اخبار داغ

مدیر شرکت آی کن در گلستان:

دولت الکترونیک به شفاف سازی و سرعت در امور بین دولت و مردم و ایجاد اشتغال کمک می کند / گلستان در دولت الکترونیک آینده خوبی دارد

دولت الکترونیک به شفاف سازی و سرعت در امور بین دولت و مردم و ایجاد اشتغال کمک می کند / گلستان در دولت الکترونیک آینده خوبی دارد
مدیر شرکت آی کن در گلستان دولت الکترونیک را ناگزیردانست و گفت:استان گلستان جزو استانهای پیشرو در استقرار دولت الکترونیک بوده و همکاری و تعامل خوبی در سطح استان برای شفاف سازی از طریق فضای وب وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ در یک عصر دل انگیز زمستانی در مجتمعی در بلوار ناهارخوران به دیدار سربازان حوزه فناوری رفتیم تا از نزدیک با فعالیتهای دولت الکترونیک در استان گلستان آشنا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

حصارکی در خصوص آی کن و استقرار آن در استان گلستان و نحوه فعالیت این شرکت با ما گفتگو کرده است که بخش هایی از این گفتگوی مفصل را با هم می خوانیم :

,

آی کن هولدینگ چند شرکت متشکل از شرکت آینده کاوان کهکشان نرم افزار، داده نگاران نرم افزار پارسی، آینده سازان کهکشان نرم افزار و ... می باشد که با نام تجاری آی‌کَن در بازار نرم افزار ایران فعالیت می کند. این مجموعه در قالب طرح های تکفا کار خود را شروع کرد که البته طرح های بسیار خوبی بودند و شاید جای آنها در حال حاضر خالی باشد. تکفا از جمله طرح‌هایی بود که باعث امید شرکت های نوپا و دانش بنیان بود و آی کن نیز از این طرح ها تبعیت کرد.

,

این شرکت کارش تولید نرم افزارهای مورد استفاده مجموعه های دولتی و خصوصی می باشد و اولین نرم افزاری که ساخته شد دبیر خانه بود که نامه ها را ثبت می کردند و کم کم توسعه پیدا کرد و شد اتوماسیون اداری، بعد شد گزارش ساز و اضافه کردن یک سری ماژول ها بر حسب نیاز که تا امروز نیز ادامه دارد و در حال حاضر به سازمان الکترونیک تبدیل شده است.

,

از جمله نرم افزارهای دیگر این مجموعه می توان به حسابداری، انبار، اموال، حقوق و دستمزد، کارگزینی، یکپارچه ساز و ... اشاره کرد.

,

ورود به استان گلستان :

,

مهندس حصارکی در خصوص ورود این شرکت به استان گلستان می گوید:

,

در سال 91 با آقای قناعت استاندار و سوخته سرایی معاون وی و شریفی مدیر کل فناوری قرار داد امضا کردیم و کارمان را با هدف الکترونیکی کردن خدمات دستگاه های اجرایی در استان شروع کردیم  و اولین چیزی مهم این بود که سابقه این کار را باید در کشور جستجو می کردیم ، مثلا کیش در سال 79 الکترونیک شد و کرمان ، اصفهان و بوشهر و ... هم بودند اما وجود خدمات الکترونیک به معنای واقعی در بین مردم حس نشد .

,

عموما در حد چند تا لینکستان و پورتال بود و مردم برای انجام کارشان همان مسیر اداری را مجددا می رفتند .   مستندسازی و مدیریت دانش هیمشه ضعف مدیریت در کشور بوده و تا بحال هم اگر در این زمینه کار شده بود تجربه های ناموفقی بود و ما هم هر جا رفتیم چیز بدردبخوری گیر نیاوردیم .

,

واقعیت بهتر است حتی اگر یک پروژه ای شکست می خورد مستندات کارهای انجام شده در اختیار سایرین قرار گیرد تا ایشان بتوانند ادامه مسیر را بروند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

,

من همین جا اعلام می کنم سایر شرکت های همکاری که در مسیر تحقق دولت الکترونیک و هوشمند قدم بر می دارند اگر بخواهد آی‌کن می تواند با آغوش باز و روی گشاده و بی منت تمام تجربیات خود را بی کم و کسر به ایشان انتقال دهد و آنها از مسیر درست ما پیروی کنند و اشتباهات گذشته را تکرار ننمایند.

,

00002

, 00002,

لذا تصمیم گرفتیم از نو شروع کرده و استان را الکترونیک کنیم . با توجه به نبودن سابقه در استان و کشور مجبور بودیم هم تحقیق و تحلیل داده ها را داشته باشیم و هم سیستم تولید کنیم که این کار خیلی دشوار و زمان بر بود  و این باعث شد اصلا رسالت ما عوض شود چرا که دو حالت پیش می آمد یا باید پروژه را خاتمه می دادیم یا اینکه کمر همت ببندیم و از صفر شروع کنیم .

,

سال 91 با نمایندگی استان گلستان شروع بکار کردیم ، سیاست آی کن این بود که خودش کار را اجرا نکند بلکه تکنولوژی اش را بدهد تا این امر در ادارات و سازمانها نهادینه و بومی شود و در این راه نیروهایی می خواستیم که متخصص باشند چون هنوز کاری نو بود و در این زمینه کاری در استان نشده بود.

,

به منظور نزدیک تر شدن به محیط کار و حل کردن پاره ای از مشکلات که در اینجا مجال گفتنش نیست ابتدای سال 92 در استان گلستان و شهر گرگان دفتر زدیم.

,

تجربه امروز من می گوید برخی دستگاه ها در فاز 2 و 3 به پروژه اضافه شدند که اگر درفاز یک به پروژه اضافه شده بودند احتمالا هم دستاورد های بهتری بدست می آمد و هم هزینه کمتری انجام می شد، یا برخی از خدمات در ابتدای کار برای انجام معرفی شدند که خیلی مناسب کار نبودند و سرباری از مردم یا دولت کم نکردند و اگر خدمات بهتری انتخاب می شدند تاثیر مطلوبتری بر پیشرفت پروژه می گذاشت.

,

تغییرات دولت و وقفه ده ماهه در کار

,

در فاز 2 و  3 با تغییر دولت، آقای علی بگلی بعنوان مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری به جمع  مااضافه شد . اما کار ده ماهی معطل ماند و طی این 10 ماه شرکت سعی کرد از جیب هزینه کند تا پروژه را زنده نگه  دارد. تغییر دولت معمولا جزو چالش های بزرگ و اساسی کارها می باشد و اگر کار نرم افزار باشید این چالش دوچندان می گردد، ما سعی کردیم با ادامه حضور خود در پروژه نگذاریم نهال نوپای خدمات الکترونیک در استان گلستان خشک شود.

,

در این بین طی نشستهایی که با اقای علی بگلی و دکتر علی اکبر جلالی داشتیم این دوستان همراهی خوبی کردند و اگر اختلاف نظری هم بود فنی بود لذا فاز 2 و 3 با محوریت حضور شرکت های استانی و انتفاع آنها از آی کن شکل گرفت .

,

ما در کشور حدود 1500 مشتری در سطح وزارتخانه ها و سازمانهای بزرگ داریم و شرکت های استانی می توانند با اتصال به آی کن خودشان را تقویت و بزرگ بکنند. همراه ترجیح ما این بوده است که بتوانیم ارزش افزوده ای برای استان، مردمش، شرکت هایش و کسب و کارش ایجاد کنیم، در حال حاضر حدود 20 نفر بطور مستقیم و شاید نزدیک 100 نفر بطور غیر مستقیم درگیر اجرای این پروژه شده اند، خوب این موضوع یه معنی می دهد، فناوری اطلاعات با کمترین هزینه می تواند اشتغال ایجاد نماید و بجای صرف هزینه هنگفت مثلا 300 میلیونی برای اشتغال یک نفر می توانیم با هزینه کمتر این کار را در حوزه فناوری انجام دهیم.

,

photo 2016-02-04 10-08-27

, photo 2016-02-04 10-08-27,

بطور کلی سیاستهای یک شرکت در آینده آنها خیلی موثر است و آیکن نیز در این مدت خوب توانست جلو برود و اتفاق خوب تر این بود که استاندار گلستان هم درگیر کار شد و در کنار آن با تشکیل کارگروه فضای مجازی آقایان ربیعی و حسینی و منتظری حراست و کریمی نیز حضور خوبی در جلسات  داشتند و به پیشرفت کار کمک کردند .

,

در کل دولت هوشمند به ما می گوید که برای سال بعد و یا چند سال بعد چه امکانات و بودجه  نیاز استان می باشد، ما سعی کردیم نسل های رسیدن به دولت هوشمند را از ایجاد فرهنگ، سازمان الکترونیک، خدمات اطلاع رسانی، خدمات یک سویه و ... تا دولت هوشمند پله پله طی کنیم و جلو برویم، بدیهی است کار دولت الکترونیک و پروژه دولت هوشمند هیچ وقت تمام نخواهد شد و همواره نیاز است ادامه پیدا کند، امیدوارم کما فی السابق مقامات استانی از پروژه هایی از این دست حمایت نمایند.

,

طرح پنجره واحد طرحی نو برای ماندگاری سرمایه گذار

,

بعد از اینکه در جلسه شورای اداری از پروژه دفاع شد کارها با جدیت بیشتری دنبال شد و یکی از خدماتی که دنبالش هستیم پنجره واحد است . پنجره واحد خدمتی است که طی آن سرمایه گذار می تواند با ورود به این فضا سرمایه و نوع سرمایه گذاری خود را اعلام کند و طی همین فضای تحت وب مجوز و استعلامات خود را بگیرد.

,

قبلا اینطور نبود و هر سرمایه  گذاری که به استان می آمد وارد کار که میشد بعد از معطلی در گرفتن مجوز و استعلامات قید سرمایه گذاری را می زد و می رفت اما الان همه چیز تحت فضای وب مشخص است و این فضا توسط مبادی رصد می شود و اینقدر شفاف است که هیچ بحثی در آن وجود ندارد.

,

درحال حاضر حدود 250 خدمت الکترونیک در قالب 70 تا 80 سیستم و سامانه طراحی کرده ایم و با حمایت استانداری حدود 30 دستگاه اجرایی وارد پروژه شده اند که ان‌شاء الله و به یاری خداوند بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

,

ضمنا شهروندان گرامی می توانند از طریق زیر پورتال www.e.golestanp.ir به درگاه خدمات الکترونیکی استان گلستان دسترسی داشته باشند.

, www.e.golestanp.ir,

آدرس سایت آی‌کَن : www.ICAN.ir

, www.ICAN.ir,

آدرس کانال آی‌کَن : http://telegram.me/ICANSoft

, http://telegram.me/ICANSoft,

پست الکترونیک مجید حصارکی : [email protected]

, [email protected],

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه