10 هزار عکس جمع آوری شده و از این بین 94 عکس در کتابی چاپ خواهد شد.

,

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار،ادامه داد:یکی از مهم ترین فعالیت های مرکزی فقهی ائمه اطهار در سراسر دنیا فعالیت آموزشی است که در مقاطع مختلفی انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه مرکز فقهی 670 نفر دانشجو ویژه طلبه در قسمت های مختلف تخصصی دارد،گفت:تا به امروز بیش از 117 نشست علمی در مرکز ائمه اطهار برگزار شده است.

,

موسوی ظرفیت کتابخانه های این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت:سالن مطالعه ای با ظرفیت 800 نفر و همچنین سالن مطالعه پژوهشگران از دیگر قسمت های مهم این مرکز است.

,

وی عنوان کرد:مرکز فقهی در بخش تفسیر عمومی و تخصصی نیز فعالیت دارد و مرکزی است که با طلبه ها مدرک نمی دهد و از این رو کسانی که در این مکان حاضر می شوند تنها برای کسب علم می آیند.

,

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار به مرکز تهران نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:به طور متوسط روزانه 1500 تماس تلفنی در مرکز تهران برای پاسخگویی به مسائل شرعی گرفته می شود و همجنین تا به امروز نزدیک به 200 نفر در این مرکز به اسلام گرویده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه